Tradiční akčněji pojatá verze bude k dostání u všech motorizací a s bohatou i specifickou výbavou.
Modely Sportline nabízí Škoda již od dob Favoritu. Nyní přišla řada také na Superb čtvrté generace. Zvenčí jej poznáte podle lesklých černých doplňků – rámečku masky chladiče, rámů oken, krytů zpětných zrcátek, doplňků zadního nárazníku, nebo linky v difuzoru. Liftback pak dostává tmavý spoiler na zadní odtrhové hraně kufru, kombi má černé střešní ližiny. Modely Sportline automaticky dostávají paket SunSet se zatmavenými zadními okny, rovněž standardní výbavou jsou 18palcové disky Vela s matně černými kryty. Na přání je možné dostat 19palcová kola Aniara nebo Torcular ve světlém či tmavém provedení. Zvenčí vzhled doplňují loga Sportline a označení Škoda v černé barvě.
Uvnitř vás hned na první dobrou praští do očí volant – nejen že je tříramenný, ale oproti klasickému Superbu postrádá logo s okřídleným šípem. Místo něj zde máme nápis Škoda, který jsme mohli vidět už na konceptu elektrického Elroqu a postupně ho uvidíme i dál. Škoda již dříve uvedla, že hlavním komunikačním nástrojem v propagaci značky bude právě název a okřídlený šíp se bude používat víc odděleně. Unikátní jsou také sedadla ve sportovním stylu a s jednodílnými opěradly. Čalouněna jsou materiálem Suedia a nechybí jim výhřev a masáže, volitelně lze získat sedačky s kůží a koženkou, certifikátem AGR a odvětráváním. Interiér je dále vyšperkován černou stropnicí, dekorativními prvky v palubní desce, výplněmi dveří s karbonovým efektem nebo ocelovými kryty pedálů.
Akčnější linii drží Sportline i po stránce jízdy – je automaticky vybaven sportovním odpružením se snížením o 15 milimetrů a progresivním řízením, za příplatek je pak k mání adaptivní DCC+ Sport. Vpředu najdeme maticové LED světlomety, vzadu pak Top LED světla s dynamickými blinkry. Nově pak Superb ve verzi Sportline získává osvětlení klik dveří. Výbava je dostupná pro všechny motory, tedy pro benzinové 1.5 TSI s výkonem 110 kW, dvoulitrové TSI se 195 kW i naftové 2.0 TDI se 142 kW.
Už od Favoritu
|
Základní principy modelů Sportline definovalo v roce 1992 speciální provedení vozu Favorit. Auto tehdy dostalo speciální červený lak, který jiná provedení neměla, samozřejmostí byla tónovaná skla a tradici černých detailů odstartovaly černé polepy sloupků karoserie. Auto mělo i speciální čalounění sedadel a výplní dveří. Vůz, tehdy ještě s označením Sport line, vznikl pouze v 3 001 exempláři, a je tedy dnes vzácným sběratelským artiklem.
Provedení Sportline jako akční model pak dostal i nástupce Favoritu – Felicia. Tady už se objevily například kožené prvky v interiéru. Jako Sportline se prodávala i první Fabia, ta měla třeba chromované kliky dveří nebo červené bezpečnostní pásy, stejně jako sportovní sedadla. U druhé generace modelu Fabia si pak zájemci mohli vybírat jak provedení Monte Carlo, tak Sportline, přičemž provedení Sportline bylo k dostání jako výbavový paket, který obsahoval 17palcová kola, specifické lakování střechy (bílé nebo stříbrné) a okna s vyšším stupněm tónování, uvnitř byla sportovní sedadla nebo pedály s kryty z oceli. U Octavie, která odstartovala využití označení Sportline u větších modelů značky, se toto provedení objevilo ve druhé generaci modelu.
|