Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

Konkurent Škody Karoq, Nissanu Qashqai či Kie Sportage již odhaluje naplno své ceny. SsangYong po opětovném vstoupení na český trh silně navyšuje své působení a nová generace Koranda má pochopitelně dále rozšířit povědomí o korejské značce. A jak byste očekávali, samozřejmě chce zaujmout hlavně cenovkou.

O technice či praktičnosti (kufr o objemu 551 litrů) jsme se rozepsali již během premiéry v Ženevě. Teď jen stačí nahlédnout do ceníku, který podle dřívějších informací nabízí Korando buď s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o výkonu 120 kW (163 koní), nebo naftovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 100 kW (136 koní). Motorizace jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální skříní a můžete je libovolně kombinovat se čtveřicí výbav.

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je oficiálně tady. Neměli byste jej přehlížet

Právě s benzinovým motorem je Korando nejlevnější, a to když zvolíte výchozí úroveň ECO začínající na ceně 439.900 Kč. V případě stejné výbavy, ale volby naftového motoru, čekejte cenovku startující na 519.900 Kč. Zahrnutou výbavou ve standardu přitom Korando vůbec nezklame.

V základu tak čekejte tempomat, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, boční a hlavové airbagy, LED osvětlení interiéru, infotainment s 8palcovým displejem (USB, DAB, zadní parkovací kamera, Android Auto & Apple CarPlay), 17palcová litá kola, LED denní osvětlení a základní bílou barvu karoserie.

Elektrický SsangYong Korando se blíží. Bude moci zatopit i nové Škodě iV

Elektrický SsangYong Korando se blíží. Bude moci zatopit i nové Škodě iV

Nehledě na výbavu má Korando vždy standardně i systém nouzového brzdění, funkci udržování jízdy v pruhu a varování před jeho opuštěním, upozornění na bezpečnou vzdálenost, systém rozpoznávání značek, automatické tlumení dálkových světel, sledování únavy řidiče a asistenty rozjezdu do kopce a sjíždění svahů.  

Určitě potěší, že SsangYong podobně jako u svých dalších modelů nabízí pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku bez větší závislosti na zvolené motorizaci či výbavě (jedinou výjimkou je nedostupnost pohonu 4x4 u základní výbavy Eco). Automat i pohon 4x4 vyjdou jednotlivě za příplatek 38.900 Kč. Metalické barvy karoserie jsou vždy příplatkem 9990 Kč.

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Anketa Auto roku 2020 (COTY) se roztáčí. O vítězství se poperou i dva vozy Škoda

Druhý stupeň výbavy Style začíná na cenách 474.900 Kč (pro benzinový motor) a 554.900 Kč (pro naftový). K základu přidává například přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, praktické doplňky pro zavazadlový prostor či střešní ližiny.

U třetího stupně Clever (od 519.900 Kč/ 599.900 Kč) se již objevuje také kolenní airbag řidiče, parkovací senzory vpředu i vzadu, digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, vyhřívání předních sedadel, chromované doplňky na karoserii či přední LED mlhovky.

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

Síť dealerství vozů SsangYong je zase o něco větší. Konečně už pochodíte i v Praze

Nejvyšší stupeň výbavy Premium (od 579.900 Kč/ 659.900 Kč) nakonec přidá i vyhřívaný volant, kožené potahy sedadel a dveří, elektricky nastavitelná přední sedadla s odvětráváním, 18palcová litá kola nebo přední full-LED světlomety.

SsangYong Korando – technické údaje a české ceny
Motor 1.5 Turbo e-XGI 1.6 e-XDI
Zdvihový objem [cm3] 1497 1597
Převodovka 6M(6A) 6M(6A)
Výkon [kW/min] 120/5000-5500  100/4000
Točivý moment [Nm/min] 280/1500-4000
(260/1500-4000)
300/1500-3000
(324/1500-2500)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Maximální rychlost [km/h] 191(193) 180(181)
Provozní hmotnost [kg] 1405(1435) 1505(1535)
Spotřeba paliva [l/100 km] 6,8(7,1)  5,0-5,1(5,5)
Cena ECO [Kč] 439.900 519.900
Cena Style  [Kč] 474.900  554.900
Cena Clever [Kč]  519.900  599.900
Cena Premium [Kč] 579.900 659.900
Příplatek za pohon 4x4 a šestistupňovou automatickou převodovku činí jednotlivě 38.900 Kč.
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků