Nový Suzuki Swift nakonec i s pohonem 4X4

Když jsme vám vloni v červnu představovali novou generaci kompaktu Suzuki Swift, možná si vzpomenete, že jsme si trochu posteskli nad absencí možnosti objednat jej s pohonem všech kol, jímž se předchozí řada pochlubit mohla. Nyní to vypadá, že se „čtyřkolka“ do Swiftu vrací.

Na německý trh totiž právě přichází Suzuki Swift 4X4. S „dvoukolkou“ sdílí stejný čtyřválec s objemem 1,2 l, proměnným časováním ventilů a výkonem 94 koní (69 kW) a pětistupňovou manuální převodovkou, jenž je pro variantu 4x4 jedinou volbou. Takto vybavený vůz prý v průměru spotřebuje 6,7 l/100 km ve městě, 4,9 l/100 mimo něj a 5,5 l/100 km v kombinovaném provozu, což je o 0,5| l/100 km více než u verze s pohonem předních kol. Vůz je s pohonem 4x4 až o 75 kg těžší, a tak nepřekvapí, že na stovku zrychlí za 13,4 sekundy (předokolka 12,3 s). Maximální rychlost činí nezměněných 165 km/h, bez zajímavosti není, že vůz má opět o něco menší palivovou nádrž - na 40 litrů místo 42.

Pokud byste o takto disponovaný vůz měli zájem, připravte si nejméně 14 490 euro (v přepočtu cca 360 000 Kč) za verzi Swift 1,2 4x4 Club s pětidvéřovém provedení, s níž dostanete slušnou výbavu obsahující také klimatizaci nebo audiosoustavu s přehráváním CD/MP3, konektorem USB a ovládáním na volantu. Vůz je tak v podobném provedení o více jak 1 200 euro (cca 30 000 Kč) levnější než dosud, dříve ale byl k mání ve vyšší výbavové verzi Comfort. V nabídce českého Suzuki, zatím Swift 4x4 chybí.

Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Swift 4x4 pro rok 2011
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků