Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

Povinnost obouvat zimní pneumatiky za souvislé vrstvy ledu či sněhu na vozovce končí 31. března. Kolem tohoto data čeká na pneuservisy tradiční zátěžová zkouška. Své letní pneumatiky byste dle zákona měli vyměnit, pokud je hloubka dezénu nižší než 1,6 mm.

Maximální stáří není zákonem stanovené.

Délka brzdné dráhy je považována za nejdůležitější parametr letní pneumatiky. Na suchu a mokru proto německý magazín podrobil testu 52 typů plášťů o rozměru 225/50 R17.

S těmito parametry se můžeme setkat napříč automobilovými segmenty. Například na vozech jako Škoda Octavia, Ford Galaxy/S-MAX, Peugeot 3008, Audi A5 nebo BMW X1.

Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Pneumatiky brzdily z rychlosti 80 km/hod na mokru a ze 100 km/hod na suchu. Rozdíl mezi pneumatikami v TOP 20 pak byl až 6 m na mokru a 3 m na suchu.

„I když je brzdná dráha v klasických testech jen jedním ukazatelem z mnoha, poskytuje maximálně objektivní a nejdůležitější údaj ze všech. Je jasné, že prémioví výrobci pak k vynikajícímu brzdnému výkonu přidají oproti konkurenci i delší životnost nebo lepší odolnost vůči aquaplaningu “ komentuje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier

Rozdíl šesti přechodů aneb Šetřit se nevyplatí

Trh pneumatik je plný plášťů, které často pochází z Číny a jejich ceny vypadají lákavě. To, že se nevyplácí na jediném spojení auta s vozovkou o velikosti čtyř pěstí šetřit, dokazuje neuvěřitelných 18 metrů rozdílu mezi posledním a prvním výrobkem v testu. To znamená více než šest přechodů pro chodce.

Ovšem pozor, zároveň neplatí, že značka a země původu znamená vše. To je patrné v další kapitole, která komentuje pneumatiky s vyhovující brzdnou drahou.

Mezi plášti s nejhoršími výsledky vidíme pneumatiky Achilles, Zeetex, Goform, Tristar nebo Formula. Vcelku líbivé názvy pod sebou skrývají neprověřenou kvalitu. Překvapí ale 45. příčka pro Kleber Dynaxer HP3, což je značka výrobce náležejícího do koncernu Michelin.

Těchto 11 pneumatik bylo hodnoceno jako nevyhovující:

  Auto Bild test letních pneumatik 225/50 R17
# značka mokro z 80 km/h (m)

sucho z 100 km/h (m)

brzdná dráha celkem (m)
41. Goform GH 18 44,1 37,3 81,4
42. Nordexx NS9000 43,6 37,9 81,5
43. Delinte DH2  43,4 38,3 81,7
44. Rovelo RPX 988 44,4 37,7 82,1
45. Kleber Dynaxer HP3 44,7 37,7 82,4
46. EP-Tyres Accelera Phi-R 44,0 38,5 82,5
47. Radar Dimax R8 45,1 38,0 83,1
48. Formula Energy 46,5 37,4 83,9
49. Zeetex HP 1000 45,8 38,5 84,3
50. Tristar Sportpower Radial F 105 47,3 37,1 84,4
51. Achilles 2233 49,0 36,3 85,3
52. Autogrip Grip200 50,7 38,0 88,7
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků