Nový V-Power od Shellu

Palivo Shell V-Power je českým motoristům k dispozici již téměř tři roky a za tu dobu si získalo mnoho příznivců. Protože vývoj jde stále kupředu, společnost Shell se rozhodla Shell V-Power inovovat.
Nový V-Power od Shellu
Shell V-Power je bezolovnatý benzin obsahující prostředek Friction Modifier, díky kterému palivo získává zcela unikátní vlastnosti. Tato vylepšení byla do produktu zakomponována tak, aby řidiči používajícímu Shell V-Power přinesla maximum výhod a aby tyto výhody pocítil od prvního natankování. Česká republika je prvním místem na světě, kde je inovovaný Shell V – Power představen, představení se uskutečnilo na včerejší tiskové konferenci v prostorách kbelského letiště.

Nový Shell V-Power obsahuje prostředek Friction Modifier. A co to znamená pro řidiče a jeho vůz? Jednak snížení tření pístu ve válci, ale především více síly a výkonu, které pocítí hned po prvním natankování. Palivo se při hoření vypařuje a oddělují se z něj částice Friction Modifier, snášející vyšší tepelné zatížení a dostávající se na stěny válců. Tím se vytváří tenký dodatečný třecí film, doplňující film tvořený olejem z klikové skříně. Díky této dvojnásobné ochraně se snižuje tření pístů ve válcích zejména při tzv. studených startech, kdy v prvních okamžicích po spuštění motoru hrozí nedostatečné mazání jeho pohyblivých částí.

Nový Shell V-Power zdokonaluje spalovací proces. Motor nového automobilu opouštějícího továrnu je v perfektním stavu, ale časem se na hladkém povrchu sacího systému motoru (sběrného potrubí, sacího kanálu a ventilu) vytvářejí usazeniny z paliva a z maziva, které vznikají částečnou oxidací a mají negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu. Usazeniny nepříznivě ovlivňují nejen akceleraci, ale i maximální výkon při konstantní rychlosti (například při jízdě po dálnici). Houbový efekt usazenin vede k omezení množství paliva, které je k dispozici pro spalování, a tedy i k poklesu výstupního výkonu. Absorbované palivo uvolněné z usazenin se nespálí úplně, čímž se zvyšují emise výfukových plynů.

Nový Shell V-Power navíc čistí ještě lépe a dokonaleji, dokáže díky svému složení odstranit již usazené nečistoty a zabránit tvorbě nečistot nových. S usazeninami v motoru můžete bojovat kdykoliv. Běžné přísady dokáží pouze potlačit vytváření usazenin na nových sacích ventilech. Účinně upravené palivo Shell V-Power však proniká póry usazenin, rozmělňuje je a nakonec je rozpouští.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků