Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

Působení korejského SsangYongu v České republice se neustále rozšiřuje a k řadě současné modelové palety nyní přijíždí i nové kompaktní SUV Korando. To bylo poprvé k vidění na letošním ženevském autosalonu, kde platilo za největší hvězdu stánku.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Nyní už do Česka dorazil první kus a zastoupení značky vykládá karty na stůl. K mání zde bude s dvojicí motorů - zážehovým čtyřválcem 1.5 GDI o výkonu 120 kW (163 koní) a dieselovou šestnáctistovkou, která nabídne výkon 100 kW (136 koní). Stejnou motorovou paletu sdílí i nové Tivoli. Pohon všech kol a automatická převodovka jsou k mání pro obě motorizace.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V Korandu si budete moci dopřát i LED světlomety nebo 19palcová kola. Infotainment v palubní desce pochází z většího Rextonu a plně digitální přístrojový štít (10,25 palce) jste mohli vidět už u nového Tivoli. Nechybí ani nouzového brzdění či systém sledování jízdních pruhů. Ostatně tyto systémy Korandu pomohly ke získání pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, jako prvnímu vozu značky. 

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

K prvním zákazníkům dorazí novinka už v listopadu. Korando začíná na částce 439.900 Kč s benzinovým motorem. Vedle ceny zákazníky určitě zaujme i základní velikost zavazadlového prostoru, kterou poráží většinu konkurentů, včetně domácí Škody Karoq (551 vs. 521 litrů).

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Cena [Kč] 439.900 -
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků