Nový SsangYong Rexton je tady! Bude větší, než Hyundai Santa Fe.

Korejský SsangYong představil nový Rexton před oficiální premiérou na autosalonu v Soulu. Je to zadokolka s přiřaditelným pohonem přední nápravy.

SsangYong Rexton u nás nikdy nepatřil mezi vyloženě oblíbené modely, ale pokud si ho někdo koupil, velebil jeho odolnost a robustnost. Filozofie značky SsangYong vždy upřednostňovala spolehlivost a užitkovost před designem, což ostatně dokazují dřívější modely Kyron, Rodius či Actyon. Poslední roky se designové ztvárnění vozů této korejské značky rapidně zlepšuje, stejně jak v případě japonského Subaru. Příkladem budiž model Tivoli.

SsangYong míří do Ženevy s prodlouženou verzí modelu Tivoli

SsangYong míří do Ženevy s prodlouženou verzí modelu Tivoli

Nové SUV automobilky SsangYong bude i nadále používat zažité označení Rexton, ovšem na domácím trhu ho výrobce bude označovat jako G4 Rexton. Jako jeden z mála SUV modelů na trhu bude mít v základním provedení pohon zadní nápravy, přičemž s variantou 4x4 se rovněž počítá.

Uvedení je plánováno na léto 2017 a první evropské kusy dorazí na konci letošního roku. Automobilka uvádí, že nový Rexton se pochlubí vyspělými jízdními asistenčními prvky, jako jsou varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu či autonomní brzdění, a komfortní výbavou v podobě technologií Carplay, Android Auto a systému kamer 3D Around View Monitoring, jejichž obraz se zobrazue na 9,2palcovém dotykovém displeji.

Klepněte pro větší obrázek

První oficiální fotografie prozrazují, že novinka výraznou měrou přejala designové prvky studie LIV2, představené na pařížském autosalonu.

Oproti dosluhujícímu modelu nabídne zlepšené rozložení hmotnosti, vyšší přípustnou hmotnost taženého přívěsu, stejně jako celkovou vyšší kultivovanost.

Pohonné jednotky jsou v nabídce zatím dvě - vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru a přeplňovaný zážehový dvoulitr se stejným počtem spalovacích komor. 

SsangYong LIV-2: Luxusní SUV pro Paříž má pod kapotou čtyřválce

SsangYong LIV-2: Luxusní SUV pro Paříž má pod kapotou čtyřválce

Nový Rexton měří 4485 mm na délku, 1920 mm na šířku (bez zrcátek) a 1800 mm na výšku. 2864 mm dlouhý rozvor garantuje velký vnitřní prostor pro posádku a pravděpodobně také možnost sedmimístného uspořádání. 

Na snímky minulé generace se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků