Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

Povinnost obouvat zimní pneumatiky za souvislé vrstvy ledu či sněhu na vozovce končí 31. března. Kolem tohoto data čeká na pneuservisy tradiční zátěžová zkouška. Své letní pneumatiky byste dle zákona měli vyměnit, pokud je hloubka dezénu nižší než 1,6 mm.

Maximální stáří není zákonem stanovené.

Délka brzdné dráhy je považována za nejdůležitější parametr letní pneumatiky. Na suchu a mokru proto německý magazín podrobil testu 52 typů plášťů o rozměru 225/50 R17.

S těmito parametry se můžeme setkat napříč automobilovými segmenty. Například na vozech jako Škoda Octavia, Ford Galaxy/S-MAX, Peugeot 3008, Audi A5 nebo BMW X1.

Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Pneumatiky letos budou zdražovat. Zvýšily se ceny surovin

Pneumatiky brzdily z rychlosti 80 km/hod na mokru a ze 100 km/hod na suchu. Rozdíl mezi pneumatikami v TOP 20 pak byl až 6 m na mokru a 3 m na suchu.

„I když je brzdná dráha v klasických testech jen jedním ukazatelem z mnoha, poskytuje maximálně objektivní a nejdůležitější údaj ze všech. Je jasné, že prémioví výrobci pak k vynikajícímu brzdnému výkonu přidají oproti konkurenci i delší životnost nebo lepší odolnost vůči aquaplaningu “ komentuje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier

Rozdíl šesti přechodů aneb Šetřit se nevyplatí

Trh pneumatik je plný plášťů, které často pochází z Číny a jejich ceny vypadají lákavě. To, že se nevyplácí na jediném spojení auta s vozovkou o velikosti čtyř pěstí šetřit, dokazuje neuvěřitelných 18 metrů rozdílu mezi posledním a prvním výrobkem v testu. To znamená více než šest přechodů pro chodce.

Ovšem pozor, zároveň neplatí, že značka a země původu znamená vše. To je patrné v další kapitole, která komentuje pneumatiky s vyhovující brzdnou drahou.

Mezi plášti s nejhoršími výsledky vidíme pneumatiky Achilles, Zeetex, Goform, Tristar nebo Formula. Vcelku líbivé názvy pod sebou skrývají neprověřenou kvalitu. Překvapí ale 45. příčka pro Kleber Dynaxer HP3, což je značka výrobce náležejícího do koncernu Michelin.

Těchto 11 pneumatik bylo hodnoceno jako nevyhovující:

  Auto Bild test letních pneumatik 225/50 R17
# značka mokro z 80 km/h (m)

sucho z 100 km/h (m)

brzdná dráha celkem (m)
41. Goform GH 18 44,1 37,3 81,4
42. Nordexx NS9000 43,6 37,9 81,5
43. Delinte DH2  43,4 38,3 81,7
44. Rovelo RPX 988 44,4 37,7 82,1
45. Kleber Dynaxer HP3 44,7 37,7 82,4
46. EP-Tyres Accelera Phi-R 44,0 38,5 82,5
47. Radar Dimax R8 45,1 38,0 83,1
48. Formula Energy 46,5 37,4 83,9
49. Zeetex HP 1000 45,8 38,5 84,3
50. Tristar Sportpower Radial F 105 47,3 37,1 84,4
51. Achilles 2233 49,0 36,3 85,3
52. Autogrip Grip200 50,7 38,0 88,7

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků