Nový Suzuki Swift nakonec i s pohonem 4X4

Když jsme vám vloni v červnu představovali novou generaci kompaktu Suzuki Swift, možná si vzpomenete, že jsme si trochu posteskli nad absencí možnosti objednat jej s pohonem všech kol, jímž se předchozí řada pochlubit mohla. Nyní to vypadá, že se „čtyřkolka“ do Swiftu vrací.

Na německý trh totiž právě přichází Suzuki Swift 4X4. S „dvoukolkou“ sdílí stejný čtyřválec s objemem 1,2 l, proměnným časováním ventilů a výkonem 94 koní (69 kW) a pětistupňovou manuální převodovkou, jenž je pro variantu 4x4 jedinou volbou. Takto vybavený vůz prý v průměru spotřebuje 6,7 l/100 km ve městě, 4,9 l/100 mimo něj a 5,5 l/100 km v kombinovaném provozu, což je o 0,5| l/100 km více než u verze s pohonem předních kol. Vůz je s pohonem 4x4 až o 75 kg těžší, a tak nepřekvapí, že na stovku zrychlí za 13,4 sekundy (předokolka 12,3 s). Maximální rychlost činí nezměněných 165 km/h, bez zajímavosti není, že vůz má opět o něco menší palivovou nádrž - na 40 litrů místo 42.

Pokud byste o takto disponovaný vůz měli zájem, připravte si nejméně 14 490 euro (v přepočtu cca 360 000 Kč) za verzi Swift 1,2 4x4 Club s pětidvéřovém provedení, s níž dostanete slušnou výbavu obsahující také klimatizaci nebo audiosoustavu s přehráváním CD/MP3, konektorem USB a ovládáním na volantu. Vůz je tak v podobném provedení o více jak 1 200 euro (cca 30 000 Kč) levnější než dosud, dříve ale byl k mání ve vyšší výbavové verzi Comfort. V nabídce českého Suzuki, zatím Swift 4x4 chybí.

Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift 4x4 pro rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků