Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

Působení korejského SsangYongu v České republice se neustále rozšiřuje a k řadě současné modelové palety nyní přijíždí i nové kompaktní SUV Korando. To bylo poprvé k vidění na letošním ženevském autosalonu, kde platilo za největší hvězdu stánku.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Nyní už do Česka dorazil první kus a zastoupení značky vykládá karty na stůl. K mání zde bude s dvojicí motorů - zážehovým čtyřválcem 1.5 GDI o výkonu 120 kW (163 koní) a dieselovou šestnáctistovkou, která nabídne výkon 100 kW (136 koní). Stejnou motorovou paletu sdílí i nové Tivoli. Pohon všech kol a automatická převodovka jsou k mání pro obě motorizace.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V Korandu si budete moci dopřát i LED světlomety nebo 19palcová kola. Infotainment v palubní desce pochází z většího Rextonu a plně digitální přístrojový štít (10,25 palce) jste mohli vidět už u nového Tivoli. Nechybí ani nouzového brzdění či systém sledování jízdních pruhů. Ostatně tyto systémy Korandu pomohly ke získání pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, jako prvnímu vozu značky. 

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

K prvním zákazníkům dorazí novinka už v listopadu. Korando začíná na částce 439.900 Kč s benzinovým motorem. Vedle ceny zákazníky určitě zaujme i základní velikost zavazadlového prostoru, kterou poráží většinu konkurentů, včetně domácí Škody Karoq (551 vs. 521 litrů).

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Cena [Kč] 439.900 -
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků