Nový silniční zákon: vláda jej prozatím měnit nebude

Nový silniční zákon bude platit v nezměněné podobě minimálně dalších šest měsíců. Na tomto se dnes dohodla vláda při svém zasedání, která prostudovala výsledky za první dva týdny jeho fungování. Vláda také prodiskutovala návrhy ministra vnitra Františka Bublana, který přišel s třemi variantami řešení dnešního stavu.

První z nich počítala se zvýšením počtu bodů pro řidiče z nynějších 12 na 18. Druhý s tím, že by některé přestupky byly hodnoceny menším počtem trestných bodů a třetí počítal s tím, že by se některé přestupky v určitém pásmu trestaly pouze pokutou a až poté i body. První návrh není řešením za situace, kdy jsou body udělovány na přestupky nerozeznávající nebezpečného řidiče a odmázávání bodů je prakticky vyloučené. I kdyby odebrání řidičáku následovalo po nasbírání 40 bodů, stejně se ho jednou může "dočkat" ten, kdo se jako nebezpečný řidič vůbec neprojevoval. Další dva návrhy lze označit za rozumné, bohužel byly prozatím poslány k ledu.

Řidiči se tak v brzké době nedočkají toho, po čem nejvíce volají. Aby za mírné překročení rychlosti nebyly automaticky udělovány i body, ale byla uložena pouze pokuta. Nedojde také, po vzoru z okolních zemí, k tomu, že řidič by absolvováním určitého školení mohl umazat určitý počet trestných bodů.

Hlavním odpůrcem jakékoli změny byl tradičně ministr dopravy Milan Šimonovský, který naopak požaduje jeho zpřísnění. Je ovšem zajímavé, že na jedné straně si bere příklady z různých státu Evropské Unie, kde došlo postupně k zpřísnění zákonů, ovšem již nebere v potaz, že tamní bodové systémy fungují úplně jinak. Body trestají pouze závažně přestupky a navíc umožňují řidičům absolvovat školení, za které jsou jim body umazávány. Např. v Rakousku nejsou body za překročení rychlosti udělovány vůbec, v Německu je udělení většiny bodových postihů závislé na tom, zda došlo k ohrožení dalších účastníků provozu. Navíc v obou zmíněných státech funguje systém postupných varování obvykle po třetinách nasbíraných bodů a prvním velkým trestem je půlroční zákaz řízení. Ale tak bychom mohli dlouho pokračovat, zkrátka a jednoduše - řidičák vám za nerozsvícená světla, nezapnuté pásy a držení telefonu v ruce seberou jen u nás, a to nejméně na rok... Podobně jako tomu, kdo způsobí vážnou nehodu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků