Nový V-Power od Shellu

Palivo Shell V-Power je českým motoristům k dispozici již téměř tři roky a za tu dobu si získalo mnoho příznivců. Protože vývoj jde stále kupředu, společnost Shell se rozhodla Shell V-Power inovovat.
Nový V-Power od Shellu
Shell V-Power je bezolovnatý benzin obsahující prostředek Friction Modifier, díky kterému palivo získává zcela unikátní vlastnosti. Tato vylepšení byla do produktu zakomponována tak, aby řidiči používajícímu Shell V-Power přinesla maximum výhod a aby tyto výhody pocítil od prvního natankování. Česká republika je prvním místem na světě, kde je inovovaný Shell V – Power představen, představení se uskutečnilo na včerejší tiskové konferenci v prostorách kbelského letiště.

Nový Shell V-Power obsahuje prostředek Friction Modifier. A co to znamená pro řidiče a jeho vůz? Jednak snížení tření pístu ve válci, ale především více síly a výkonu, které pocítí hned po prvním natankování. Palivo se při hoření vypařuje a oddělují se z něj částice Friction Modifier, snášející vyšší tepelné zatížení a dostávající se na stěny válců. Tím se vytváří tenký dodatečný třecí film, doplňující film tvořený olejem z klikové skříně. Díky této dvojnásobné ochraně se snižuje tření pístů ve válcích zejména při tzv. studených startech, kdy v prvních okamžicích po spuštění motoru hrozí nedostatečné mazání jeho pohyblivých částí.

Nový Shell V-Power zdokonaluje spalovací proces. Motor nového automobilu opouštějícího továrnu je v perfektním stavu, ale časem se na hladkém povrchu sacího systému motoru (sběrného potrubí, sacího kanálu a ventilu) vytvářejí usazeniny z paliva a z maziva, které vznikají částečnou oxidací a mají negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu. Usazeniny nepříznivě ovlivňují nejen akceleraci, ale i maximální výkon při konstantní rychlosti (například při jízdě po dálnici). Houbový efekt usazenin vede k omezení množství paliva, které je k dispozici pro spalování, a tedy i k poklesu výstupního výkonu. Absorbované palivo uvolněné z usazenin se nespálí úplně, čímž se zvyšují emise výfukových plynů.

Nový Shell V-Power navíc čistí ještě lépe a dokonaleji, dokáže díky svému složení odstranit již usazené nečistoty a zabránit tvorbě nečistot nových. S usazeninami v motoru můžete bojovat kdykoliv. Běžné přísady dokáží pouze potlačit vytváření usazenin na nových sacích ventilech. Účinně upravené palivo Shell V-Power však proniká póry usazenin, rozmělňuje je a nakonec je rozpouští.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků