Nový Transporter Shuttle: komfort a prostor

Silnou stránkou řady Volkswagen Transporter je široká škála jeho verzí. Zcela novým modelem v nabídce českých prodejců užitkových vozů Volkswagen je Transporter Shuttle, nástupce respektovaných modelů Caravelle.

Výkonné a hospodárné motory, mimořádný prostor pro zavazadla a především sedm až devět komfortních sedadel – to je charakteristika nového Transporteru Shuttle. Tento model má zacíleno především na podnikatele, kteří hledají flexibilní a po všech stránkách vysoce kvalitní vůz pro přepravu většího počtu pasažérů. Transporter Shuttle se skvěle uplatní jako hotelový minibus, taxi, své zákazníky najde mezi cestovními kancelářemi. Mimořádně kvalitně propracovaný interiér nabízí ve standardní verzi sedm sedadel ve třech řadách.

Na přání však může být vůz dovybaven dalšími sedadly, jeho přepravní kapacitu je možno zvětšit až na devět pasažérů. Komfort cestování zvyšují sériově montovaná tónovaná skla, sluneční roletky na bočních oknech nebo samostatné topení v prostoru pro cestující s oddělenou regulací. Na přání je možné získat výkonnou klimatizaci. Vozidlo je sériově vybaveno bočními posuvnými dveřmi na pravé straně. Za příplatek je lze získat po obou stranách vozu, případně i s elektrickým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek

O pohon modelů Transporter Shuttle, které se dodávají ve dvou délkách rozvoru, se stará čtveřice hospodárných turbodieselů s přímým vstřikováním nafty do válců systému „čerpadlo-tryska“ a dva moderní zážehové agregáty. Výkonová škála pohonných jednotek začíná u čtyřválce 1.9 TDI o výkonu 63 kW/85 k, pokračuje silnější verzí 1.9 TDI o výkonu 77 kW/104 k a navazuje zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 85 kW/116 k. Vznětový pětiválec o objemu 2,5 l může být naladěn na výkon 96 kW/130 k, resp.128 kW/174 k. Na samém vrcholu nabídky bude v nejbližší době stát zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 173 kW/235 k.

Turbodiesely 1.9 TDI a zážehový čtyřválec 2.0 jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motory 2.5 TDI mají standardně šestistupňovou manuální převodovku a zážehový šestiválec 3.2 V6 přenáší svůj vysoký výkon prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic. Vozy Volkswagen Shuttle mají bohatou bezpečnostní výbavu – každý z nich je vybaven např. protiblokovacím systémem brzd ABS, protiprokluzovým zařízením ASR, elektronickou uzávěrou diferenciálu EDS a regulací vlečného momentu motoru MSR.

Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě nechybí ani čelní airbagy řidiče a spolujezdce, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav u všech sedadel. Za příplatek je možné získat také boční a hlavové airbagy, modely s motory o výkonu 96 kW a vyšším mohou být vybaveny i elektronickým stabilizačním programem ESP. Podlaha vozu je krytá nesmekavým pryžovým kobercem, na krajních sedadlech ve druhé řadě jsou kotevní body systému Isofix pro uchycení dětských sedaček.

Konstruktéři nového Transporteru Shuttle věnovali velkou pozornost také jeho odolnosti proti korozi. Dolní partie karoserie chrání přesně tvarované plastové panely, které navíc snižují hlučnost např. od odstřikující vody při jízdě za deště. Celá spodní část karoserie je také plně galvanizována. Díky pečlivé protikozorní ochraně a používání kvalitních vodou ředitelných laků může výrobce na nový Transporter Shuttle nabízet dvanáctiletou záruku proti prorezivění.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 53 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků