Nový silniční zákon ještě neplatí a už byl novelizován

Poslanci opět projednávali novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, který jim vrátil senát. A krom projednání navrhovaných změn senátu také přispěli další trochou do mlýna.

Změny navržené senátem byly smeteny ze stolu. Senát např. požadoval zrušení zákazu předjíždění pro kamiony na dálnici, což poslanci odmítli, a tak se jeden z nejkontroverznějších bodů v zákoně nakonec objeví. Právě tohoto bodu se obává i mnoho odborníků, kteří se bojí situace, kdy se na dvouproudé dálnici vytvoří dva souvislé pruhy, kdy v jednom pojede kolona kamionu o rychlosti 90 km/h a ve druhé pak kolona osobních vozů o rychlosti, kterou určí nejpomalejší účastník, což bude mít za následek snížení plynulosti provozu. Situace zašla dokonce tak daleko, že sám minstr dopravy Šimonovský prosazoval zrušení tohoto ustanovení. Situaci by prý lépe řešily místní úpravy; při inteligenci pana Šimonovského, kterou nám denně dokazuje svými úžasnými komentáři, jde o vskutku šokující závěr. Škoda, že k němu dospěl pět minut po dvanácté... Poslanci dále odmítli návrh Senátu, aby se odložila účinnost zákona z 1.7.2006 na 1.1.2007.

Máme tu ale i úplné novinky - povinné zavedení digitálních tachografů pro nákladní automobily, možnost použít dálnici pouze pro vozidla schopná jet rychleji než 80 km/h (původně 60 km/h), zrušení nutnosti dělat si zvláštní řidičák na malý motocykl pro řidiče automobilů, snížení bodového postihu za jízdu pod vlivem alkoholu (ze sedmi bodů na šest) a naopak "oceňování" porušování zákazu stání (dříve jen zastavení) jednobodovým postihem. A jedna perlička na závěr - policisté, kteří nechají automobil znehybnit tzv. botičkou, budou zodpovědni za to, že auto nikdo neodcizí, nepoškodí nebo nevykradne. Všechny navržené změny musí ještě opět posoudit senát a schválit prezident.

Zdá se, že do prvního července se může stát ještě cokoli. Je otázkou, kolik hloupostí do pandořiny skříňky jménem nový silniční zákon ještě přibyde, aniž by z ní jediná ubyla. Ze strany poslanců již zjevně žádnou sebereflexi očekávat nelze.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků