Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

Konkurent Škody Karoq, Nissanu Qashqai či Kie Sportage již odhaluje naplno své ceny. SsangYong po opětovném vstoupení na český trh silně navyšuje své působení a nová generace Koranda má pochopitelně dále rozšířit povědomí o korejské značce. A jak byste očekávali, samozřejmě chce zaujmout hlavně cenovkou.

O technice či praktičnosti (kufr o objemu 551 litrů) jsme se rozepsali již během premiéry v Ženevě. Teď jen stačí nahlédnout do ceníku, který podle dřívějších informací nabízí Korando buď s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o výkonu 120 kW (163 koní), nebo naftovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 100 kW (136 koní). Motorizace jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální skříní a můžete je libovolně kombinovat se čtveřicí výbav.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Právě s benzinovým motorem je Korando nejlevnější, a to když zvolíte výchozí úroveň ECO začínající na ceně 439.900 Kč. V případě stejné výbavy, ale volby naftového motoru, čekejte cenovku startující na 519.900 Kč. Zahrnutou výbavou ve standardu přitom Korando vůbec nezklame.

V základu tak čekejte tempomat, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, boční a hlavové airbagy, LED osvětlení interiéru, infotainment s 8palcovým displejem (USB, DAB, zadní parkovací kamera, Android Auto & Apple CarPlay), 17palcová litá kola, LED denní osvětlení a základní bílou barvu karoserie.

Elektrický SsangYong Korando se blíží. Bude moci zatopit i nové Škodě iV

Elektrický SsangYong Korando se blíží. Bude moci zatopit i nové Škodě iV

Nehledě na výbavu má Korando vždy standardně i systém nouzového brzdění, funkci udržování jízdy v pruhu a varování před jeho opuštěním, upozornění na bezpečnou vzdálenost, systém rozpoznávání značek, automatické tlumení dálkových světel, sledování únavy řidiče a asistenty rozjezdu do kopce a sjíždění svahů.  

Určitě potěší, že SsangYong podobně jako u svých dalších modelů nabízí pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku bez větší závislosti na zvolené motorizaci či výbavě (jedinou výjimkou je nedostupnost pohonu 4x4 u základní výbavy Eco). Automat i pohon 4x4 vyjdou jednotlivě za příplatek 38.900 Kč. Metalické barvy karoserie jsou vždy příplatkem 9990 Kč.

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Druhý stupeň výbavy Style začíná na cenách 474.900 Kč (pro benzinový motor) a 554.900 Kč (pro naftový). K základu přidává například přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, praktické doplňky pro zavazadlový prostor či střešní ližiny.

U třetího stupně Clever (od 519.900 Kč/ 599.900 Kč) se již objevuje také kolenní airbag řidiče, parkovací senzory vpředu i vzadu, digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, vyhřívání předních sedadel, chromované doplňky na karoserii či přední LED mlhovky.

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

Nejvyšší stupeň výbavy Premium (od 579.900 Kč/ 659.900 Kč) nakonec přidá i vyhřívaný volant, kožené potahy sedadel a dveří, elektricky nastavitelná přední sedadla s odvětráváním, 18palcová litá kola nebo přední full-LED světlomety.

SsangYong Korando – technické údaje a české ceny
Motor 1.5 Turbo e-XGI 1.6 e-XDI
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Výkon [kW/min] 120/5000-5500  100/4000
Točivý moment [Nm/min] 280/1500-4000
(260/1500-4000)
300/1500-3000
(324/1500-2500)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Maximální rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Provozní hmotnost [kg] 1405(1435) 1505(1535)
Spotřeba paliva [l/100 km] 6,8(7,1)  5,0-5,1(5,5)
Cena ECO [Kč] 439.900 519.900
Cena Style  [Kč] 474.900  554.900
Cena Clever [Kč]  519.900  599.900
Cena Premium [Kč] 579.900 659.900
Příplatek za pohon 4x4 a šestistupňovou automatickou převodovku činí jednotlivě 38.900 Kč.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků