Nový velký osmiválec Ford nebude až tak nový, dostane rozvod OHV

„Tyčkový“ rozvod OHV zřejmě neupadl v zapomnění. Na veřejnost pronikl nákres nového motoru Ford, který je součástí nově přihlášeného firemního patentu. Z něj je patrné, jak bude vypadat nová pohonná jednotka pro velké pick-upy FMC. Půjde o vidlicový osmiválec Scorpion s ventilovým rozvodem OHV a zdvihovým objemem 6,7 l. Tento patent lze využít pro vznětovou i zážehovou koncepci, ale vzhledem k tlakům na snižování spotřeby a emisí lze předpokládat, že přednost dostane spíše vznětová varianta. Nákres ukazuje kromě jiného čtyřventlilovou konstrukci, sací trakt vedený zvenčí a výfukovou soustavu s vestavěným turbodmychadlem vloženou mezi obě řady valců. O době nástupu osmiválce Scorpion zatím nemáme přesnější informace.

Velké pick-upy Ford nyní disponují osmiválci Navistar 5,4 l, které se vyrábí již takřka tři dekády. Do premiéry Scorpionu však bude třeba ještě tento agregát modifikovat. Očekává se uvedení jeho nové varianty s objemem sníženým na 4,4 l, která však bude výkonnější a o 20 % hospodárnější než ta dosavadní a stane se mostem vedoucím ke Scorpionu.  

Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků