Nová generace Volkswagenu Amarok přijde již koncem roku. Automobilka poprvé využila techniku Fordu Ranger, což Amaroku udělilo schopný potenciál na správných místech. Uveze víc, utáhne víc a odhodlá se do ještě náročnějšího terénu.
Zcela nová generace Volkswagenu Amarok budila pozornost už od prvního dne. Z pohledu automobilky se jedná o stěžejní model mezi užitkovými vozy. Publikum bylo na druhou stranu nedočkavé, co přinese sdílený základ s Fordem Ranger. Amarok má mít premiéru ještě letos, a tak se rozhodla automobilka uvolnit napětí zveřejněním základních údajů. A rozhodně je na co se těšit.
Nová generace Amaroka byla vyvíjena v Německu a Austrálii. Vzhledem k podobností s Fordem Ranger nepřekvapí výroba situovaná do jižní Afriky. Silný bojovník pick-upů segmentu B mezigeneračně narostl. Celková délka se prodloužila o 100 mm na 5350 mm. Většina šla ve prospěch rozvoru, který se zvětšil o 175 mm a celkových 3270 mm. Díky tomu má karoserie menší převisy, což podpořilo zlepšení jízdních vlastností v terénu. Dalším benefitem je prostornější interiér karosářské verze Double Cab.
Zákazníci rovněž uvítají zvětšení užitečného zatížení na 1,2 tuny a tažnou sílu pro přívěs o celkové hmotnosti 3,5 tuny ve větším spektru motorizací. Tato výsada mnohým konkurentům nezůstala. Pozitivní zprávou je, že korba mezi podběhy nabídne dostatečnou šířku pro boční umístění europalety. Nakládání usnadní široké víko korby. Amaroka bude poprvé možné objednat z fabriky obutého do univerzálních terénních pneumatik pro 21palcová kola. Sada mu také pomůže při průjezdu brody, kde se bude moci ponořit hlouběji než kdy dříve.
V závislosti na světových trzích bude nový Volkswagen Amarok nabízen s jedním zážehovým a čtyřmi vznětovými motory o objemech od 2 do 3 litrů. Samozřejmostí zůstane možnost výběru mezi pohonem zadních a všech kol. Technickou vyspělost podpoří více jak 30 jízdních asistentů, přičemž 20 z nich bude mít v Amaroku premiéru.
Exteriér není tak divoký, jak ukazovaly původní grafické ukázky. Ty slibovaly mnohem svalnatější blatníky, i když určitý náznak „mužnosti“ tam je. Příď nese charakteristický podpis užitkové řady daný úzkými světlomety s LED technologií v základu. Bude možné si připlatit za sadu IQ.Light s LED matrix technologií. Zpracování široké masky chladiče bude záviset na úrovni výbavy. Přinese buďto horizontální rozdělení na čtyři sekce, nebo výplň tvaru X.
Interiér nabídne zázemí pro páci i pohodlné útočiště na dlouhých cestách. Najdeme zde digitální přístrojový štít i dotykovou obrazovku multimediálního zařízení v tabletovém stylu. Základní sedala byla rozšířena a vybavena komfortní výplní. Objednat lze i vyšší řadu elektricky ovládanou v 10 směrech. Díky prodlouženému rozvoru je vzadu dostatek místa pro dospělé osoby. Hodnotný dojem interiéru umocňuje kožený vzhled palubní desky a výplní dveří doplněný dekorativním prošíváním. Součástí příplatkové výbavy je prémiový soundsystém.
Nový Amarok bude nabízen v pěti výbavových liniích. Vstupní je nazvaná jednoduše Amarok, dále se přidávají úrovně Life a Style. Vrcholem jsou výbavy PanAmericana zaměřená na častou jízdu v terénu a silničně orientovaná Aventura. Dominantní postavení bude mít čtyřdveřové provedení DoubleCab. Na vybraných trzích bude Amarok dostupný také ve dvoudveřové verzi SingleCab.