Nový typ baterií vyřeší všechny neduhy elektromobilů. Díky nim ušetří automobilky i zákazníci

33 komentářů

mmichalll
19. dubna • 6:26

Dalsi marketingovy propagacny blabol na oslavu zelenej elektriny.
Od roku 2011 (co sa zaujimam o technologie) pomaly kazdy tyzden tu mame novu prelomovu technologiu bateriek.
Od roku 2011 vsade pisu ody ze vymysleli ultra super duper extrem powerfull baterku mtora zamze vsetky neduhy a obmedzenia Li-xx bateriekAni jedna sa doteraz nedockala masovej vyroby !!!
Ani jedna!

Viktor
18. dubna • 20:40

To nikoho nenapadne jednoduchá vec, že aj keby som mal v aute super batériu a za 5 min. dobil auto, no a prešiel aj 1000 km, že problém nastane so sieťou, akonáhle takýchto aut bude viac a viac. Jednoducho bude regulované nabíjanie a z 5 min. bude razom 2 hod. Vybudovať novú sieť, ktorá by to zvládala je na desaťročia.

Jirka B.
18. dubna • 19:58

Vlk taky sliboval 🤣

Q
18. dubna • 17:06

Pro běžné spotřebitele je potřeba přeložit reklamštinu do běžného jazyka. Tato tzv. křemíková baterie je ve skutečnosti další typ Li-ion baterie. Rozdíl bude zřejmě jen v anodě. Proto od toho nelze očekávat žádné výrazné zlepšení parametrů.

IQ0
18. dubna • 15:53

Nedávno jsem shlédl dokument o vynálezech a technologiích, které změnily svět. Konkrétně o automobilu, který byl až do doby než přišel Ford s modelem T pro běžné lidi prakticky nedostupný. Ford ale zefektivnil výrobu a vyrobil základní automobil, který si mohlo dovolit velké množství lidí. Ford vydělal, lidé byli spokojeni, protože mohli automobil vlastnit, Amerika se vlastně odrazila k prosperitě. Na druhou stranu jsou tady v Evropě o sto let později silou prosazována řešení, která jsou dražší, ve spouště ohledech méně použitelná nebo dokonce zcela nevyhovující (doba nabíjení, dojezd, váha baterie), což bude mít přesně opačný efekt. Jedna věc ale před sto lety byla téměř totožná a to, chybející infrastruktura. Auta neměla silnice, bez lopaty a lana se v dešti nikam moc nedojelo, čerpací stanice také chyběly a tady je paralela s aktuálním stavem u BEV nyní. Americe tehdy trvalo vybudovat funkční dálniční síť nějakých 50 let. To samé tady bude s rozvodnou El. sítí pro nabíjení většího počtu BEV, dostatečným počtem nabíjecích míst ať bude kapacita baterií sebelepší. Jenže zelenorudí pomatenci z Bruselu neznají základní pravidla pro řízení projektů, těm stačí evidentně high-level pohled a výstup z analýz, které byly zadané na přesný výsledek. Ale ověření dostupnosti a kapacity zdrojů, identifikace rizik, vytvoření záložního plánu obnovy, dopadů na ostatní prostředí, atd, s tím se evidentně nikdo příliš nezabýval. Oni prostě začali stavět dům od střechy a nutí všechny ostatní, aby tuhle blbost dělali taky...

Q
18. dubna • 18:02

Ford T je dobrá připomínka toho, jak se změnil svět.
Avšak nesouhlasím s paralelou, že auta jako Ford T tehdy také trpěla na nevybudovanou infrastrukturu. Ford T byl dokonale přizpůsoben tehdejší realitě. Nejenže umožňoval jízdu po nezpěvněných cestách, ale byl docela často používán jako traktor. Jeho motor mohl spalovat nejen benzín, ale i petrolej nebo ethanol.

IQ0
18. dubna • 21:02

Ano, byl to hodně jednoduchý stroj a samozřejmě zvládal jezdit o nezpevněných cestách. Spíš jsem měl na mysli to,, že díky chybějící infrastruktuře nemohl být potenciál vozidla využit na maximum, co si budeme povídat, jezdit 20km/h po polní cestě nebo 50 po silnici je rozdíl.
Co jsem chtěl ve svém příspěvku zmínit je, že BEV nemohou bez dostatečné infrastruktury spalovací auta nahradit i když budou baterie zase o něco lepší.
Na VTM byl nedávno článek, že pokud by se pouze omladil vozový park aut v EU, tak to bude mít pravděpodobně větší snížení emisí než při přechodu pouze na BEV.
Co mě na tom všem nejvíce vadí, že lidi, kteří o tomto rozhodli, neberou vůbec v potaz fyzikální zákony, technická omezení, apod.

Q
19. dubna • 7:07

Samozřejmě. Tlak EU na elektromobilitu výrazně zpomaluje obměnu aut, kvůli čemuž zůstanou auta s vyššími emisemi v provozu déle.
Lidé, neberou v potaz fyziku nebo techniku. My se tady smějeme, že ministrem financí je elektrotechnik. Na západ od našich hranic sci-fi. Ve vládách ani eurokomisích tam nenajdete nikoho s technickým vzděláním. I třeba ekonom je tam velmi vzácný úkaz. O všem, včetně energetiky, rozhodují vystudování právníci, sociologové, ekologové, politologové a filosofové.

IQ0
19. dubna • 10:32

No a to je právě ten problém, proč jde celá EU do kopru. Přerostlo to totiž do úplně stejně obludnosti jako byla RVHP s jejich centrálním plánováním. Rozdíl je jen ten, že rudou barvu jejich malých mozků ještě obaluje navrch zelená slupka. To že vyvíjejí nové baterie je v pořádku, časem se to možná podaří, ale podobné je to i s lékem na rakovinu, také jsou tu dílčí úspěchy, ale po desetiletích výzkumů takový lék stále nemáme. Diktatura z východu trvala přibližně 40 let, ta z Bruselu pravděpodobně nebude trvat o moc déle, alespoň v to doufám.

IQ0
18. dubna • 21:02

Ano, byl to hodně jednoduchý stroj a samozřejmě zvládal jezdit o nezpevněných cestách. Spíš jsem měl na mysli to,, že díky chybějící infrastruktuře nemohl být potenciál vozidla využit na maximum, co si budeme povídat, jezdit 20km/h po polní cestě nebo 50 po silnici je rozdíl.
Co jsem chtěl ve svém příspěvku zmínit je, že BEV nemohou bez dostatečné infrastruktury spalovací auta nahradit i když budou baterie zase o něco lepší.
Na VTM byl nedávno článek, že pokud by se pouze omladil vozový park aut v EU, tak to bude mít pravděpodobně větší snížení emisí než při přechodu pouze na BEV.
Co mě na tom všem nejvíce vadí, že lidi, kteří o tomto rozhodli, neberou vůbec v potaz fyzikální zákony, technická omezení, apod.

Jan
18. dubna • 15:04

Elektromobilita nebude dávat smysl dokud nevyvynou výkonu baterii s tekutým elektrolytem...
Abych na čerpací stanici vypustil prázdný elektrolyt a načerpal nový nabitý za pár minut...

Q
18. dubna • 17:11

Redox-flow baterie už existují. Problém je, že kvůli nízké energetické hustotě tohoto systému byste musel mít přívěsný vozík s nádržemi.

i20
18. dubna • 13:54

'drahé, těžké, výrobně neekologické a samozřejmě stále nedokážou nabídnout dojezd, či rychlost nabíjení, jakou si uživatelé přejí'...a ja myslel ze tohle je vsechno hoax...

.
18. dubna • 19:25

Ty vole socka nefilozofuj.

Jiří
18. dubna • 12:18

A teď si představte, kdyby to byla pravda a ty auta fakt zlevnily minimálně o 100 000, jak by klesla cena stávajících ojetých elektroaut. To by asi ty, co to koupili nová elektroauta, nestačili vozit sanity na urgentní příjem. Já vím, ta pohádka o nových supr baterkách už žije hodně dlouho a ten princ stále nepřijíždí a stále nepřijíždí...

Petr
19. dubna • 14:09

To je zajímavé– kolik v uplynulých týdnech bylo teslařů na urgentních příjmech?

Daniel Norton
18. dubna • 12:02

Dobrý článek. to, že kupující ušetří, je skvělé a vy můžete ušetřit i využitím slev na této stránce https://promo-codes.cz/... . Už jsem použil.

.
18. dubna • 19:24

Jdi do prdele.

Luboš
18. dubna • 11:32

Problém zůstává v nedostatku elektrické energie, především v době, kdy se bude dobíjet. A následně je problém i to, že rychlodobíjení znamená také vysoký příkon dobíjecí stanice. Tedy vysoké nároky na rozhodnou síť.
180 km za pět minut znamená, při udávané spotřebě 10 kWh/100km, nabít baterii na 18kWh za pět minut a to je příkon 216kWh.

Romcigan
18. dubna • 22:23

K čemuž by sloužil tak silný kabel, že by ho museli obsluhovat dva lidi současně.

iPace
20. dubna • 6:14

Zvláštní, naše EVečka občas nabíjíme na stojanech ionity, kde jsou tak silně kabely že s nima bezproblemu manipuluje i moje žena, a maximální výkon který dokážou poskytnout je tuším 350kW, maximum co jsem na display viděl bylo okolo 270kW, kde jen soudruzi udělali chybu že s tím dokáže manipulovat drobnější štíhlá žena ?

Ocashontas
15. července • 7:35

Pokud chces snizovat prurez pri stejnem vykonu, musis zvysovat napeti, coz s sebou nese ruzne problemy typu lepsi izolace, mereni teploty a v nejakem pripade i chlazeni. A pak milion bezpecnostnich pojistek mechanickych, materialovych i softwarovych.

Michal
18. dubna • 11:17

Takže jestli to chápu dobře tak oni vyvynuli novou lepší baterii (když pomineme fakt že to je zase jak okrást investory) jen proto aby byly baterie menší a ve výsledku měli ty auta ještě nižší dojezd než mají teď? Ty lidi okolo elektroaut jsou retardovanější než jsem si myslel.
Nechcete treba vynalezt lepší náplň do hasícího přístroje a pak ho zmenšit aby se tím pro jistotu nedalo nic uhasit? :-D

Laco
18. dubna • 10:30

Politikom a prisluhovačom politikov čo sú dnes prakticky všetci novinári zásadne neverím. A kecov o batériách tu už tiež bolo, a kde sú tie batérie ?

Franta
18. dubna • 11:35

Tipyckej rusofilni imbecil v maskacich ze Slovenska.

Shimi
18. dubna • 12:07

A ty jsi zase typická eurofilní bukvice v latexu z ČR.

šofér
18. dubna • 10:23

Čína do toho narvala prachy, tak to bude fungovat. A evropa opět utře ústa....

Jakub
18. dubna • 9:16

Třikrát sláva a ještě hurá. Přesně takovou baterii jsme očekávali nejmíň sto let!!! Palec nahoru :-D :-D :-D

m
18. dubna • 10:08

a ještě dalších 100 let budeme čekat :D

puk123
18. dubna • 9:11

Tohle mi úplně fantasmagorické nepřipadá. Nepochybně bude nějaký pokrok v baterkách probíhat, jako u spalováků. Je taky možné, že bude něco za něco, co v článku není uvedeno. Možná o něco větší samovybíjení.

Moik
20. června • 12:46

Hele...současný auto spotřebuje nějakou porci energie na překonání jízdních odporů jako je aerodynamický nebo valivý atp. Garantuju ti, že žádná baterka s tím nehne. Nahrazení 80kWh baterie touto 50kWh povede jistojistě ke snížení dojezdu toho stejného auta. Prostě je v ní méně energie. Docela bych pochopil, že namísto 80kWh baterie vecpou 100kWh energie do stejného prostoru, ale naopak fakt ne.

bob
18. dubna • 8:27

Mám prasátko kam hodím pětikorunu pokaždé, když vidím článek o nových revolučních baterií. Neustále je plné až po okraj.

Helle
18. dubna • 8:16

Takových baterií už bylo. Ale v reálu jaksi nejsou.

Doporučujeme

Články odjinud