Nový silniční zákon ještě neplatí a už byl novelizován

Poslanci opět projednávali novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, který jim vrátil senát. A krom projednání navrhovaných změn senátu také přispěli další trochou do mlýna.

Změny navržené senátem byly smeteny ze stolu. Senát např. požadoval zrušení zákazu předjíždění pro kamiony na dálnici, což poslanci odmítli, a tak se jeden z nejkontroverznějších bodů v zákoně nakonec objeví. Právě tohoto bodu se obává i mnoho odborníků, kteří se bojí situace, kdy se na dvouproudé dálnici vytvoří dva souvislé pruhy, kdy v jednom pojede kolona kamionu o rychlosti 90 km/h a ve druhé pak kolona osobních vozů o rychlosti, kterou určí nejpomalejší účastník, což bude mít za následek snížení plynulosti provozu. Situace zašla dokonce tak daleko, že sám minstr dopravy Šimonovský prosazoval zrušení tohoto ustanovení. Situaci by prý lépe řešily místní úpravy; při inteligenci pana Šimonovského, kterou nám denně dokazuje svými úžasnými komentáři, jde o vskutku šokující závěr. Škoda, že k němu dospěl pět minut po dvanácté... Poslanci dále odmítli návrh Senátu, aby se odložila účinnost zákona z 1.7.2006 na 1.1.2007.

Máme tu ale i úplné novinky - povinné zavedení digitálních tachografů pro nákladní automobily, možnost použít dálnici pouze pro vozidla schopná jet rychleji než 80 km/h (původně 60 km/h), zrušení nutnosti dělat si zvláštní řidičák na malý motocykl pro řidiče automobilů, snížení bodového postihu za jízdu pod vlivem alkoholu (ze sedmi bodů na šest) a naopak "oceňování" porušování zákazu stání (dříve jen zastavení) jednobodovým postihem. A jedna perlička na závěr - policisté, kteří nechají automobil znehybnit tzv. botičkou, budou zodpovědni za to, že auto nikdo neodcizí, nepoškodí nebo nevykradne. Všechny navržené změny musí ještě opět posoudit senát a schválit prezident.

Zdá se, že do prvního července se může stát ještě cokoli. Je otázkou, kolik hloupostí do pandořiny skříňky jménem nový silniční zákon ještě přibyde, aniž by z ní jediná ubyla. Ze strany poslanců již zjevně žádnou sebereflexi očekávat nelze.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků