Aktuální Smart#1 už nemá s Evropou vlastně nic společného – stojí na platformě SEA od čínského Geely, standardně nabídne pohon zadních kol a 200 kW (272 k). Zdroj: km77.com

Aktuální Smart#1 už nemá s Evropou vlastně nic společného – stojí na platformě SEA od čínského Geely, standardně nabídne pohon zadních kol a 200 kW (272 k). | Zdroj: km77.com

Vzniká ale ve verzi Brabus, která díky pohonu všech kol a dvěma elektromotorům disponuje až 315 kW (428 k) a na 100 km/h údajně zrychlí za 3,9 sekundy. Zdroj: km77.com

Vzniká ale ve verzi Brabus, která díky pohonu všech kol a dvěma elektromotorům disponuje až 315 kW (428 k) a na 100 km/h údajně zrychlí za 3,9 sekundy. | Zdroj: km77.com

Cílem zkoušky je zvládnout manévr v rychlosti 77 km/h, nebo tempu blížícím se této hranici. Smart byl schopen trať projet bez sražení kuželů v pouhých 65 km/h. Zdroj: km77.com

Cílem zkoušky je zvládnout manévr v rychlosti 77 km/h, nebo tempu blížícím se této hranici. Smart byl schopen trať projet bez sražení kuželů v pouhých 65 km/h. | Zdroj: km77.com

Na videu si můžete všimnout celkem nekonzistentních přechodů od nedotáčivosti k přetáčivosti, již je třeba rovnat přes kontra. Zdroj: km77.com

Na videu si můžete všimnout celkem nekonzistentních přechodů od nedotáčivosti k přetáčivosti, již je třeba rovnat přes kontra. | Zdroj: km77.com

Odpružení je evidentně pro vyhýbací manévry až příliš měkké, vůz se naklání, zvedá zadní kolo téměř do vzduchu a při zkouškách se také projevila ospalost stabilizačních systémů, které nechají elektromobil překročit hranici bezpečné ovladatelnosti. Zdroj: km77.com

Odpružení je evidentně pro vyhýbací manévry až příliš měkké, vůz se naklání, zvedá zadní kolo téměř do vzduchu a při zkouškách se také projevila ospalost stabilizačních systémů, které nechají elektromobil překročit hranici bezpečné ovladatelnosti. | Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus | Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus | Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus Zdroj: km77.com

Smart#1 Brabus | Zdroj: km77.com

Vzniká ale ve verzi Brabus, která díky pohonu všech kol a dvěma elektromotorům disponuje až 315 kW (428 k) a na 100 km/h údajně zrychlí za 3,9 sekundy. Zdroj: km77.com
Cílem zkoušky je zvládnout manévr v rychlosti 77 km/h, nebo tempu blížícím se této hranici. Smart byl schopen trať projet bez sražení kuželů v pouhých 65 km/h. Zdroj: km77.com
Na videu si můžete všimnout celkem nekonzistentních přechodů od nedotáčivosti k přetáčivosti, již je třeba rovnat přes kontra. Zdroj: km77.com
Odpružení je evidentně pro vyhýbací manévry až příliš měkké, vůz se naklání, zvedá zadní kolo téměř do vzduchu a při zkouškách se také projevila ospalost stabilizačních systémů, které nechají elektromobil překročit hranici bezpečné ovladatelnosti. Zdroj: km77.com
8
Fotogalerie

Nový Smart#1 Brabus propadnul v losím testu. „Sportovní“ verze byla téměř neovladatelná

Minimálně z hlediska mezních situací se návrat ostré verze Smartu moc nepovedl. Kužely létaly do všech stran.

Avantgardní městské minivozítko se v loňském roce vrátilo na scénu. Ale to ještě Smart? Zatím co s první verzí se dalo krásně zaparkovat přídí k chodníku a vešli jste se s ní do každé skuliny, následující generace přidávaly na velikosti a zatím předposlední model, který byl dvojčetem Renaultu Twingo, si valnou oblibu nezískal.

Aktuální Smart#1 už nemá s Evropou vlastně nic společného – stojí na platformě SEA od čínského Geely, standardně nabídne pohon zadních kol a 200 kW (272 k). Vzniká ale ve verzi Brabus, která díky pohonu všech kol a dvěma elektromotorům disponuje až 315 kW (428 k) a na 100 km/h údajně zrychlí za 3,9 sekundy.

Jízdní výkony v přímce jsou jedna věc, druhou je pak ovladatelnost, kterou vyzkoušeli kolegové ze španělského webu km77.com dle své přesně dané metodiky. Ta již dokázala odhalit nejednu záludnost z hlediska zvládání slalomu i vyhýbacího manévru u různých vozidel – některá sportovní zklamala, jiná zcela civilní naopak velmi překvapila v pozitivním slova smyslu. Nový Smart#1 Brabus patří k té horší sortě testovaných aut.

Cílem zkoušky je zvládnout manévr v rychlosti 77 km/h, nebo tempu blížícím se této hranici. Smart byl schopen trať projet bez sražení kuželů v pouhých 65 km/h. Na videu si můžete všimnout celkem nekonzistentních přechodů od nedotáčivosti k přetáčivosti, již je třeba rovnat přes kontra. Odpružení je evidentně pro vyhýbací manévry až příliš měkké, vůz se naklání, zvedá zadní kolo téměř do vzduchu a při zkouškách se také projevila ospalost stabilizačních systémů, které nechají elektromobil překročit hranici bezpečné ovladatelnosti.

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud