Hezký den, co se týče letních pneumatik, koukněte se sem: https://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/letni-pneu... - s jakými máte zkušenosti? Děkuji.
Jenom perličku z aktuálních testů.V tomto testu se Hankoook Ventus Prime3 K125 v rozměru 225/50-17 dostal na druhé místo hned za premianta.V podobném letošním německém testu v rozměru 195/65-15 se Hankoook Ventus Prime3 K125 umístila na třetím místě od konce tj. téměř nedoporučení hodná.Tak a teď si vyber....
Je zvláštní, že v německém testu vyhrála zase německá pneumatika. Ve Francii by to nejspíš vyhrála Michelinka au nás jistě Barum. Ještě divnější ale je, kolik se tam prodává čínských značek.
Ono hodně záleží, jaké váhy se jednotlivým parametrům přiřadí. Když 95% proběhu budu mít na mrznoucím dešti se sněhem, tak mě vlastnosti na sluncem vypečeném povrchu moc zajímat nebudou.
Cago, nevite kde je nafocena ta promofotka Bridgestone Turanza T001?
Svagor pracoval dlhe roky v Mikone (nieco ako BestDrive v CR), vzdy velmi doporucoval Hankooky ako kvalitne pneu za priaznivu cenu (vyrabaju sa myslim v Madarsku). Odvtedy kupujem len tuto znacku a vidim ze robim dobre.
koncern( to znamená ii udávaná Octavia) v 17" dává rozměr 225/45 R17,....žádných "50" !!!!!!!!!!!!!
"50" obouvá na Scouta, což je derivát Octavie :-)
Už mně ty testy nějak přestávají bavit, nějak v tom cítím šméčko, skoro jen čekám, až se zjistí , že je to stejně reálné jako metodika měření emisí nebo testy NCAP..
Tak vzhledem k tomu, že aby to vůbec šlo porovnávat, musí se to měřit v laboratoři podle jednoznačné a neměnné metodiky, je celkem jasné že v reálu to bude trochu jinak. A to tak že nejspíš horší, protože v laborce se měří technické dráhy = z porovnání je zcela vyřazena reakční doba řidiče a technická prodleva brzd je pro všechny stejná. Jenomže v testech vůbec nejde o absolutní čísla a skutečnou brzdnou dráhu, nýbrž o porovnání, která z těch gum je ve stejných podmínkách lepší a která horší. Protože v podobném poměru to pro každého jednotlivého řidiče vyjde, pokud na stejném autě obuje různé gumy.Někdy si říkám, jestli bychom neměli celý resort veřejného školství postavit před soud.
Přínosné je hlavně to, že je zhruba stejná brzdá dráha (u Continentalu) na mokru z 80 km/h a na suchu ze 100km/h. Zajímavé by bylo i porovnání rozdílů v brzdné dráze třeba při 90 km/h na suchu i na mokru (třeba by se v testu i trochu změnilo pořadí???). Ale ono také záleží na chování pneumatik, třeba špičkové Micheliny byly vždy měkčí (rychleji se sjížděly) a v zatáčkách více držely (utrhly se pak poměrně rychle). Naopak Continentaly měly tvrdší směs a v zatáčkách daly jasně najevo, že se začínají pozvolně trhat od silnice. Také u kvality gum hraje index nosnosti, zpevněné bočnice a rychlostní index, ale i ojetí. Úplně nové gumy potřebují trochu odrbat a zahřát a pak teprve správně drží.
Tak na vodě bude klíčová schopnost odvádění vody ze stopy = jak dlouho bude na počátku trvat prořezání vodního klínu, než brzdná síla dosáhne maxima pro danou gumu. Kdyby to měřili ze 100ky (přičemž u nás na dálnicích není nijak výjimečná ani 160tka v lijáku), rozdíly by byly dramaticky větší. Někdy mi to připadá, jako kdyby většina republiky měla na základce na fyziku plošnou omluvenku.
Micheliny jsou známé výdrží, měkké mají bočnice, takže jsou komfortnější.
Z testu vyplývá, že lowcost značky velkých koncernů jsou na úrovni číňanů. Kleber je jistota hrůzy, Michelin jistě vydrží a Continental se jistě rychle sjede.
A hádej co. Když budeš jezdit podle předpisů a dbát základního pravidla "řidič je povinen přizpůsobit rychlost a způsob jízdy povětrnostním podmínkám, povaze a technickému stavu vozovky", tak ti budou bohatě stačit i ty čínský "odpadky".
Asi si koncerny v Číně nechávají ty lowcosty dělat
Zajímlo by mě co se na pneu zkoumá při homologaci a jak je možné, že homologace pustí do prodeje i vyslovené šmejdy. Úřady mají plnou hubu bezpečnosti, všude se měří rychlost, rozdávají hvězdičky ale pneumatiky v tomhle nikoho nezajímají ??
i homologaci se zkoumají věci jako házivost, nosnost, a životnost při daném rychlostním a hmotnostním indexu, tedy zda guma uveze to, co uvézt má. A dost možná i to, jestli má větší než požadovaný součinitel smykového tření; u něj samozřejmě záleží, jak je požadované minimum stanoveno. Dál se asi bude zkoumat chování na povrchu potřísněném ropnými látkami jako jsou paliva, možná saponáty, tedy zda pneu není v realisticky očekávatelných podmínkách provozu nadměrně nebezpečná.Stačí si vygooglit metodiku a začíst se do ní, případně si danou technickou normu koupit (jak je pohříchu často nutné).
Ale ty gumy nejsou zas takové šmejdy, spíš by mě zajímaly ty limity. Asi to bude podobné, jak ukazovali v Top Gearu, kde je na dálnici omezená rychlost z důvodu, aby bylo možné auto bezpečně zastavit na dané vzdálenosti. Tak vzali tři moderní auta a zjistili, že zastaví asi na třetinové vzdálenosti :) takže pokud jsou všechny limity pro homologaci psané podobným způsobem, tak se tam vlezou kdejaké pneumatiky...
Jojo, faktor bezpečnosti v silniční dopravě překonávají snad jen nákladní lodě :-)Ale myslím že bych nechtěl, aby v provozu bylo přípustné chování a jízdní styl jako na okruhu při rallyecrossu nebo demolition derby. Dost zásadní roli hraje to, že drtivá většina lidí se chce hlavně někam v pořádku přepravit, spíš než vyhrát pole position ve frontě před krematoriem.
Pozri si ten diel este raz...
vie niekto ktora cast to bola? by som si pozrel znova. dik
V tom případě můžeme homolgace rovnou zrušit
Uklidnil bych se. Rozdíl mezi celkovou brzdnou dráhou mezi nejlepší a nejhorší je cca 1/3, na suchu jsou rozdíly mezi všemi v rámci cca 2 metrů. Test je předpokládám dělaný laboratorně, tj. za stejných podmínek, troufám si tvrdit, že daleko větší faktor v reálném provozu bude řidič a jeho reakční schopnost než pneumatika.
Na mokru má nejhorší pneu brzdnou dráhu o 45% delší než vítěz. To ti opravdu přijde v pořádku ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.