Nový Transporter Shuttle: komfort a prostor

Silnou stránkou řady Volkswagen Transporter je široká škála jeho verzí. Zcela novým modelem v nabídce českých prodejců užitkových vozů Volkswagen je Transporter Shuttle, nástupce respektovaných modelů Caravelle.

Výkonné a hospodárné motory, mimořádný prostor pro zavazadla a především sedm až devět komfortních sedadel – to je charakteristika nového Transporteru Shuttle. Tento model má zacíleno především na podnikatele, kteří hledají flexibilní a po všech stránkách vysoce kvalitní vůz pro přepravu většího počtu pasažérů. Transporter Shuttle se skvěle uplatní jako hotelový minibus, taxi, své zákazníky najde mezi cestovními kancelářemi. Mimořádně kvalitně propracovaný interiér nabízí ve standardní verzi sedm sedadel ve třech řadách.

Na přání však může být vůz dovybaven dalšími sedadly, jeho přepravní kapacitu je možno zvětšit až na devět pasažérů. Komfort cestování zvyšují sériově montovaná tónovaná skla, sluneční roletky na bočních oknech nebo samostatné topení v prostoru pro cestující s oddělenou regulací. Na přání je možné získat výkonnou klimatizaci. Vozidlo je sériově vybaveno bočními posuvnými dveřmi na pravé straně. Za příplatek je lze získat po obou stranách vozu, případně i s elektrickým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek

O pohon modelů Transporter Shuttle, které se dodávají ve dvou délkách rozvoru, se stará čtveřice hospodárných turbodieselů s přímým vstřikováním nafty do válců systému „čerpadlo-tryska“ a dva moderní zážehové agregáty. Výkonová škála pohonných jednotek začíná u čtyřválce 1.9 TDI o výkonu 63 kW/85 k, pokračuje silnější verzí 1.9 TDI o výkonu 77 kW/104 k a navazuje zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 85 kW/116 k. Vznětový pětiválec o objemu 2,5 l může být naladěn na výkon 96 kW/130 k, resp.128 kW/174 k. Na samém vrcholu nabídky bude v nejbližší době stát zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 173 kW/235 k.

Turbodiesely 1.9 TDI a zážehový čtyřválec 2.0 jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motory 2.5 TDI mají standardně šestistupňovou manuální převodovku a zážehový šestiválec 3.2 V6 přenáší svůj vysoký výkon prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Vozy Volkswagen Shuttle mají bohatou bezpečnostní výbavu – každý z nich je vybaven např. protiblokovacím systémem brzd ABS, protiprokluzovým zařízením ASR, elektronickou uzávěrou diferenciálu EDS a regulací vlečného momentu motoru MSR.

Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě nechybí ani čelní airbagy řidiče a spolujezdce, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav u všech sedadel. Za příplatek je možné získat také boční a hlavové airbagy, modely s motory o výkonu 96 kW a vyšším mohou být vybaveny i elektronickým stabilizačním programem ESP. Podlaha vozu je krytá nesmekavým pryžovým kobercem, na krajních sedadlech ve druhé řadě jsou kotevní body systému Isofix pro uchycení dětských sedaček.

Konstruktéři nového Transporteru Shuttle věnovali velkou pozornost také jeho odolnosti proti korozi. Dolní partie karoserie chrání přesně tvarované plastové panely, které navíc snižují hlučnost např. od odstřikující vody při jízdě za deště. Celá spodní část karoserie je také plně galvanizována. Díky pečlivé protikozorní ochraně a používání kvalitních vodou ředitelných laků může výrobce na nový Transporter Shuttle nabízet dvanáctiletou záruku proti prorezivění.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků