Nový „top“ nafťák pro Ford Mondeo

16 komentářů

fechta
19. května • 11:13

Motor se vyrábí v Dagenhamu (UK) s kapacitou 100-150tis. jednotek ročně. Mluví se XJčku a jistý jsou zatím pouze Landrover a Peugeot.

ctenář
18. května • 10:08

Souhlasím s poznámkou výše, tj. kam se poděl naftový motor 2,7 který koncern Ford před cca 2 měsíci představil, s tím, že bude od letošního jara vyrábět v závodě myslím v Belgii cca 100 tis. kusů tohohle nového motoru, tzn. množství, které určitě nebude pouze do Jaguaru apod.

Tzn. připadá mi podivné, když Ford představí v květnu zlepšený motor 2,2 TDCi a zřejmě někdy v září/říjnu přijde s 2,7 litrem?! Nebo se chce přiblížit koncernu VW s jejich logem "musíme mít v nabídce dohromady alespoň 30 motorů, ať to stojí co to stojí, však to zákazníci zaplatí" = někdy méně znamená více, auta by neměla být mobil u kterého jsme si zvykli, že každých půl roku je tady nový model a tudíž hurá si ho pořídit!

performer
17. května • 18:07

To bude zase smradu. Co takle vyvinout pořádný ekologický benzíňáky a ne se v honbě za spotřebou nestále zabývat dieselovými hnusy. Ještě že alespoň Japonci a Amíci (světe div se) mají rozum.

Marty
17. května • 22:52

Jé zase další zastánce ekologických benzínů..........benzín nekouří.......tak je ekologickej....co oči nevidí, to srdce nebolí.....že?...... Jediná relativně ekologická přeprava je vlakem........koukam, že poslední dobou je to tady samej ekolog..... 

Sameer
17. května • 17:34

Zdravim, co si myslite ze je lepsi volba pockat na novou Octavku v 2 litru(benzin) nebo nynejsi Mondeo v tom samem (benzin). Daji se vubec tyto dve auta porovnat Mondeo mi pripada o tridu vys nez Octavka, ale ceny jsou podobne.

ja
21. května • 0:07

zkus si v oktavce a mondeu sednout dozadu .....

ja mam mondeo, oktavka se mi libi, ale porad je to oktavka postavena na golfu, ne na pasatu

pokud se divas na oktavku v cene mondea, zkus mrknout i na superba, celebration stoji 680kkc

 

Leonardo Cupranek
17. května • 18:37

Samozrejme ze Mondeo je o tridu vejs (nekdo mozna bude tvrdit, ze jen o pultridu).
Ale vzhledem k tomu, ze Octavia je novejsi, tak ten rozdil neni tak dramaticky - vsechna auta rostou a zlepsuji se. Mondeo ve srovnatelny vybave a srovnatelnym motorem bude urcite drazsi. Octavia2 s benzinovym 2.0 motorem jeste neni a nejakou chvili jeste asi nebude.

Petr Papík
17. května • 19:12

Octavia 2 je sice novější, ale jednak měla opravdu co dohánět, a jednak je skutečně nová a tím pádem dosud oplývající dětskými nemocemi. Řešil jsem podobné dilema, ale nakonec jsem dal přednost odladěnému mondeu po faceliftu, které mě v TDCi 2 litru s výhodnou slevou přišlo na míň O2 s 2litrem TDI. Týden v tom jezdím a jsem nadšený.

Honza
17. května • 11:37

Kam se ztratil motor 2,7? Mluví se o něm už alespoň rok a pořád nic.

Kuba2k
17. května • 15:02

Vzdyt uz jezdi v Jagu S-type

Jaroslav
16. května • 15:34

Proč vyvýjí nový motor kvůli 18 kW ? To mohli rovnou čipnout ten původní.... Asi chtějí pěkně nazdvihnout cenu a neměli na co. Novým motorem se to zdůvodní, proč vytáhnout ze zákazníka více peněz....

Ondra
17. května • 9:00

Nerek bych ze vyvinuli upne novej motor. Pac na nafte spolupracujou s PSA tak je to urcite stejnej motor co se dava treba do 607 ( 2.2 HDI). Akorad uz to pravdepdobne ma common rail II, coz by vysvetlilo vykon navic v porovnani s 607. Takze jen dalsi generace 2.2 HDI od PSA, kterou asi casem bude nabizet i Peugeot ve svejch autech.

Kuba2k
17. května • 9:49

S timhle motorem nema PSA nic spolecneho, to je akorat modifikovany soucasny dvoulitr z Mondea.

Ondra
17. května • 9:00

Nerek bych ze vyvinuli upne novej motor. Pac na nafte spolupracujou s PSA tak je to urcite stejnej motor co se dava treba do 607 ( 2.2 HDI). Akorad uz to pravdepdobne ma common rail II, coz by vysvetlilo vykon navic v porovnani s 607. Takze jen dalsi generace 2.2 HDI od PSA, kterou asi casem bude nabizet i Peugeot ve svejch autech.

Petr Papík
16. května • 16:31

Obávám se, že nový motor nebude asi jen kvůli 18kW, ale i kvůli nižším emisím stanoveným Euro4 popř. do budoucna Euro5, i když vyšší výkon bude asi i kvůli udržení konkurenceschopnosti s Renaultem a WV. Nebo myslíte že stávající 96kW 2l má nějaké problémy, které bylo potřeba odstranit? Vím, že TDCi do roku 2002 měly nějaké problémy s filtry a vstřikovací jednotkou.

Petr Broža
16. května • 17:00

Motor bude zpočátku Euro3, teprve později přibude filtr pevných částic a motoru bude plnit Euro 4.

Doporučujeme

Články odjinud