Nový velký osmiválec Ford nebude až tak nový, dostane rozvod OHV

„Tyčkový“ rozvod OHV zřejmě neupadl v zapomnění. Na veřejnost pronikl nákres nového motoru Ford, který je součástí nově přihlášeného firemního patentu. Z něj je patrné, jak bude vypadat nová pohonná jednotka pro velké pick-upy FMC. Půjde o vidlicový osmiválec Scorpion s ventilovým rozvodem OHV a zdvihovým objemem 6,7 l. Tento patent lze využít pro vznětovou i zážehovou koncepci, ale vzhledem k tlakům na snižování spotřeby a emisí lze předpokládat, že přednost dostane spíše vznětová varianta. Nákres ukazuje kromě jiného čtyřventlilovou konstrukci, sací trakt vedený zvenčí a výfukovou soustavu s vestavěným turbodmychadlem vloženou mezi obě řady valců. O době nástupu osmiválce Scorpion zatím nemáme přesnější informace.

Velké pick-upy Ford nyní disponují osmiválci Navistar 5,4 l, které se vyrábí již takřka tři dekády. Do premiéry Scorpionu však bude třeba ještě tento agregát modifikovat. Očekává se uvedení jeho nové varianty s objemem sníženým na 4,4 l, která však bude výkonnější a o 20 % hospodárnější než ta dosavadní a stane se mostem vedoucím ke Scorpionu.  

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků