Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura stihl ještě otevřít další úsek jižní větve českých dálnic. Budovaná D3 bude od posledního školního dne 28. června k dispozici všem řidičům. Od zítřka mohou motoristé využívat celkem 1227 kilometrů českých dálnic.
Nový úsek D3 od Tábora: dálnice v Česku jsou o 25 kilometrů delší

Úsek mezi Táborem a Soběslaví se začal budovat v roce 2009. Vyšel celkově na 10 miliard korun. Znamená odlehčení od tranzitní dopravy pro Tábor, Sezimovo Ústí, Planou nad Lužnicí a Soběslav. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.

Součástí stavby je 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Na právě otevíraný úsek bude navazovat připravovaná stavba Veselí nad Lužnicí – Bošilec, která společně s úsekem u Českých Budějovic bude zahájena ještě v letošním roce. Cílem je pokročit v postupném dobudování souvislého dálniční spojení mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Následovat bude stěžejní úsek výstavby samotného obchvatu jihočeské metropole, který je nyní připravován.

Pro motoristy cestující především v blízkém okolí a bez dálničních známek, je zajímavá informace, že vozidla do 3,5 tuny jsou až do posledního prosince 2013 osvobozena od dálničních poplatků.

„Vozidlům nad 3,5 tuny bude od 1. července v celé délce účtováno mýtné s výjimkou úseku Čekanice – Měšice. Důvodem je stále probíhající rekonstrukce obchvatu města Tábor,“ prozradil ministr dopravy.

Do konečné délky 2180 km dálnic v ČR zbývá ještě dostavět 953 kilometrů. Letos by mělo po tomto úseku D3 přibýt ještě necelých 16 km rychlostních komunikací.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků