Nový silniční zákon ještě neplatí a už byl novelizován

Poslanci opět projednávali novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, který jim vrátil senát. A krom projednání navrhovaných změn senátu také přispěli další trochou do mlýna.

Změny navržené senátem byly smeteny ze stolu. Senát např. požadoval zrušení zákazu předjíždění pro kamiony na dálnici, což poslanci odmítli, a tak se jeden z nejkontroverznějších bodů v zákoně nakonec objeví. Právě tohoto bodu se obává i mnoho odborníků, kteří se bojí situace, kdy se na dvouproudé dálnici vytvoří dva souvislé pruhy, kdy v jednom pojede kolona kamionu o rychlosti 90 km/h a ve druhé pak kolona osobních vozů o rychlosti, kterou určí nejpomalejší účastník, což bude mít za následek snížení plynulosti provozu. Situace zašla dokonce tak daleko, že sám minstr dopravy Šimonovský prosazoval zrušení tohoto ustanovení. Situaci by prý lépe řešily místní úpravy; při inteligenci pana Šimonovského, kterou nám denně dokazuje svými úžasnými komentáři, jde o vskutku šokující závěr. Škoda, že k němu dospěl pět minut po dvanácté... Poslanci dále odmítli návrh Senátu, aby se odložila účinnost zákona z 1.7.2006 na 1.1.2007.

Máme tu ale i úplné novinky - povinné zavedení digitálních tachografů pro nákladní automobily, možnost použít dálnici pouze pro vozidla schopná jet rychleji než 80 km/h (původně 60 km/h), zrušení nutnosti dělat si zvláštní řidičák na malý motocykl pro řidiče automobilů, snížení bodového postihu za jízdu pod vlivem alkoholu (ze sedmi bodů na šest) a naopak "oceňování" porušování zákazu stání (dříve jen zastavení) jednobodovým postihem. A jedna perlička na závěr - policisté, kteří nechají automobil znehybnit tzv. botičkou, budou zodpovědni za to, že auto nikdo neodcizí, nepoškodí nebo nevykradne. Všechny navržené změny musí ještě opět posoudit senát a schválit prezident.

Zdá se, že do prvního července se může stát ještě cokoli. Je otázkou, kolik hloupostí do pandořiny skříňky jménem nový silniční zákon ještě přibyde, aniž by z ní jediná ubyla. Ze strany poslanců již zjevně žádnou sebereflexi očekávat nelze.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků