Ve Spojených státech přišli se zajímavou zprávou – auta, která se vymykají běžnému průměru si kupují hlavně starší lidé. Svědčí o tom statistika otištěná na TrueCar.com, která podchytila prodeje v letech 2009 a 2010.
Z ní lze vyčíst, že ty nejatraktivnější a nejuctívanější vozy – například Porsche Boxster, BMW 6 Cabrio, Mercedes-Benz SL, Chevrolet Corvette, Land Rover LR2 - si kupovali v drtivé většině lidé, kteří se narodili v letech 1947 až 1965.
TrueCar.com to dokládá příkladem prodejů vozu Porsche Boxster. Ve více než 80 procentech si tento sportovní vůz zakoupili lidé ve věku 46 až 64 let.
Nový trend okomentovala analytička Kristen Anderssonová. „Děti vyletěly z hnízda a jejich rodiče si plní svoje sny. Nyní si mohou dovolit koupit luxusní vozy, o kterých snili dlouhé roky. Ovšem dříve nebyli schopni si je koupit, protože se museli starat o své potomky.“
A jak je to u nás? Na dotaz AutoRevue ohledně prodejů BMW 6 Cabrio v ČR odpověděla zástupkyně automobilky Veronika Jakubcová: „Cílová skupina pro BMW 6 Cabrio jsou dle průzkumu ´muži 25-55 let´. Přesná data o zákaznících, kteří si již tento vůz koupili, však nemáme nyní k dispozici.“
O lecčem ale svědčí třeba to, že lehce „bláznivý“ Nissan Juke si v České republice překvapivě kupují hlavně lidé nad 50 let. Chtějí se odlišovat, být jiní? Vypadá to, že i oni si dnes plní svoje sny...