Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura stihl ještě otevřít další úsek jižní větve českých dálnic. Budovaná D3 bude od posledního školního dne 28. června k dispozici všem řidičům. Od zítřka mohou motoristé využívat celkem 1227 kilometrů českých dálnic.
Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Úsek mezi Táborem a Soběslaví se začal budovat v roce 2009. Vyšel celkově na 10 miliard korun. Znamená odlehčení od tranzitní dopravy pro Tábor, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí a Soběslav. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.

Součástí stavby je 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní připravován.

Pro motoristy cestující především v blízkém okolí a bez dálničních známek, je zajímavá informace, že vozidla do 3,5 tuny jsou až do posledního prosince 2013 osvobozena od dálničních poplatků.

„Vozidlům nad 3,5 tuny bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor,“ prozradil ministr dopravy.

Do konečné délky 2180 km dálnic v ČR zbývá ještě dostavět 953 kilometrů. Letos by mělo po tomto úseku D3 přibýt ještě necelých 16 km rychlostních komunikací.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků