Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

Působení korejského SsangYongu v České republice se neustále rozšiřuje a k řadě současné modelové palety nyní přijíždí i nové kompaktní SUV Korando. To bylo poprvé k vidění na letošním ženevském autosalonu, kde platilo za největší hvězdu stánku.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Nyní už do Česka dorazil první kus a zastoupení značky vykládá karty na stůl. K mání zde bude s dvojicí motorů - zážehovým čtyřválcem 1.5 GDI o výkonu 120 kW (163 koní) a dieselovou šestnáctistovkou, která nabídne výkon 100 kW (136 koní). Stejnou motorovou paletu sdílí i nové Tivoli. Pohon všech kol a automatická převodovka jsou k mání pro obě motorizace.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V Korandu si budete moci dopřát i LED světlomety nebo 19palcová kola. Infotainment v palubní desce pochází z většího Rextonu a plně digitální přístrojový štít (10,25 palce) jste mohli vidět už u nového Tivoli. Nechybí ani nouzového brzdění či systém sledování jízdních pruhů. Ostatně tyto systémy Korandu pomohly ke získání pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, jako prvnímu vozu značky. 

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

K prvním zákazníkům dorazí novinka už v listopadu. Korando začíná na částce 439.900 Kč s benzinovým motorem. Vedle ceny zákazníky určitě zaujme i základní velikost zavazadlového prostoru, kterou poráží většinu konkurentů, včetně domácí Škody Karoq (551 vs. 521 litrů).

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Cena [Kč] 439.900 -
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků