Nová generace Volkswagenu Amarok právě debutovala jako sourozenec nového Fordu Ranger. Po sérii upoutávek se tak konečně můžeme podívat na auto v celé jeho pracovní kráse a mrknout na pohonné jednotky.
Ze základních tvarů VW Amarok je příbuznost s Fordem zřejmá, ale snaha designérů VW vtisknout vozu německý designový jazyk je také jasná už na první pohled. Amarok má klasické LED Matrix přední světlomety propojené stříbrnými linkami a jiný přední nárazník. Uvnitř už se příbuznost schovávala hůř, ale jasným poznávacím znamením je volant, který navíc potěší klasickými tlačítky. Vnitřku zároveň dominuje obří horizontální displej, ale ty nejdůležitější funkce mají stále svá tlačítka.
Rozvor se oproti předchozímu Amaroku natáhl o 173 mm na výsledných 3270 mm, z čehož budou mít benefit především cestující na zadních sedadlech. Na délku se vůz natáhl o téměř deset centimetrů na finálních 5350 mm. Maximální možná hloubka brodění se pak zvětšila z půl metru na osmdesát centimetrů. Pohon všech kol 4Motion je samozřejmostí, stejně jako šest jízdních režimů.
4Motion ale nebude vždy stejný. V závislosti na trhu budou dva druhy: jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na situaci a jeden s trvalým pohonem všech kol. Maximální tažná kapacita činí 3500 kg a užitečná hmotnost se zvedla až na 1160 kg. Zvedla se také kapacita střechy, na kterou nyní můžete naložit až 350 kg. To se hodí nejen při převážení velkých předmětů, ale také pro kempovací přestavby.
Auto totiž nyní zvládne mnohem větší stan, který bude nabízený v rámci oficiálního příslušenství. V tomto katalogu najdete také přední rám, panely pro spodní část vozu, držák jízdních kol, závěsná oka pro případný odtah nebo přívod vzduchu k motoru u A sloupku, což se hodí ke zmíněnému brodění.
Pod kapotou se to také bude lišit podle trhů. Třeba africký trh bude mít motor 2.0 TDI v základním naladění na 110 kW (150 koní). Silnější verze o výkonu 125 kW (170 koní) bude dostupná na většině ostatních trhů. Třetí výkonová varianta bude mít dvě turbodmychadla, což znamená výkon 150 kW (204 koní), nebo podle trhu až 154 kW (209 koní). Teď ale konečně k tomu nejlepšímu.
Již dříve avizovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru nabídne podle trhu výkon 177 až 184 kW, respektive 241 až 250 koní. Pro trhy, kde se ještě stále hodně jezdí na benzín, je k dispozici zážehový motor o objemu 2,3 litru s výkonem 222 kW (302 koní). Od výkonu 154 kW pak budou mít všechny motorizace ve standardu 10stupňovou automatickou převodovku. Pro výkonově slabší motory bude k dispozici 6stupňová manuální či automatická převodovka, respektive 5stupňová manuální, zřejmě pro základní motor.
Co přesně nás čeká na českém trhu se zřejmě dozvíme s blížícím se uvedením. Již nyní třeba víme, že v Česku se nebude nabízet varianta Single Cab. K uvedení na našem trhu dojde v první polovině příštího roku. Nový Volkswagen Amarok se bude prodávat také na Blízkém východě, v mnoha afrických zemích, v Austrálii i na Novém Zélandu.