Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura stihl ještě otevřít další úsek jižní větve českých dálnic. Budovaná D3 bude od posledního školního dne 28. června k dispozici všem řidičům. Od zítřka mohou motoristé využívat celkem 1227 kilometrů českých dálnic.
Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Úsek mezi Táborem a Soběslaví se začal budovat v roce 2009. Vyšel celkově na 10 miliard korun. Znamená odlehčení od tranzitní dopravy pro Tábor, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí a Soběslav. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.

Součástí stavby je 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní připravován.

Pro motoristy cestující především v blízkém okolí a bez dálničních známek, je zajímavá informace, že vozidla do 3,5 tuny jsou až do posledního prosince 2013 osvobozena od dálničních poplatků.

„Vozidlům nad 3,5 tuny bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor,“ prozradil ministr dopravy.

Do konečné délky 2180 km dálnic v ČR zbývá ještě dostavět 953 kilometrů. Letos by mělo po tomto úseku D3 přibýt ještě necelých 16 km rychlostních komunikací.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků