Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

Působení korejského SsangYongu v České republice se neustále rozšiřuje a k řadě současné modelové palety nyní přijíždí i nové kompaktní SUV Korando. To bylo poprvé k vidění na letošním ženevském autosalonu, kde platilo za největší hvězdu stánku.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Nyní už do Česka dorazil první kus a zastoupení značky vykládá karty na stůl. K mání zde bude s dvojicí motorů - zážehovým čtyřválcem 1.5 GDI o výkonu 120 kW (163 koní) a dieselovou šestnáctistovkou, která nabídne výkon 100 kW (136 koní). Stejnou motorovou paletu sdílí i nové Tivoli. Pohon všech kol a automatická převodovka jsou k mání pro obě motorizace.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V Korandu si budete moci dopřát i LED světlomety nebo 19palcová kola. Infotainment v palubní desce pochází z většího Rextonu a plně digitální přístrojový štít (10,25 palce) jste mohli vidět už u nového Tivoli. Nechybí ani nouzového brzdění či systém sledování jízdních pruhů. Ostatně tyto systémy Korandu pomohly ke získání pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, jako prvnímu vozu značky. 

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

SsangYong Tivoli má po modernizaci. K novým motorům přidává i vylepšení v interiéru

K prvním zákazníkům dorazí novinka už v listopadu. Korando začíná na částce 439.900 Kč s benzinovým motorem. Vedle ceny zákazníky určitě zaujme i základní velikost zavazadlového prostoru, kterou poráží většinu konkurentů, včetně domácí Škody Karoq (551 vs. 521 litrů).

Nový SsangYong Korando: Dostupná technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.6 D
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000 300/1500(324/1500)
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Cena [Kč] 439.900 -
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků