Nový „top“ nafťák pro Ford Mondeo

Ford Mondeo dostane v blízké době nový naftový motor, který bude stát na vrcholu nabídky. V současné době se nabízí na českém trhu pouze se dvěma nafťáky, a sice 2.0 TDCi s výkony 85 a 96 kW. Nově k nim přibude čtyřválcový motor 2.2 TDCi s výkonem 114 kW. Točivý moment bude činit 350 Nm, při požadavku na maximální výkon pak vzroste díky funkci „overboost“ na 400 Nm. Podobnou možnost má i 2.0 TDCi 96 kW, kde může točivý moment (a tím i výkon) vzrůst z běžných 330 Nm na 350 Nm. nejprve bude motor plnit normu Euro 3, později přidá Ford filtr pevných částic, čímž nafťák splní Euro 4.

Mondeo se na českém trhu nabízí ve třech karosářských verzích sedan, liftback a kombi a mimo zmíněné naftové motory najdete pod kapotou také šest benzínů: 1.8 81 kW, 1.8 92 kW, 1.8 SCi 96 kW, 2.0 107 kW, 2.5 V6 125 kW a konečně 3.0 V6 166 kW (model ST220). Základní cena Mondea činí 624 900 Kč, v akci pak lze získat nafťák už za 599 tisíc.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků