Crossover s originálním názvem Smart #1 bude postaven na modulární elektrické platformě SEA od holdingu Geely.  Zdroj: Smart

Crossover s originálním názvem Smart #1 bude postaven na modulární elektrické platformě SEA od holdingu Geely.  | Zdroj: Smart

Sériové provedení se bude držet rozměrů loňského konceptu, což znamená délku okolo 4,3 metru a šířku zhruba 1,9 metru.  Zdroj: Smart

Sériové provedení se bude držet rozměrů loňského konceptu, což znamená délku okolo 4,3 metru a šířku zhruba 1,9 metru.  | Zdroj: Smart

Na dosavadní poměry značky tedy půjde o dost velké auto, které se oproti předchozím výtvorům Smartu bude muset poprat s mnoha vozy podobné kategorie. Zdroj: Smart

Na dosavadní poměry značky tedy půjde o dost velké auto, které se oproti předchozím výtvorům Smartu bude muset poprat s mnoha vozy podobné kategorie. | Zdroj: Smart

Značka hlásí, že vůz prošel testováním v čtyřicetistupňových mrazech, má nízký součinitel aerodynamického odporu 0,29 a oficiálně se představí už 7. dubna. Zdroj: Smart

Značka hlásí, že vůz prošel testováním v čtyřicetistupňových mrazech, má nízký součinitel aerodynamického odporu 0,29 a oficiálně se představí už 7. dubna. | Zdroj: Smart

Spekulace zatím hovoří o 70kWh baterii a dojezdu přes 320 kilometrů. Novinka má jít nejprve na trh v Číně, na Evropu se prý dostane později. Zdroj: Smart

Spekulace zatím hovoří o 70kWh baterii a dojezdu přes 320 kilometrů. Novinka má jít nejprve na trh v Číně, na Evropu se prý dostane později. | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Smart #1 Zdroj: Smart

Smart #1 | Zdroj: Smart

Sériové provedení se bude držet rozměrů loňského konceptu, což znamená délku okolo 4,3 metru a šířku zhruba 1,9 metru.  Zdroj: Smart
Na dosavadní poměry značky tedy půjde o dost velké auto, které se oproti předchozím výtvorům Smartu bude muset poprat s mnoha vozy podobné kategorie. Zdroj: Smart
Značka hlásí, že vůz prošel testováním v čtyřicetistupňových mrazech, má nízký součinitel aerodynamického odporu 0,29 a oficiálně se představí už 7. dubna. Zdroj: Smart
Spekulace zatím hovoří o 70kWh baterii a dojezdu přes 320 kilometrů. Novinka má jít nejprve na trh v Číně, na Evropu se prý dostane později. Zdroj: Smart
13
Fotogalerie

Nový Smart #1 má datum premiéry. Oproti ForFour výrazně naroste, techniku mu poskytla Čína

Miniautíčka do města jsou nyní dávnou minulostí. Smart vstupuje do nové kategorie, kde ho čeká tvrdý střet s konkurencí.

Značka Smart započala svou existenci už před osmadvaceti lety. Ve své nejstarší éře produkovala populární vozítka ForTwo, která jste v první generaci mohli parkovat čumákem či zádí k obrubníku, aniž by vyčnívala do vozovky. Nabídku později doplnila exotickým Roadsterem a větším modelem ForFour. V roce 2016 přišla nová generace vozů na bázi Renaultu Twingo, nabízená také s elektrickým pohonem. Od roku 2019 je značka společným podnikem Mercedesu a čínského Gelly, které drží poloviční podíly.

Prvním plodem této spolupráce je vozidlo s originálním názvem Smart #1, postavené na modulární elektrické platformě SEA od holdingu Geely. Sériové provedení se bude držet rozměrů loňského konceptu, což znamená délku okolo 4,3 metru a šířku zhruba 1,9 metru. Na dosavadní poměry značky tedy půjde o dost velké auto, které se na rozdíl od předchozích Smartů bude muset poprat s mnoha vozy podobné kategorie.

Značka hlásí, že vůz prošel testováním v čtyřicetistupňových mrazech, má nízký součinitel aerodynamického odporu 0,29 a oficiálně se představí už 7. dubna. Ohledně elektrického pohonu zatím nic konkrétního nezaznělo, zatím jediný vůz na platformě SEA s názvem Zeekr 001 sice disponuje výkonem 400 kW a dojezdem až 700 kilometrů, pro nový Smart #1 ale čekáme o něco skromnější parametry. Spekulace zatím hovoří o 70kWh baterii a dojezdu přes 320 kilometrů. Novinka má jít nejprve na trh v Číně, na Evropu se prý dostane později.

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud