Nový V-Power od Shellu

Palivo Shell V-Power je českým motoristům k dispozici již téměř tři roky a za tu dobu si získalo mnoho příznivců. Protože vývoj jde stále kupředu, společnost Shell se rozhodla Shell V-Power inovovat.
Nový V-Power od Shellu
Shell V-Power je bezolovnatý benzin obsahující prostředek Friction Modifier, díky kterému palivo získává zcela unikátní vlastnosti. Tato vylepšení byla do produktu zakomponována tak, aby řidiči používajícímu Shell V-Power přinesla maximum výhod a aby tyto výhody pocítil od prvního natankování. Česká republika je prvním místem na světě, kde je inovovaný Shell V – Power představen, představení se uskutečnilo na včerejší tiskové konferenci v prostorách kbelského letiště.

Nový Shell V-Power obsahuje prostředek Friction Modifier. A co to znamená pro řidiče a jeho vůz? Jednak snížení tření pístu ve válci, ale především více síly a výkonu, které pocítí hned po prvním natankování. Palivo se při hoření vypařuje a oddělují se z něj částice Friction Modifier, snášející vyšší tepelné zatížení a dostávající se na stěny válců. Tím se vytváří tenký dodatečný třecí film, doplňující film tvořený olejem z klikové skříně. Díky této dvojnásobné ochraně se snižuje tření pístů ve válcích zejména při tzv. studených startech, kdy v prvních okamžicích po spuštění motoru hrozí nedostatečné mazání jeho pohyblivých částí.

Nový Shell V-Power zdokonaluje spalovací proces. Motor nového automobilu opouštějícího továrnu je v perfektním stavu, ale časem se na hladkém povrchu sacího systému motoru (sběrného potrubí, sacího kanálu a ventilu) vytvářejí usazeniny z paliva a z maziva, které vznikají částečnou oxidací a mají negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu. Usazeniny nepříznivě ovlivňují nejen akceleraci, ale i maximální výkon při konstantní rychlosti (například při jízdě po dálnici). Houbový efekt usazenin vede k omezení množství paliva, které je k dispozici pro spalování, a tedy i k poklesu výstupního výkonu. Absorbované palivo uvolněné z usazenin se nespálí úplně, čímž se zvyšují emise výfukových plynů.

Nový Shell V-Power navíc čistí ještě lépe a dokonaleji, dokáže díky svému složení odstranit již usazené nečistoty a zabránit tvorbě nečistot nových. S usazeninami v motoru můžete bojovat kdykoliv. Běžné přísady dokáží pouze potlačit vytváření usazenin na nových sacích ventilech. Účinně upravené palivo Shell V-Power však proniká póry usazenin, rozmělňuje je a nakonec je rozpouští.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků