Nový silniční zákon: vláda jej prozatím měnit nebude

Nový silniční zákon: vláda jej prozatím měnit nebude

Nový silniční zákon bude platit v nezměněné podobě minimálně dalších šest měsíců. Na tomto se dnes dohodla vláda při svém zasedání, která prostudovala výsledky za první dva týdny jeho fungování. Vláda také prodiskutovala návrhy ministra vnitra Františka Bublana, který přišel s třemi variantami řešení dnešního stavu.

První z nich počítala se zvýšením počtu bodů pro řidiče z nynějších 12 na 18. Druhý s tím, že by některé přestupky byly hodnoceny menším počtem trestných bodů a třetí počítal s tím, že by se některé přestupky v určitém pásmu trestaly pouze pokutou a až poté i body. První návrh není řešením za situace, kdy jsou body udělovány na přestupky nerozeznávající nebezpečného řidiče a odmázávání bodů je prakticky vyloučené. I kdyby odebrání řidičáku následovalo po nasbírání 40 bodů, stejně se ho jednou může "dočkat" ten, kdo se jako nebezpečný řidič vůbec neprojevoval. Další dva návrhy lze označit za rozumné, bohužel byly prozatím poslány k ledu.

Řidiči se tak v brzké době nedočkají toho, po čem nejvíce volají. Aby za mírné překročení rychlosti nebyly automaticky udělovány i body, ale byla uložena pouze pokuta. Nedojde také, po vzoru z okolních zemí, k tomu, že řidič by absolvováním určitého školení mohl umazat určitý počet trestných bodů.

Hlavním odpůrcem jakékoli změny byl tradičně ministr dopravy Milan Šimonovský, který naopak požaduje jeho zpřísnění. Je ovšem zajímavé, že na jedné straně si bere příklady z různých státu Evropské Unie, kde došlo postupně k zpřísnění zákonů, ovšem již nebere v potaz, že tamní bodové systémy fungují úplně jinak. Body trestají pouze závažně přestupky a navíc umožňují řidičům absolvovat školení, za které jsou jim body umazávány. Např. v Rakousku nejsou body za překročení rychlosti udělovány vůbec, v Německu je udělení většiny bodových postihů závislé na tom, zda došlo k ohrožení dalších účastníků provozu. Navíc v obou zmíněných státech funguje systém postupných varování obvykle po třetinách nasbíraných bodů a prvním velkým trestem je půlroční zákaz řízení. Ale tak bychom mohli dlouho pokračovat, zkrátka a jednoduše - řidičák vám za nerozsvícená světla, nezapnuté pásy a držení telefonu v ruce seberou jen u nás, a to nejméně na rok... Podobně jako tomu, kdo způsobí vážnou nehodu.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků