Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

vana  |  21. 02. 2017 08:39

Zajímlo by mě co se na pneu zkoumá při homologaci a jak je možné, že homologace pustí do prodeje i vyslovené šmejdy. Úřady mají plnou hubu bezpečnosti, všude se měří rychlost, rozdávají hvězdičky ale pneumatiky v tomhle nikoho nezajímají ??

Odpovědět  |   | 
zmrzley  |  21. 02. 2017 09:22

Uklidnil bych se. Rozdíl mezi celkovou brzdnou dráhou mezi nejlepší a nejhorší je cca 1/3, na suchu jsou rozdíly mezi všemi v rámci cca 2 metrů. Test je předpokládám dělaný laboratorně, tj. za stejných podmínek, troufám si tvrdit, že daleko větší faktor v reálném provozu bude řidič a jeho reakční schopnost než pneumatika.

Odpovědět  |   | 
vana  |  21. 02. 2017 10:55

Na mokru má nejhorší pneu brzdnou dráhu o 45% delší než vítěz. To ti opravdu přijde v pořádku ?

Odpovědět  |   | 
Georrge  |  21. 02. 2017 10:06

Ale ty gumy nejsou zas takové šmejdy, spíš by mě zajímaly ty limity. Asi to bude podobné, jak ukazovali v Top Gearu, kde je na dálnici omezená rychlost z důvodu, aby bylo možné auto bezpečně zastavit na dané vzdálenosti. Tak vzali tři moderní auta a zjistili, že zastaví asi na třetinové vzdálenosti :) takže pokud jsou všechny limity pro homologaci psané podobným způsobem, tak se tam vlezou kdejaké pneumatiky...

Odpovědět  |   | 
vana  |  21. 02. 2017 10:57

V tom případě můžeme homolgace rovnou zrušit

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  21. 02. 2017 23:01

Pozri si ten diel este raz...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  23. 02. 2017 15:11

vie niekto ktora cast to bola? by som si pozrel znova. dik

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:48

Jojo, faktor bezpečnosti v silniční dopravě překonávají snad jen nákladní lodě
Ale myslím že bych nechtěl, aby v provozu bylo přípustné chování a jízdní styl jako na okruhu při rallyecrossu nebo demolition derby. Dost zásadní roli hraje to, že drtivá většina lidí se chce hlavně někam v pořádku přepravit, spíš než vyhrát pole position ve frontě před krematoriem.

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:45

i homologaci se zkoumají věci jako házivost, nosnost, a životnost při daném rychlostním a hmotnostním indexu, tedy zda guma uveze to, co uvézt má. A dost možná i to, jestli má větší než požadovaný součinitel smykového tření; u něj samozřejmě záleží, jak je požadované minimum stanoveno. Dál se asi bude zkoumat chování na povrchu potřísněném ropnými látkami jako jsou paliva, možná saponáty, tedy zda pneu není v realisticky očekávatelných podmínkách provozu nadměrně nebezpečná.
Stačí si vygooglit metodiku a začíst se do ní, případně si danou technickou normu koupit (jak je pohříchu často nutné).

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  21. 02. 2017 08:43

Z testu vyplývá, že lowcost značky velkých koncernů jsou na úrovni číňanů. Kleber je jistota hrůzy, Michelin jistě vydrží a Continental se jistě rychle sjede.

Odpovědět  |   | 
vana  |  21. 02. 2017 10:58

Asi si koncerny v Číně nechávají ty lowcosty dělat

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:49

A hádej co. Když budeš jezdit podle předpisů a dbát základního pravidla "řidič je povinen přizpůsobit rychlost a způsob jízdy povětrnostním podmínkám, povaze a technickému stavu vozovky", tak ti budou bohatě stačit i ty čínský "odpadky".

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  21. 02. 2017 10:27

Přínosné je hlavně to, že je zhruba stejná brzdá dráha (u Continentalu) na mokru z 80 km/h a na suchu ze 100km/h. Zajímavé by bylo i porovnání rozdílů v brzdné dráze třeba při 90 km/h na suchu i na mokru (třeba by se v testu i trochu změnilo pořadí???). Ale ono také záleží na chování pneumatik, třeba špičkové Micheliny byly vždy měkčí (rychleji se sjížděly) a v zatáčkách více držely (utrhly se pak poměrně rychle). Naopak Continentaly měly tvrdší směs a v zatáčkách daly jasně najevo, že se začínají pozvolně trhat od silnice. Také u kvality gum hraje index nosnosti, zpevněné bočnice a rychlostní index, ale i ojetí. Úplně nové gumy potřebují trochu odrbat a zahřát a pak teprve správně drží.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  21. 02. 2017 13:03

Micheliny jsou známé výdrží, měkké mají bočnice, takže jsou komfortnější.

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:36

Tak na vodě bude klíčová schopnost odvádění vody ze stopy = jak dlouho bude na počátku trvat prořezání vodního klínu, než brzdná síla dosáhne maxima pro danou gumu. Kdyby to měřili ze 100ky (přičemž u nás na dálnicích není nijak výjimečná ani 160tka v lijáku), rozdíly by byly dramaticky větší. Někdy mi to připadá, jako kdyby většina republiky měla na základce na fyziku plošnou omluvenku.

Odpovědět  |   | 
Ef  |  21. 02. 2017 10:45

Už mně ty testy nějak přestávají bavit, nějak v tom cítím šméčko, skoro jen čekám, až se zjistí , že je to stejně reálné jako metodika měření emisí nebo testy NCAP..

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:39

Tak vzhledem k tomu, že aby to vůbec šlo porovnávat, musí se to měřit v laboratoři podle jednoznačné a neměnné metodiky, je celkem jasné že v reálu to bude trochu jinak. A to tak že nejspíš horší, protože v laborce se měří technické dráhy = z porovnání je zcela vyřazena reakční doba řidiče a technická prodleva brzd je pro všechny stejná. Jenomže v testech vůbec nejde o absolutní čísla a skutečnou brzdnou dráhu, nýbrž o porovnání, která z těch gum je ve stejných podmínkách lepší a která horší. Protože v podobném poměru to pro každého jednotlivého řidiče vyjde, pokud na stejném autě obuje různé gumy.
Někdy si říkám, jestli bychom neměli celý resort veřejného školství postavit před soud.

Odpovědět  |   | 
Leon  |  21. 02. 2017 12:32

koncern
( to znamená ii udávaná Octavia) v 17" dává rozměr 225/45 R17,....žádných "50" !!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
L  |  22. 02. 2017 07:40

"50" obouvá na Scouta, což je derivát Octavie

Odpovědět  |   | 
Dano  |  21. 02. 2017 20:57

Svagor pracoval dlhe roky v Mikone (nieco ako BestDrive v CR), vzdy velmi doporucoval Hankooky ako kvalitne pneu za priaznivu cenu (vyrabaju sa myslim v Madarsku). Odvtedy kupujem len tuto znacku a vidim ze robim dobre.

Odpovědět  |   | 
Bri  |  22. 02. 2017 06:27

Cago, nevite kde je nafocena ta promofotka Bridgestone Turanza T001?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  22. 02. 2017 21:14

Je zvláštní, že v německém testu vyhrála zase německá pneumatika. Ve Francii by to nejspíš vyhrála Michelinka au nás jistě Barum. Ještě divnější ale je, kolik se tam prodává čínských značek.

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  21. 03. 2017 15:42

Ono hodně záleží, jaké váhy se jednotlivým parametrům přiřadí. Když 95% proběhu budu mít na mrznoucím dešti se sněhem, tak mě vlastnosti na sluncem vypečeném povrchu moc zajímat nebudou.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  24. 02. 2017 15:21

Jenom perličku z aktuálních testů.
V tomto testu se Hankoook Ventus Prime3 K125 v rozměru 225/50-17 dostal na druhé místo hned za premianta.
V podobném letošním německém testu v rozměru 195/65-15 se Hankoook Ventus Prime3 K125 umístila na třetím místě od konce tj. téměř nedoporučení hodná.
Tak a teď si vyber....

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  13. 02. 2020 17:44

Hezký den, co se týče letních pneumatik, koukněte se sem: https://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/letni-pneu... - s jakými máte zkušenosti? Děkuji.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 18 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro