V očích veřejnosti trápí elektromobilitu řada úskalí a za většinou z nich stojí baterie. Jejich nový styl by ale mohl tyto neduhy odstranit a posílit zájem o elektrické vozy.
Baterie, všeobecný zdroj skepse současných elektromobilů. Jsou vnímány jako drahé, těžké, výrobně neekologické a samozřejmě stále nedokážou nabídnout dojezd, či rychlost nabíjení, jakou si uživatelé přejí. Izraelská společnost StoreDot ale tvrdí, že jejich nové silikonové baterie mohou do automobilového průmyslu přinést revoluci.
Křemičité akumulátory typu 100v5 podporují technologii rychlého nabíjení, takže poskytnou dojezd 160 km za pouhých pět minut. Díky větší energetické hustotě si vystačí s menší velikostí, což automobilkám ušetří peníze a umožní jim auta prodávat za nižší ceny. V případě prémiového sedanu by šlo nahradit současný 80kWh akumulátor 50kWh křemíkovým ekvivalentem. Výsledné snížení nákladů se odhaduje na 100.000 korun. V otázce hmotnosti je reálná úspora až 200 kilogramů, což by mělo pozitivní vliv na dojezd i jízdní vlastnosti.
Pokud se společnosti StoreDot podaří baterie dostat do masovější produkce, situace kolem elektromobilů by se značně uvolnila. K výše zmíněným benefitům je třeba doplnit i menší nároky na suroviny a tím pádem pozitivnější emisní bilanci výroby.
Ano, u řady vozů by mohl celkový dojezd klesnout, ale díky rychlejšímu nabíjení, dojezdový čas rozhodně neutrpí. Celkově kratší strávený čas na nabíječkách ocení uživatelé s nižším denním nájezdem. Je pravděpodobné, že se touto cestou brzy vydá Polestar, který pro vývoj technologie společnosti StoreDot poskytl štědrou investici.