Od šikovných miniautíček až k délce mezi Karoqem a Kodiaqem – další novinka značky bude pořádné SUV.
Třetí model novodobé éry Smartu ukazuje své obrysy, které vypadají velmi realisticky. Středně velké SUV s názvem #5 je odklonem od dosavadního „městského“ přístupu značky, kterou nyní společně provozují Mercedes-Benz a čínské Geely. Hodlá zaujmout dobrodružným stylingem a dynamickými tvary, což v této formě konceptu zdůrazňuje terénními pneumatikami a obecně hranatější a vzpřímenější siluetou. V sériovém provedení samozřejmě přijde o světelnou rampu, možná i o designové prvky typu náznaku ochranných plechů, nebo integrovaný naviják, ale proporce s krátkými převisy by měly zůstat tak, jak jsou.
Zatímco vnějšek je konceptově divoký, vnitřek by mohl odpovídat finálnímu produktu. Vyznačuje se čistými liniemi s oblými tvary, dvěma OLED obrazovkami a těšit se můžeme na výkonný hardware s čipy AMD V2000 i generativní AI asistent. Zajímavým prvkem je vyjímatelný bluetooth reproduktor, který by se mohl objevit i u sériového provedení.
Ale nyní k reálné technice. Smart v současné době na starém kontinentu prodává modely #1 a #3, postavené na elektrické platformě SEA - tu v dalších verzích používají také značky Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr nebo Radar. Novinka bude na délku měřit 4,6 metru a podle výkonného ředitele značky pro Evropu Dirka Adelmanna má představovat nejvšestrannější model Smartu, který budou rodiny používat jako své primární vozidlo.
Baterie slibuje nominální kapacitu přes 100 kWh a rychlé nabíjení díky 800V technice – z 10 na 80 procent za 15 minut. Dojezd má přesahovat 550 kilometrů. Sériové provedení se představí v druhé polovině letošního roku, do Evropy dorazí na vybrané trhy v roce 2025.
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour