Nový silniční zákon: jaké změny navrhuje ODS?

133 komentářů

mary
10. srpna • 10:51

Taky bych souhlasil se 16O tkou na dálnici jen místně zvýšenou - značkou. Jinak by mělo platit těch 13O. Pořád se tu obhajuje, že taková rychlost pro dnešní auta není problém, ale zapomíná se , že spousta řidičů tak stejně nepojede kvůli spotřebě. Je jasný, že tam lítá spousta služebních aut, kde je řidičům jedno kolik to veme, ale ostatní si to rozmyslí. Jo už tu vidím pohádky typu - jezdím TDI 160tkou a v pohodě do 6 l .........

Mirek
10. srpna • 1:09

Diskuzi muzeme shrnout. Jsou tu sami rozumni lide a prvotridni ridici. (Blbci jsou vzdy ti druzi). Povetsinou se shodnou na tom, ze vetsina zakonu je jenom buzeruje a jinak jsou na nic. Omezeni rychlosti je zbytecne, protoze nas otravuje a zpusobuje poruchy muzne sily. 250Km/h na dalnici je rozumnych, rika rozumny p. Ondrasik (mimochodem kolik je prumerna rychlost zavodniku F1, neni to okolo 250?). Proste jeden rozumny vedle druheho rozumneho. Proc je u nas nasobne vetsi pocet mrtvych nez v zapadnich zemich taky vsichni rozumni ihned rozumne vysvetli - muzou za to silnice a nekolik malo nerozumnych ridicu, vetsinou tech, kteri jezdi nebezpecne pomalu. Neseslo se tu prilis mnoho rozumu na jeden inetrnetovy server ?? Nebudou proboha ted tito rozumni nekde chybet ?? Vite proc mame tolik mrtvych? Je tu prilis vysoka koncentrace ''rozumnych'' ridicu.

Laďa
10. srpna • 0:52

Je vidět, že zákon dělali úředníci, kteří vůbec nejezdí veřejnou dopravou. Lobby invalidů zjevně zapracovala, ale na veřejnou dopravu nikdo nemyslel.
Stačí se podívat, jak často parkují auta buď přímo v zastávce MHD nebo tak, že autobus nemůže řádně zajet k chodníku a tím se hlavně starším lidem, invalidům, vozíčkářům, lidem s kočárky, ztěžuje nástup a výstup. Stejně tak nesmyslná je povinnost umožnit vyjetí ze zastávky v obci. Jestliže autobus (trolejbus) nemá přednost, pak je taková „povinnost” zbytečná. A už vůbec nikdo se nezabývá umožněním vjezdu do zastávky, když se utvoří kolona.
Je zajímavé, že náš právní řád nepřipouští sčítání trestů, kdežto nejnovější dopravní paskvil uplatňuje body a navíc nepřiměřeně vysoké pokuty. Při dnešních cenách náhradních dílů se tak může stát, že jediná dopravní nehoda z vlastní viny může mít za následek, že řidič z povolání přijde o práci a navíc případně i o majetek a ještě se zadluží kvůli statisícové pokutě.
Lidovci stačili zatím úspěšně zlikvidovat zemědělství, obranyschopnost státu, nejnověji „vylepšují” dopravu. Doufám, že při volbách si voliči vzpomenou na všechny lidovecké úspěchy a také k nim budou mít nulovou toleranci.

Pablos
9. srpna • 23:29

Já osobně bych nejraději ten bodový systém zrušil....B-]

marian
9. srpna • 16:44

Jeste bych se chtel zeptav vsech tech uknucenych, v cem Vas tento novy zakon omezuje na svobode?

klokan
9. srpna • 16:55

Netvrdim, ze me sam o sobe omezuje svobodu. Ja jezdim slusne, az byste se divil.
Zakon ale, bohuzel, disponuje nebyvalymi moznostmi k buzerovani uplne normalnich slusnych lidi.
Chapu, ze nektere zakomplexovane lidi to hreje u srdicka, kdyz vidi, jak policista buzeruje jejich souseda, ktery si (jaka to drzost) dovolil koupit nove auto.

jiri
9. srpna • 17:47

Oni policajti buzeruji lidi podle znacek aut ? Nebo podle roku vyroby ? To jsou veci, muzete mi rict ktery rok a znacka je na tom nejlepe, ze bych si ho poridil :-P

drs
9. srpna • 22:01

bez navaznosti na predchozi - to si piste, ze zalezi na znacce (tedy RZ) atypu auta :-) V malych mestech je bezne, ze mistni parkuji na zakazu stani a policajti vzdycky daji botku jen autu s prazskou znackou. Nebo odtahovka - malej fiatek stoji metr od prechodu, obrovsky SWG na rohu krizovatky, aby nikdo do ni nevidel - hadejte, koho odtahnou...

X
9. srpna • 16:41

Radek Ondrášík = NAPROSTEJ KOKOT!

marian
9. srpna • 16:36

ODS timto napomaha piratum silnic. Takovy ridic, ktery schvalne parkuje na mistech pro invalidy by ridicak mel odevzdat sam. Zvyseni bodu z 12ti na 18?? PROC?? Zvyseni rychlosti na dalnicich na 160?? Jsem pro, ale aby to bylo jako v Nemecku. Pokud zavinis nehodu pri rychlosti vyssi nez 130km/h, tak se to hodne prodrazi. Navic pokuty bych pocital tak jako ve Finsku a to podle prijmu. BMW pri 160km/h nedela mnohem vice skody nez S105 jedouci svych 110km/h (ten ridic se stejne pokuty nedozije) Pokuty by se mely zvysit, aby odstrasily lidi delat prestupky. Volil jsem ODS, ale uz nebudu. 4 roky delali jen naschvaly ale ted cemu je moc, tomu je prilis.

klokan
9. srpna • 16:51

Aha. A co kdyz tam nekdo zaparkuje omylem ? Odebirani ridicaku za takovouto vec je naprosty nesmysl.
Souhlasim s vysi pokut podle prijmu - tak jako to delaji Finove. To je velmi rozumny model.
Zvyseni rychlosti na 160 na dalnicich s tou podminkou, kterou uvadite bych jedine uvital.
Urcite by take slo dopravnimi znackami zvysit rychlost i mimo dalnice. 90km/h na nove prehledne a bezpecne silnici prvni tridy, kde je nekdy i vice pruhu, to je naprosty nesmysl a buzerace, napr. znacka, povolujici 110 by na mnoha takovych mistech nicemu neskodila, jenze to by mueli nekteri lemplove zvednout zadek a neco delat.ODS jsem nikdy nevolil.

Jirka K.
10. srpna • 10:05

Ve Finsku to funguje, ale od té doby co jsou u nás milionáři-chudáci s 0 měsíčním příjmem aby nemuseli odvádět daně a ještě si chodí pro podporu, tak se obávám, že to nebude mít kýžený efekt jako ve Finsku. Lidi si neuvědomují, že podobným švejkováním a zneužíváním systému v dlouhodobějším horizontu oblafnou akorát sami sebe, protože poté jsou uváděny do praxe podobné restriktivní zákony a protiopatření jako je tento. Je akorát smutné, že podobná individua to pohnojí i těm ostatním a ještě jsou tak "inteligentní", že se k tomu v různých fórech "hrdě" hlásí a další skupina "inteligentů" jim k tomu ještě přizvukuje. Nikdo z nich neuzná a nezamyslí se, že situace doznala takového vrcholu, že už to jinak řešit nejde. A tak je to se vším. Akce vyvolává reakci.

Bezradnost
9. srpna • 15:32

Tak si už snaží naklonit přízeň některých voličů. Jen aby nebyli překvapeni.
Každý rozumný člověk vidí, že ty jejich návrhy jsou opět nesmyslné. Vůbec neví jaká je skutečná situace, ono z Audi s majáčkem se to špatně hodnotí. Jen zase hloupý výkřik, kterým se snaží zalíbit veřejnosti.

Vladko
9. srpna • 14:48

Asi patřím k minoritě,kteří souhlasí s ministrem dopravy Šimonovským. Já si myslím, že stačí ponechat tento silniční zákon a za rok jej ještě více zpřísnit. Doprava a silniční provoz nepatří pirátům, ale rozumným řidičům,proto bych přitvrdil v těchto bodech :1) Odebrání řidičského průkazu+5 let vězení za neposkytnutí první pomoci nebo pokud někdo uteče od dopravní nehody.
2) Pokutovat až do části 5 tisíc korun cyklisty,kteří nemají povinnou výbavu jízdního kola včetně ochranné helmy nebo pokud cyklista na nosítku nebo na štangli veze člověka.
3) Pokutovat a odebrat řidičský průkaz, pokud řidič nedá přednost chodci na zebře.
4) Snížit rychlost v obcích z 50 na 40 km/h a naopak zvýšit rychlost na dálnicích ze 130 km/h na 150 km/h
5) Pokuta do 5 tisíc korun, pokud se spolujezdec nepřipoutá bz.pásy či neposkytne první pomoc při autonehodě.
6) Pokutovat do 5 tisíc korun chodce, který překračuje vozovku mimo určený přechod pro chodce a stejně tak, pokud přechází na červenou.Ještě více bych zpřísnil silniční zákon týkající se překračování rychlosti, a to odebráním řidičáků a zároveň pokuta až 100 tisíc korun nebo veřejně prospěšné práce.

Tony
9. srpna • 22:12

Vás bych opravdu něchtěl potkat na cestě. Jestli jezdíte tak jak uvažujete, tak musíte být nebezpečím pro své okolí. A nenechte se mýlit tím, že doržujete předpisy. Mnohem častěji jsou řidiči nebezpečnější svou omezeností, než tím že mimo obec překročí rychlost o 10, 20 kilometrů.

Milan
9. srpna • 21:21

Milý Vladko, podařilo se ti opět někoho vytočit. Přesně vím oč ti jde. Ty lidi ti na to skočili. Vyhrál jsi. Lidi, zapojte své mozky z zkuste si říci, jestli Vás nechce jen vytočit.

Tony
9. srpna • 22:16

Znám lidi, kteří takto opravdu uvažují. Možná je to mystifikace, ale rozhodně i toto může někdo myslet vážně.

klokan
9. srpna • 17:00

Vladko, vladko. Chapu, ze te soused tim svym novym vozem desne leze na nervy. A protoze si ho schovava do garaze, nemuzes mu jej objet korunou, tak aspon prudis a rad bys videl, jak mu policista bere za banalitu ridicak.
Tobe nejde o postih silnicnich piratu (se kterymi je opravdu treba razne zatocit), ty si zde vybijis sve frustrace z toho, ze nekteri jsou na tom lepe...
To je, Vladko, hodne smutne.

JirkaSV
9. srpna • 15:18

až tě někde potkám tak tě rozbiju VLADKO, si G U M A!

martin
9. srpna • 15:15

Pane Vy musíte být určitě poslanec,nebot tyto názory může vymyslet člověk zcela odtržen od života.Vyjděte prosím také ven a podívejte se jak se žije.

ToLa
9. srpna • 15:11

Je videt ze si s lidma z vlády rozumíš, protže silniční zákov v tvém podání je ještě větší hovadina než vymysleli oni! :-Dad. 6. Takže abych došel na autobus, budu muset nejdříve dojít do 12km vzdáleného města, kam chci jet tim auttobusem, tam prejdu a pujdu domu, kde budu moct počkat na zastávce a jet tam kde jsem uz byl a po prijezdu domu to zopakuji. Super! ad 4. jasně a pak tím autobusem pojedu do toho města stejně dlouho jako jsem šel pěsky, no co více si přát. Až u nás bude taková dálniční síť jako v DE, tj že když potrebuju jet 100km daleko, tak najedu na dálnici a frcim rychle, tak pak jo, ale do te doby, to je stejnej paskvil jako bod 6.ad. 3. Bomba, sousedvi budu chtit odebrat ridicak a zrjnovat ho, takze si pesky dojdu do mesta, a pockam az pojede, sice tam budu stat asi 5 hodin, ael co, mam casu dost a az pojede, tak reknu ze me nepustil. Jsi génius!jak píše že Doprava a silniční provoz nepatří pirátům, ale rozumným řidičům. Tak co ty děláš na silnici, dyť tys pobral rozumu jak naše akvarijní rybičky:-D

Jenda
9. srpna • 15:05

Vladko, vrať se do reality show, protože ty jsi ten, který je úplně odtržený od reality a takový jako ty jsou ti nejnebezpečnější na silnicích... :-/

Pepa
9. srpna • 13:43

no to soudruzi z ODS nepřišli na nic nového,jen obšlehli bodový systém z Německa,to se mělo udělat rovnou a bylo to už dávno vyřešený B-]

druzstevnik
9. srpna • 15:24

Jenom me zarazi, ze vsichni chteji zvedat rychlosti na dalnicich a tech tu mame jako safranu. A co silnice I. tridy? Kolik z vas jezdi do prace po dalnici(nemluvime o Praze) a kolik po okreskach a silnicich prvni tridy? Proc na I-ckach neni rychlost alespon na 110km/h jako v Rakousku? To nikomu nevadi? Proc kdyz uz musime jezdit jako nesvepravni podle narizenych rychlosti stat neco nedela? Proc se nedelaji obchvaty vesnicek, pres ktere ty cesty vedou? Ach jo opravdu kocourkov....Jo a to nemluvim o prenosnych znackach na techto silnicich. Dva teplousi buduji chodnik (tak 2 hodiny denne) na ceste nic neni, ale hlavne, ze tam je 30-ka a jeste bez ukonceni, bych jim smejdum dal 100.000kc pokutu za bezduvodne zdrzovani plynulosti silnicniho provozu na to kazdy se*e....no nic sem si pobrecel a ted vzhuru na ty nase okresky.....

Haya
9. srpna • 12:50

se mi líbí, pokud to není populismus jsem jednozančně pro B-] a pak také ještě zrušit nové pravomoce MP :-| no a policii postavit ke křižovatkám, školám a jiným potencionálně nebezpečným místům B-]

Petr
9. srpna • 12:50

Tech 130 na dalnici je Hruza.A ostatni body taky schvaluju.tenhle bodovej system je Pekne na hovno!Doufam ze to ODS vyjde a skonci tahle Paroubovska šikana.Zdar Vsem...

krok
9. srpna • 12:12

"když cyklista, jenž spadne z kola vlastní vinou a způsobí tak sám sobě zranění, může dostat velkou pokutu." A řidič, který vlastní vinou sjede do příkopu a způsobí tak sám sobě zranění, může dostat velkou pokutu. Že by všichni účastníci silničního provozu si byli rovni ale cyklisté jsou si rovnější.

nik
9. srpna • 13:19

Nu už vidím cyklistickou rodinku na výletě, tatínkovi vepředu skočí do cesty z chodníku pes, takže si namele hubu a krvácí mu odřené koleno, a celá rodinka za ním se rozmázne o tatínka, všichni si vyrobí kavlitní silniční lišej, děcka řvou, a kolem jedou policajti a celou situaci urovnají - tak to máme tatínek + maminka + tři děti, tak rodinko, pěkně za tu havárii ve správnm řízení zaplatíte 125 000 Kč ...

Mirek
9. srpna • 11:16

Vcera jsme o tom vasnive diskutovali a dnes je to tady. Politicke strany chteji vyuzit situaci ne k opravam vad zakona ale k jeho totalnimu rozmelneni a demontazi. Samozrejme si redakce opet neodpustila ciste informacni clanek usmernit vetou, ze zmeny jsou "rozumne". Nejsou rozumne (snad krome 2-3), jde o cire volebni ritolezectvi.
Zvyseni bodoveho penale, zrychleny odpis, snizeni pokut - to vse je ciste demontaz zakona. Pro ty, kdo dopravni predpisy dodrzuji 12 bodu na nejake "nahodne" prestupky bohate staci. Odpis bodu za navstevu seminare ci skolu smyku - vetsi hovadinu jsem dlouho neslysel. To jako ze pan Bulawa navstivi 3 seminare a bude vesele pokracovat ve svem bohulibem dile?
Rozpeti pokut - oblibeny korupcni nastroj. S oblibou je tu citovano Nemecko. Tam kazdy presne vi, kolik za jaky prestupek zaplati. Bez diskuzi. Atd.
Zakon, ktery mel eliminovat ty, kteri ignoruji pravidla bude temito upravami zcela znehodnocen. V tomto nastaveni bude prakticky nemozne nasbirat tolik bodu, aby doslo k odebrani ridicskeho prukazu. Jestli demontaz zakona redakce okomentuje jako "rozumne upravy", neni divu, ze si pak musi stezovat na ostre diskuzni prispevky.

Radek Ondrášík
9. srpna • 11:43

No odepisování bodů za absolvování různých typů školení je ve státech s bodovým systémem běžné, takže nejde o žádnou revoluci v podání ODS. Proč to nedělat? Vždyť tím, že řidič absolvuje třeba školu smyku, tak v kritické situaci ji bude schopen lépe zvládnout, což je určitě přínosné. Je jasné, že by to nemohlo být systémem, že abosluvjete 3x školu smyku a oni vám umažou třeba 3x4 body z konta. Ale třeba mimo odpočet za rok bez přestupku, by mohl během roku řidič absolvovat školení a kurzy, kterými by mohl svůj účet snížit max. o další 4 body. Tím by se přeci jen zvětšila bezpečnost na silnicích. Dnes řidiči řešit krizové situace prostě moc neumí.Nikde ve světě s bodovým systémem nejde o to, aby byl řidičák odebírán tomu, kdo sem tam pojede místo padesátky šedesátkou. Vždy je cílem dostat ze silnice ty, kteří opravdu ohrožájí ostatní. Tzn. jízda pod vlivem alkoholu, opravdu rychlá jízda v místech častého výskytu chodců, nebezpečná jízda apod. Nikdo ve světě nepase po tom, aby člověk, který pojede jednou 55, jednou zapomene na světla a jednou jedním kolem přejede v zatáčce plnou čáru, aby mu byl odebrán řidičák. U nás očividně ano.Co se týká ostrých příspěvků, ty mi osobně vůbec nevadí, vadí mi jejich útočení proti jiným názorům a sprosté výrazny směřující na ty, kteří nesouhlasí s názorem diskutujícícho. To je dle mého názoru ukázkou nulové tolerance vůči ostatním lidem a také ukázkou opravdu velkého sebevědomí ukazovat, že jen "já" mám tu jedinou a správnou pravdu.

Jirka K.
9. srpna • 14:08

Školení a kurzy jsou sice dobrá věc, ale to by měl absolvovat každý žák autoškoly v základním výcviku, ještě než ho pustí na silnici. Tato školení a kurzy však nevyeliminují bezohledné chování a hloupost řidičů. Škola smyku není levná záležitost a dovedu si představit nadšení pořadatelů kdyby se toto uzákonilo dle ODS, to by se kšefty jen hrnuly. Připadá mi to jako prodávání odpustků v historii církve.

Mirek
9. srpna • 12:11

Seminare a skoleni tezko presvedci notoricke ignorovace predpisu, aby je dodrzovali. (Jenze prave na ne bodovy system miri). Navic vime jak to v CR bude fungovat. Jozef - tady mas stovku a dej mi sem stempl, ze jsem byl na skoleni. Skola smyku je jiste uzitecna vec. Jenom jsem skepticky jak by to jako soucast bodoveho systemu zafungovalo. Ja mylim, ze jenom jako jeho objizdka. Pisete ze smyslem bodoveho systemu je trestat zavazne prohresky - jenomze se podivejte do navrhu ODS - zruseni 7mi bodovych trestu! To znamena ulevu prave tem nenebezpecnejsim !!!! To neni rozumny navrh. To je populisticky navrh !!Jak jsem jiz psal. Kdyz nekdo prosazuje zmeny aby mohl snadneji radit na silnici a primo tim potencialne ohrozuje zivot mych blizkych, nemuze se divit, ze jsem k nemu netolerantni. Kdyz jde o zivot (a na nasich cestach ano) jde veskera tolerance stranou.

9. srpna • 12:47

Zákon, který vznikl je k ničemu. Je to vidět v diskuzích. Nejdřív jsou všichni paf, že musí jezdit 30 a pak jsou švestky paf z toho, že na 30 jede někdo pro sychr 20 a doprava kolabuje. Co s tim? No budem dělat bu bu bu aby se jezdilo přesně 30 ani víc ani míň. To že značky z rychlostí se mění co pár metrů je taky perlička našich silnic. Bodový systém má řadu chyb - třeba 50 tis za to když způsobím těžkou havárku (jen tak mezi námi - on už se někdo chtěl vědomě vymáznout, opravdu si myslíte, že tohle bude to co mě přiměje ať nevletim do stromu?). Co se týče minulého zákona nebyl taky nejlepší, ale stačil by pokud by fungovala policie. Ale oni na silnicích vidět nebyli. Stejné je to teď. 1.7. na jižní spojce všichni max 80, ale teď po měsíci, kdy aktivita policie není nic moc se tam jezdí 90-100. Body nebody

V.Smolik
9. srpna • 11:15

Zatim jste se bavili jen o dalnicich a invalidech jak ODS dela populisticka gesta. Ale je treba na ty zmeny pohlizet jako na celek. Ja jsem za stancem toho, ze tento "nový silniční zákon" je dobrý ale není dotažen do konce a nevychází z praktických informací. Spusty věcí co jsou v něm bylo třeba, kruhový objezd, blinkr při předjíždění cyklistů, bodový systém... Ale jsou v tom dost zásadní chyby. Podle mě trest, tedy tzv. body, je postih za mou chybu, výše trestu (počet bodů) by se měl odvýjet od nebezpečnosti přestupku a zde jsou dle mého názoru největší rozpory. Jak může být více nebezpečné stání na invalidech oproti jízdy na červenou ? Těchto situací je v zákoně daleko více. Změna, respektive o(ú)prava zákona je nutná. Také se přikláním k tomu aby se tzv. nezměkčovalo, ale šlo se rozunou a logickou cestou. viz cyklista nakole když spadne a zraní se tak brzpokuty. Osobně bych se nejvíce přikláněl k systému ketrý používají v Německu. nejdříve pokuta a při větší závažnosti přestupku + body.

Tom
9. srpna • 11:07

Max pocet bodu bych nezvysoval. Max body za prestupky bych taky nechal. Zvysil bych pouze rychlost odepisovani.
Snizil bych pokuty, protoze jsou premrstene. Pro lidi co maj na pokuty je tu bodovy system.

pepa
9. srpna • 13:57

Presne, zvysit jen rychlost odepisovani bodu. Za dva roky bez problemu bych vratil nulu bodu. A potom jen vyladit postihy jako napr. parkovani na invalidech.

freeman
9. srpna • 10:12

mě přijde, že ten zákon pořád myslí jenom na to, jak nás přinutit jezdit slušně, ale třeba zahraničních řidičů se to nijak netýká, protože jim body nevezmou. nedávno jsem měl celkem nepříjemnou zkušenost s kamionem z litvy, který se snažil v obci jet 80 a myslel si, že když mi bude 10 centimetrů za zadkem troubit, něco s tím udělá. jsem pro dodržování předpisů, ale zase v rámci možností. člověk není stroj, takže pokutovat někoho že jede 55 místo 50 je podle mě zhovadilost, protože když posčítáte odchylku tachometru, radaru a to, že řidič se prostě nemůže každou sekundu dívat kolik jede, tak prostě může chtít dodržovat předpisy sebevíce, ale občas každý zrychlí i na 60.

Jirka K.
9. srpna • 13:04

Na to zákon pamatuje i u cizinců, ovšem musí být na blízku policista, který takového řidiče odstaví. Z Polska je kupříkladu praxe taková, že někteří policisté jsou schopni prudkým pohybem ruky a chůzí proti jedoucímu vozidlu navýšit rychlost u ručního radaru až o pět kilometrů a věřte, že jsou poté velmi nekompromisní. Většinou pokud jedeš v obci a máš na tachometru 50 Km/h tvoje skutečná rychlost je při dodržení výrobcem předepsaných rozměrů pneumatik minimálně o tři kilometry nižší, nehledě na to, že radary jsou seřízeny s desetiprocentní tolerancí. Čili i pokud pojedeš 55 Km/h jsi pořád bohatě v toleranci radaru. Všeobecný humbuk okolo nového silničního zákonu je vyvolán uměle lidmi, kteří mají z principu problémy s dodržováním jakýchkoliv zákonů a to i nepsaných zákonů slušného chování.

klokan
9. srpna • 9:41

Zajimava je tato diskuse...
Navrhy ODS bych samozrejme privital - zakon je stupidni a velmi nekvalitne pripraveny. Neni namiren proti piratum, ale jeho cilem je buzerovani slusnych lidi a priliv penez z nesmyslne vysokych pokut do statni pokladny.
Jenze nemam v tento navrh zadnou duveru, vidim - li u nej jmeno modreho svazaka Langera. Pak zacinam byt presvedcen, ze jde o ciry populismus.
Zabavne jsou zde take nenavistne vykriky zakomplexovanych individui, pro ktere jsou ridici nepriteli cislo jedna (protoze si dovolili jezdit treba relativne drahym vozem na ktery ono individuum nema ci nezvladne jeho ovladani).
Jezdim uz velmi dlouho (cca 20 let) a velmi slusne, poustim lidi na prechodech, poustim i lidi z vedlejsich ulic, kterym by burani treba neumoznili na hlavni ani vjet, nedodrzovani rychlosti v obcich je pro me tabu, vidim - li nekoho na silnicich v nesnazich, zastavim a nabidnu pomoc - kolikrat jsem nekoho odtahl...atd..., atd.... Stvou me hajzlici, kteri jezdi jako prasata a rad bych na ne videl nejaky bic. Proti bodum nic nemam. Jenze by muselo jit o zakon, jehoz primarnim cilem je stihat prave ta prasata. A takovy ten zakon neni. Zakon tvorila vysezminena zakomplexovana individua, lobbiste a polovzdelani ouradove, kteri nemaji ani tuseni, kolik krivd takto nekvalitni praci mohou zpusobit. Diky nim ted lide jezdi s ocima, prilepenyma na tachometru a nedavaji pozor co se pred nimi deje, nesmyslne prudce brzdi pred prechodem, kam zcela chaoticky nekdo nakrocil, aniz by mohli kohokoliv na prechodu ohrozit, ale ohrozuji tak lidi, kteri jedou za nimi. Diky nemu lide z aut neustale monitoruji situaci, zda se nekde za bukem neschovava mestsky prezervativ s 8 tridami zakladni skoly, misto aby se venovali rizeni...atd...
Opravdu, dekujeme.

Jirka K.
9. srpna • 10:38

Už jsem vyděl mnoho prasat v drahých i levných autech. Problém je stále v bezohlednosti lidí - řidičů. A vlastně, ti mohou za to, že takový zákon vůbec vzniknul "tímto jim děkuji a mohou teď nadávat jen sami sobě". Pokud jezdí člověk slušně a ohleduplně, nemusí se nového zákonu bát. Pokud jezdí bezohledně k ostatním, tak ano (to ale vyplívá z jejich podstaty chování se vůči lidem obecně i v běžném životě). Minulý zákon prakticky nepostihoval finančně nezávislé řidiče viz. směšné pokuty, ti si pak skutečně mohli za tisíc korun pokuty, dělat na silnici co chtěli bez ohledu na ostatní účastníky provozu. Druhou otázkou je vymáhání dodržování tohoto zákonu, ale to není o zákonu samotném, ale o přístupu k němu ze strany policie a dále městských úřadů. Samozřejmě, že by se měl drobně modifikovat v průběhu času.

klokan
9. srpna • 13:07

Pokud clovek jezdi slusne a ohleduplne, musi se noveho zakonu bat ! Zakon je totiz postaven tak, ze v pripade, kdy bude mestska policie napr. potrebovat "splnit plan", vzdycky si na vas neco najde a jeste to tem chlapcum bude delat radost, jak vas mohou buzerovat. Koneckoncu totez plati i pro policii statni (i kdyz ta ma prece jen vyssi uroven).
Musite se toho zakona bat, protoze jsme chybujici lide a obcas proste delame chyby. Zakon vam za relativne drobny prestupek napari treba i 4 body, kdyz nejaky prezervativ usoudi, ze by bylo dobre vas skripnout, aby mohl vykazat cinnost - a neobhajite se, protoze jeho svedectvi je automaticky povazovane za verohodne !!!
Kuprikladu takove zapomenuti rozsviceni svetel za slunecneho letniho dne, to je zajiste zlocin, ktery si zaslouzi odebrani bodu, ze ? Parkovani na miste pro invalidy je zajiste spolecensky nebezpecnejsi nez jizda stovkou pres obec, ze ? Upadnete li, z kola (!!!!) a nabijete si kokos, muze po vas prezervativ chtit vysokou pokutu - to je zajiste take vporadku, ze ? Jizda 55km/h na rovnem prehlednem useku, kde nikdy nikdo nechodil, kdy tak jedete nedopatrenim, protoze se to proste na 100% uhlidat neda, to je zajiste take temer hrdelni zlocin, ze ? Jizda stovkou (nebo treba 96km/h) pro zcela rovne a bezpecne silnici prvni tridy, to uz je snad na trest smrti, ze ?

pepa
9. srpna • 13:50

Vytahovat extremy se daji z cehokoliv, to neni argument. Kdyby se na nasich silnicich jezdilo slusne, tenhle zakon by nevznikl. Proste byl potreba, tak je tady, i kdyz z mouchama.
Koneckoncu kdo se v noci budi hruzou ze zapomene roznout svetla, muze si nechat udelat automaticke zapinani svetel. Pokud ma na benzin ma i na tohle.

klokan
9. srpna • 17:09

Jake extremy ? To jsou normalni situace, do kterych se muzete dostat...
Proc bych mel kvuli neci stupidite platit velke prachy servisu za to, aby mne namontoval trivialni zarizeni, ktere rozsiviti svetla ? Nemelo by byt primo povinne, abych ty penize utracel v servisech, vedenych rodinnymi prislusniky poslancu a ministerskych uredniku ? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jiri
9. srpna • 17:42

Lidi tady bezne jezdi 30.000Km rocne, kazdej druhej faro za pul mega, ale litr za automaticke spinani svetel je tuze velky problem. Fakt dobrej joke. Kde jsou ty diskuze kde se kazdej bil v prsa jak on sviti pres cely den a jak je nutne to uzakonit. Uz to mate uzakoneno panove, doporucuju sehnat tech 1000Kc B-]

MIZ
9. srpna • 16:45

Mám v autě automatiku na světla. Ale čéče svítí to na ni jen ve tmě a v šeru. Asi udělali prohnilí imperialisti někde chybu... :-D

PeaceLover
9. srpna • 9:40

Je to banda populistických floutků. Když si vzpomenu, že jsem uvažoval, zda je v nedávných volbách do PS volit, zvedá se mi kotel.

cucflek
9. srpna • 9:26

kubera je dement, a ods je špína zažraná!

JirkaSV
9. srpna • 15:11

ČSSD je zas banda komunistů!!! a ti kdo je volí nejsou o nic lepší B-]

doubt
9. srpna • 9:20

Teď nám pěkně zpívají, ale až tam budou, tak budou vymýšlet stejné pi*oviny, jako ti předchozí 3-[

doob
9. srpna • 9:19

Prosim at projde tech 160kmh/h na dalnici, fakt me uz nebavi nebezpecne podjizdet to stado idiotu jedouci v levem pruhu 120km/h.

pavel
9. srpna • 10:06

Jo tak tebe uz nebavi podjizdet auta na dalnici, kdyz nejaky idiot jede 120km/h. Hmm, taky nazor

Elvis
9. srpna • 8:35

Já teda řídím od r 2001, ale zhovadilostí jsem za tu dobu na silnicích viděl už víc než dost. Myslím si, že NĚKTERÝ návrhy ODS nejsou nesmysl. Třeba ten s umazáváním bodů za různý školení a a školy smyku. Některý body současnýho zákona bych anopak ještě zpřísnil a udělal to, jako to maj prej např. v Anglii. Kamoška se tam vdala a říká že tam je řidič, kterej nadejchá jedno promile a víc souzenej pro úmyslný obecný ohrožení, dostane soudem nařízenou protialkoholní léčbu, kriminál za to obecný ohrožení, pokutu takovou, že ji splácí dva roky, zabaví mu na místě auto a ještě dostane nějakou dobu za to, co nadejchal nad promile. Taky si myslím, že brát automaticky řidičák za stání na invalidech je blbost a to s tím cyklistou taky. A když jedu mezi polema na přehledným úseku, kde je vidět na kilometr daleko všema směrama tak jestli jedu 90 nebo 120 je moje věc. Připouštím, že je to porušení, ale na co dávat v takovým případě body a pokutu? Pokutu přijmu, protože je to moje blbost, ale na co body? Když bych tohle udělal ráno před školou, tak mi řidičák nepatří do ruky, to souhlasím. A proč policajti měří na přehledným úseku, kde jsem v životě neviděl nehodu a ani táta ji tam neviděl (a to jezdí 40 let), ale neměří u školy, kde je to v pořádku?
Protože v 1. případě jsou to snadný prachy. Co odstranit ze zákona i tohle??

Jirka K.
9. srpna • 10:14

Jsi si jistý, že v době kdy autoškoly preferují kvantitu a zisk, před kvalitou výuky. Bude školení a škola smyku k něčemu jinému než dalšímu tahání peněz z kapes a snadnému odmazávání bodů prominentům. V tomto případě postrádá bodový systém smysl. Tento zákon byl vypracován proto, aby nátlakovou formou zklidnil dopravu v situaci, kdy toho nejsou někteří duševně slabší a bezohlední řidiči schopni sami od sebe a bez ohledu na jejich finační možnosti. Uvědom si, že provoz aut a kapacita na silnicích je našponován k hranici únosnosti. Poté stačí jediný hlupák a zablokuje provoz na dlouhé hodiny viz. D1. Pokud ohrožuje takový jedinec pouze sám sebe je to smutné, ale je to jeho věc. Na silnici se však nevyskytuje jen on sám, pokud někoho svým bezohledným chováním poškodí, neřku-li zaviní něčí smrt je to již trestuhodné. Je lepší těmto situacím předcházet tvrdým zákonem a rychle tak eliminovat tyto jedince ze silnice, než je trestat až po té, co smrt svou bezohledností zaviní. Jezdím po silnicích o trochu déle a za tu dobu jsem viděl poměrně dost ošklivých a zbytečných havárií zaviněných bezohledností, hloupostí a sobeckostí. V průběhu doby jsem si osvědčil, že spěch nemá cenu. Rozdíl mezi rychlostí 130 a 170 po naší dálnici se v cíli ukáže jen dvacetiminutovým náskokem, ovšem riziko nehody v současné dopravní situaci a za současného stavu vozovky plynoucí s navýšení rychlosti ze 130 na 170 je několika násobně vyšší.

Bobhy
9. srpna • 17:35

Souhlas. Mnoho řidičů tady dnes huláká o tom, že dnešní auta jsou stavěná na 160 a dá se jezdit po dálnici naprosto s klidem i 200. Ale troufnu si říct, že ani jeden z nich v těch 200 ještě neměl nehodu. Ve 120 se dá ještě s autem něco udělat a člověk ještě má relativně slušný reakce. Ve 170 neuděláte s autem skoro nic. Sotva si stačíte zakrýt obličej :-( .... Ne vážně. Všichni tu remcají o 170, jezdí na sebe nalepení. Přitom stačí aby tomu prvnímu v řadě se něco náhle stalo s autem (vysadil nebo kousl motor, rupla pneu, najel na něco na silnici, vběhlo mu něco před auto apod.) a jsou v sobě naskládaný jako domino. Osobně jsem nehodu ve 130 zažil a nepřeji to nikomu zažít. Je to blbých 130 a neuděláte s autem skoro nic. A o to jde. Ano dnešní auta umožňují při 160 plný komfort jízdy, ale je to o něčem jiném. Já na dálnici jezdím skoro denně (D1) a zaručuju, že nad těch 130 určitě nepůjdu. A je mi líto těch, kteří kolem mě projíždí jako šílenci. A když jedu v levým, protože někoho předjíždím tak si nechávám sakra pěkně odstup od auta před sebou. A můžeš ty kreténe za mnou blikat jak chceš.

muj nazor
9. srpna • 9:24

nemeri tam mozna proto, ze tam ten radar nemaji kam schovat a stat tam jako loutky? to tam muzou dat rovnou toho papiraka. Jak uz to tak byva, jako kazdy, tak i policajt je hodnoceny od toho kolik da pokut a ne kde je da.

klokan
9. srpna • 8:26

Nejsem volic ODS, ale takovou upravu zakona bych privital vsemi deseti.
Skoda, ze jde pravdepodobne o predvolebni populismus (predcasne volby jsou na spadnuti).
Jakmile u toho vidim jmeno Langer, ztracim pak duveru uplne.

PSE
9. srpna • 7:38

Myslím si, že by se při změně zákona měla vláda (jestli nějakou ParouBack teda bude chtít) udělat změnu v pokutách. Já bych navrhoval systém, kde se za překročení zaplatí jakýsi poplatek za zpracování a k tomu za každý kilometr navíc určitou částku. K tomu máš li víc jak 10km navíc tak i body, popřípadě klidně za 5km navíc jeden bod. Když by jsi pak byl lapen, ten v té kšiltovce by nerozmíšlel jestli ti má dát 1500 nebo 2500 (třeba podle dýška), ale měl by to jasné: 56 km => 200(Poplatek za odchyt) + 6x100 = 800 Kč a hotovo. Pokud by jen někdo rychleji než o 20% tak by každý kilometr stál třeba dvojnásob...

Luke
9. srpna • 8:06

Souhlas.
Je nesmysl aby podle současné normy platil stejně ten kdo jede 54 km v obci na přehledné cestě a motorkář 69 km kolem školy po zadním kole.

JirkaSV
9. srpna • 15:14

Já jsem motorkář a kolem školy určitě nejezdim 69km, ale nejmíň 169 km po zadním a žeru malý děti co lezou kolem tý školy :-D.
Ten kdo si myslí že všichni motorkáři jsou takový tak je pěknej zabedněnec! A asi patří mezi ty všechny šíleně hodný a ohleduplný autaře, blee 3-[

jiri
9. srpna • 17:34

"..... a žeru malý děti co lezou kolem tý školy" :-D:-D:-D
Kurna to neumim, to se musim naucit a dojedu pak do prace vzdycku uz rovnou nasnidanej :-D

pavel
9. srpna • 10:03

Nechapu co do toho tahate motorky ??
To muzu napsat
"Je nesmysl aby podle současné normy platil stejně ten kdo jede na motorce 54 km v obci na přehledné cestě a typek v TDI dodavce 69 km kolem školy."

Luke
9. srpna • 12:56

Prostě obecně dobytek. Měl to být pokud možno maximální kontrast.

xxx
9. srpna • 7:51

Proc neco delat jednoduse kdyz to jde slozite vid? :) A jak vyresis 56 pred zakladni skolou a 56 nekde na 4 proudovce na konci mesta? To do toho zavedes jeste nejakej koeficient nebezpecnosti? To aby pak sebou vozil policajt kalkulacku a tabulky. Ono by stacilo policajti zacly premejslet, pak by se nemuseli porad resit takovyhle veci. A hlavne by to chtelo ve vlade lidi s mozkem a ne tu pakaz co tam je ted. Vzdyt oni ani sami neridi a jen se nechavaj vozit, to je pak tezky po nich chtit nejakej silnicni zakon kdyz vi jak vypada volant jen z doslechu nebo z obrazku.

Luke
9. srpna • 8:16

Jako vodítko pro udělení pokut by něco takového jak navrhoval PSE mělo být . Dále by policista měl mít možnost posoudit nebezpečnost. Nebo jednoduše hranici 0 - xxx Kč. K tomu je zase potřeba mít nezkorumpovatelnou policii. A motáme se v kruhu.

brutal
9. srpna • 10:51

policistum nemuzes davat na vybranou - uvedom si ze jsou to vetsinou pologramotny tupy opice (omlouvam se opicim)

JirkaSV
9. srpna • 7:36

Ten kdo píše, že zákon má zůstat jaký je, má asi dost peňez nebo skoro vůbec nejezdí. Rozhodně jsem pro možnost umazat body při nějakých školeních + řešit některé přestupky bez bodového postihu (určitě každý třeba jednou odbočil na zákazu odbočení, člověk neni stroj a značku může přehlédnout). Navíc jako cyklistovi mi přijde absolutně dementní, že když se někde vymáznu na kole a uvidí to policajti tak mi bez mrknutí oka napaří pokutu za způsobení nehody atd. Jistě všichni znáte ten případ co byl nedávno v novinách. To je vrchol demence!
Jsem jednoznačně pro změnu jak zákona tak vlády (to druhé je teda už mimo mísu :-) )

Martin
9. srpna • 7:34

Populistická ODS se zase předvádí. Oni nikdy nepochopí, že v populismu s Paroubkem soutěžit nemůžou, je mnohem lepší. Zároveň je tu velké procento lidí, kteří očekávají, že uslyší pravdu, i když ta pravda bude bolet.
Kdyby ODS řekla: "musíme udělat ty a ty reformy, v prvních 3 letech neočekávejte zlepšení, ale spíš problémy, pak si to vynahradíte. topíme se v dluhu a problémech, bude to bolet.", tak je volím okamžitě. Ale jakmile plkají o zvýšení platů a okamžitém polepšení, stejně jako Paroubek, musím se jenom smát.
Se silničním zákonem jsou na tom stejně - chtějí ho populisticky změkčit, aby piráti mohli dál jezdit jako prasata. Přitom problém není v zákoně, ale v policii. Je nutné vyházet ty závodníky a STBáky ve vedení. Jedeš 190 a ještě to obhajuješ plněním služeního úkolu? Okamžitě do civilu! Je potřeba řešit příčiny, proč je policie neschopná a represivní a lidé se ji místo respektu bojí jako za komunistů. To je hlavní problém, který se musí řešit. Ne diskutovat jestli je na dálnici 130 nebo 160.
Ale ODS je naprosto neschopná strana, která nedokáže tento stát vést, stejně tak jako ČSSD. Jsou zavření v té svojí plechovce beztrestrnosti a hlouposti a normální svět jim už dávno unikl. Potřebujeme politiky západního typu, tady zatím žádného nevidím, kromě Bursíka, který mě svým vystupováním nečekaně mile překvapil. ODS by se měla v pudu sebezáchovy vzpamatovat, upozadit (když už ne vyházet) "věčné" politiky jako je Tlustý, Macek a Langer a rozumné členy vytáhnout nahoru. Pokud tam ovšem nějací rozumní členové ještě vydrželi. Bojím se že ne, když vidím ten materiál na komunální úrovni - úplatky, kamaráčofty, nezranitelnost.

Jirka K.
9. srpna • 8:22

Bursík!? Ten populista a zhrzený vyobcovanec z ODS, co prolezl snad všechny strany? No to snad ne. Nechci ti však brát iluze o politicích. Policie u nás se mi oproti západním zemím nezdá, až tak represivní. Spíše mi to připadá jako rezignace na práci s protichůdnými požadavky. Pokud budou v čele této země zločinci ať z ODS nebo ČSSD nebo KDU-ČSL atd. s tendencí ovlivňovat policii a justici při vyšetřování jich a jejich příbuzných a známých tak to lepší nebude. Snaž se vžít do situace, že bys na něčem pracoval tři roky a s jasnými důkazy přišel ke státnímu zástupci a ten to shodil ze stolu, protože se to týká nějakého politika nebo příbuzného. Tím však nechci tvrdit, že u policie nejsou zmetci, jak řadový tak ve vyšších postech jako ostatně všude, ale tím se vracím opět k výše zmíněnému neboť slušného a schopného člověka to brzo přestane bavit a odejde někam, kde má smysl pracovat. Ryba vždy smrdí od hlavy. Zpět k bodům ala ODS, už v první části "zavést i systém odmazávání bodů za absolvování různých seminářů, školení, školy smyku apod." Není v tomto případě nic jednoduššího než umazat body, takový seminář uspořádám mrknutím oka - o čem tato snaha asi vypovídá? A tak je to se vším, všechno jenom jako. Rozhodně nejsem pro takovouto degradaci bodového, drobné úpravy během času ano.

Ml0k
9. srpna • 7:16

Zvysit takhle rychlost na dalnici je podle me blbost. spis bych to udelal obracene - na nekterych mistech povolil 160 a standard nechal 130. Myslim ze tak daleko jeste nejsme. Nejsem ale odbornik pres dopravu ostatne stejne jako lidi v ODS.

ToLa
9. srpna • 14:59

Podle me 130 naprosto staci, nase dalnice nejsou tak v super stavu, aby se dalo jezdit jinak a tim ze par useku zpristupneji na 160, budou muset vystavek xxx znacek se 130, to je teda sporivej zpusob, podle me je lepsi dat tech par 160tek a vsude jinde 130, ale co me auto stejne strasne zere kdyz jedu 130, takze jezdim 110 a je to vyreseny;-)

kanour
9. srpna • 11:41

Hovno. 160 je uplne normalni rychlost pro dnesni auta. Proste kdyz ridici jedou, tak se musi venovat rizeni a davat pozor. Minuly rok kdyz jsem byl doma, tak jsem to tam valil 200 a uplne v pohode.Proste dnesni auta bez problemu.

saya
9. srpna • 13:29

souhlas, spis bych ale rekl, ze pro normalni auto je 160 normalni rychlost. Bohuzel, nekteri ridici maji problem toto normalni auto ukocirovat i v 90ti a pak mame na silnici takovej bordel. Kdyby se v autoskolach poradne ucilo, nebylo by potreba takovej stupidni zakon, a na dalnici by slo jezdit bez problemu 200, coz tedy delam od doby, co mam "normalni" auto a stejne tak i ted. btw, pha-brno se da pod hodinu ujet, jen to nesmi nejakej trouba hned za prahou, nebo tesne pred brnem ucpat3-[

ToLa
9. srpna • 15:05

Ty si presne ten kterymu bych z fleku sebral papiry! Co Tobe je potm proc já pojedu 90kmh, 120kmh. Si jako myslis ze protoze ty jedes 160 tak museji vsuchni? Jo kdyz na to slapnu tak tech ve 230 predjedu, ale proc bych to delal, proste si chci jet 100, tak pojedu 100, nemam za potrebi trhat rekordy. jo az budou silnice patrit Tobe, tak machruj, do te doby ti preji hodne takovych jako jsem ja, protoze jedinej kdo z toho bude na nervy ses ty:-P

saya
9. srpna • 23:10

ale jo, klidne si jed treba 50, ale HLAVNE v pravym pruhu, ne jako nekteri odbornici, kteri jedou 130 v levym a pravej volnej, kdyz ho po 2km podjedes, taxe jeste strasne rozciluje, co si to vlastne dovolujes. Vis, ono je rozdil, jet 20km po dalnici rychlosti 100km/h a mit pred sebou 500 a vice km a muset se pripadne jeste otocit, to je pak 30km/h sakra znat, kdyz ses za tri hodky o temer 100km dal. Jestli patris k takovym, pak bych sebral papiry ja tobe a useknul obe ruce, abys za volant nikdy nemohl sednout. mi nevadi, esli se souras po okresce, kde je rovna silnice 90, ale sere mi, kdyz vyjedu z mesta za nejakym strejdou a on pokracuje v jizde 50km/h. Proste na silnici jsou dva druhy ridicu: ty co z toho jsou a jezdi, byt i rychlejc, ale v pohode a daleko bezpecnejc, nez ty, ktery z toho nejsou a ohrozujou vsechny, vcetne sebe. btw, veskere dopravni nehody, ktere se mi staly, byly zavineny VZDY druhou stranou, at uz nedobrzdenim na krizovatce(v praze mi jeden pikolik obtisknul cumak do narazniku vzadu), nedodrzenim bezpecne vzdalenosti (dalnice v nemecku-s omezenim na 120, nemcourek zapomel vcas brzdit). rocne najedu zhruba 90000 km po cele evrope a kolik ty, hrdino?

kanour
9. srpna • 11:49

Jo a jeste bych dodal, ze to co je potreba krouhnout je hmotnost kamionu. Jezdi prelozeni a pak nam kurvi silnice. Proto jsou na dalnici koleje atd. To bych trestal vysokymi pokutami.

centsm
9. srpna • 14:40

Dobře se to našim představitelům povedlo svést na kamiony! Nikdo si nedovolí přeložit kamion o víc než 5-7%. Tak malou rezervu nemá žádná silnice. Dobře je to vidět na opravovaných úsecích. Viz výjezd z Olomouce na Mohelnici do minulého týdne. Ještě původní nevyjetá vozovka, ale o 1 km dál již 3x vyměněný povrch a stále víc vyjetých kolejí. Přeci ti kamioňáci neshodí náklad přes svodidla před vjezdem na starou část! Problém je někde jinde.

Skyline
9. srpna • 8:03

Souhlas, taky bych to udelal presne opacne. A nevim, jestli 160 je ta spravna "cifra", i kdyz je pravda, ze pred 1.7. jsem po D1 v noci jezdil tacho 150 a bylo to v pohode, jen na par mistech je lepsi jet tak 140. Ovsem v provozu je tech mist, kde je 160 moc, podstatne vic. Takze jako v Rakousku, nechat 130 a jen na vybranych usecich zvysit na 160. Jinak jsou ty zmeny presne v duchu nemeckeho zakona (hosi z ODS nemeli moc prace), coz ale vitam. Popravde jsem tam cekal dost mnohem vetsich nesmyslu a prijemne me prekvapili (coz ale pricitam prave tomu, ze misto svych hlav pouzili nemeckou predlohu).

Radek Ondrášík
9. srpna • 8:10

Ono je třebas si uvědomit, že to Rakousko má to dopravní značení na 160 km/h ve formě světelných panelů. Pak je na jednom místě dispečink, který vyhodnocuje počasí, hustotu provozu atd. a ten mění na panelech rychlost ze 100-160 km/h. Což je dle mého názoru vůbec to nejlepší a šel bych ještě dál.Prostě jeden dispečing na Moravu a jeden na Čechy, nebo i klidně jeden pro všechny části. Na všech dálnicích by byl vybudován systém světelných dopravních panelů a centrála by vyhodnocovala jaké je počasí, jaká je hustota. V neděli ráno, kdy téměř nic nejezdí a bude krásně, hups tam 180 (takový obchvat Olomouce, Praha-Plzeň atd.) i 250. Přijde hustý déšť hups tam 100-130, příjdou kalamity, hups tam 80 atd.Na druhou stranu i kdyby byla rychlost neomzená, nikdo nikoho nenutí jezdit příliš rychle, ono i v tom Německu jezdí spousta automobilů i mezi 100-130 km/h a provoz je tam klidný a pohodový. Jen lidé ví, že když je 3proudový úsek, že se jezdí v tom úplně v pravo, že se předjíždí výraznějším rozdílem rychlostí, že se nezůstává v levém pruhu protože jsem zapomětlivý atd..atd..

Laďa
9. srpna • 20:47

Proč tak složitě? K čemu je potřeba dispečink, když to lépe zvládnou čidla a počítač? Pak to bude fungovat zcela automaticky a systém vezme v úvahu přesnou situaci v jednotlivých úsecích dálnice. Tak bude moct včas signalizovat třeba i neprůjezdnost nebo omezenou sjízdnost silnice kvůli nehodě.

Skyline
9. srpna • 12:06

Tabule povazuju v nasem Kocourkove (nebo spis Pablbkove) za sci-fi, proto jsem tuhle cast rakouskeho systemu ani nezminil. Navic si nedelam iluze, ze by se takove cedule zhusta nevyuzivaly k pohodlnemu okradani obcanu tim, ze se na nich nastavi 60 a pobliz se postavi radar - policejnim povalecum by ubyla prace s instalovanim nesmyslnych ceduli, mohli by buzerovat primo z tepla kanclu. Rychlost v Nemecku: nevim, kde jezdite, ale klidny a pohodovy provoz tam, kde jezdim ja, neni. Zcela bezne se jezdi v levem pruhu bezduvodne, zcela bezne klidne tech 110. Jet nekoho pres 150 jsem tam snad ani nevidel, jednoduse neni kde... Nerikam, ze nejsou dalnice, kde je to lepsi, ale ze bych byl z provozu v Nemecku nejak zvlast odvazany, to teda ne. Obecne nechapu, jak je mozne, ze na neomezene rychlosti v Nemecku jezdi vsichni 120 a na omezene u nas kazdy zkousi, jestli je Praha-Brno pod hodinu realne... Pokud muzu rict za sebe, tak jedine pozitivum noveho zakona jsem pozoroval prave na dalnici, kde ubylo divoce blikajicich dementu bez mozku. Na druhou stranu, zadny posun jsem nezaznamenal u te sice pomale, ale stale tupe casti ridicu, blokujicich levy jizdni pruh. Kdyz se k tomu prida tragicke znaceni (ktery ko.ot povolil hochum z Kapsche omezit rychlost na asi 3 mistech mezi Brnem a Vyskovem, prestoze se tam nepracuje, toho bych nakopal), je to proste lahudka.

AAA
9. srpna • 10:18

Jo a jeste si muzeme vzpomenout jak dlouho trvalo instalovani par pitomych informacnich ceduli na D1 a jeste si muzeme poslechnout tu o Cervene Karkulce...

Ja
9. srpna • 7:34

Souhlasim s tebou. Nase D1 stejne dalnice ani neni. Obcas je to dokonce panelovka.
V rakousku je taky povolenych 130 (nekde uspesne zkouseli i tech 160) Kazdy jede jak potrebuje. nekdo 120 nekdo 150 a je to tolerovano. Pri me posledni ceste pres Rakousko, jsem zadne klickujici prase, co by jelo pres cca 180km/h nepotkal!!! A nikdo na me taky neblikal dalkovyma svetlama. Pokud dojizdim nekoho pomalejsiho, co jede v levem pruhu, tak me bez cekani uhne. Ono je to hlavne o slusnem chovani ridicu a to u nas nebylo, neni a asi nikdy nebude.

Laďa
9. srpna • 20:40

Jel jsem přes Rakousko do Itálie. V půl třetí nad ránem byl na dálnici provoz, jak u nás ve dne. Na tachometru bylo 130 a kolem nás se občas míhala auta rychlostí i o více než 100 km větší. Běžný rychlostní rozdíl odhaduji tak kolem 50 – 60 km.

ITTI
9. srpna • 7:52

No a o tom to je. Jsou úseky,kde je 160 i s dobrým autem tak trochu na hraně.Jenže je problém,že pokud bude 160,tak se mnozí budou domnívat,že tak musí jet všichni a budou šílet,že někdo předjíždí kamion pouze 130 tkou. Já mám dost slušné auto, 160 je téměř ideální rychlost,ale neblikám na pomalejší. Stává se zcela běžně,že přede mnou jsou 3 auta,která předjíždí kamion,ale jedou za jiným,který také předjíždí svého kolegu,takže holt všichni musíme nějakou 90 tkou a přižene se pako v bílé dodávce nebo v něčem s tmavými skly a bliká a bliká(dálkovými),má levý blinkr,nalepí se na kufr a myslí,že my 4 za kamionem jej nějak popotlačíme,nebo co. Navíc,pokud bude 160, tak zase mnozí pojedou 180 a budou to obhajovat kvalitou auta a časovou vytížeností.Takže budeme tam, kde se bylo nedávno.Jako volební finta ovšem dobrý,to jo.

jayD
9. srpna • 13:02

tak nejak plus minus souhlasim...jen k ty 180...myslim, ze tech co jezdi 180 je jen minimum..vetsina lidi ma na to jezdit maximalne 160 pak uz jsi to rozmysli jestli je to nesezere i s botama...a ti co jezdi 180 tak tak jezdili, jezdi a budou jezdit bez ohledu na zakon

Paja
9. srpna • 7:20

jasné - chtejí nás namlsat před volbama stejna jako s rovnou daní. mi je pak budem zase volit a všechno bude zase jinak.

PSE
9. srpna • 7:32

No za to ale snad ODS nemůže ne, že je to jinak? Nebo se mýlím? Přece kolik se našlo voličů, tolik hlasů. K tomu ještě ta Vyhoňtova metoda a máme tady ten salám. Když už jsme u těch dálnic, tak pokud jen má člověk normální (rozuměj ne 10 let staré) auto tak 160 na dálnicích v ČR snad není problém, ne? A pokud někde ano, tak ať se tam dají cedule a basta.

pavel
9. srpna • 9:55

Konstrukcni rychlost nasi slavne D1 je myslim 110km/h. To ze kolem ni ani nejsou jako v ostatnich civilizovanych zemich svodidla natoz ploty proti zveri je proste fakt. V jakem je stavu je jeji povrch je dalsi vec. 160km/h zaklad je nesmysl.

AAA
9. srpna • 10:15

Konstrukcni rychlost je 120 a navic to byla konstrukcni rychlost v dobe ziguliku a skody 120. Jak nam pan Bublan predvedl, pro dnesni auta neni problem ani 190. D1 navic bude ten pripad kde 160 plosne urcite nebude. Je hezke jak si vsichni vzpomenou prave na ni, kdyz prijde rec na mozne zvyseni rychlosti...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pavel
9. srpna • 13:46

Ona je D1 hlavni a nejpouzivanejsi dalnice v CR, takze je tezke si na ni nevzpomenout ;-)
Ze ne ni nekteri jedinci jsou schopni letat 200+ neni argument pro to ze je vhodna pro zakladni rychlost 160km/h B-]

matt
9. srpna • 13:08

Nebyl to Bublan, nybrz Husak, to jen tak naokraj. Myslim ale, ze zrovna D1 neni idealni pripad pro predstavu, ja bych spis vypich treba dalnici na Plzen nebo jen zacatek D1 od Prahy... Obecne bych spis miste upravil nektery useky na 160 nez naopak (jak uz nekdo psal), ale to uz je vec formy (aby to nevypadalo jak dalnice na Frankfurt, kde je sice neomezena, ale co par kilometru, tak je svazana na 120.. Mimochodem.. co jsem projezdil Benelux tak vsude maj 120 a to na PODSTATNE kvalitnejsich dalnicich s - casto - alespon pruhem navic..).

Arim
9. srpna • 14:38

Mno oni to bohuzel byli oba ti panove ... Husak jel 190 km/h a Bublan o kousek mene ... Oba tusim do "prace".

Ml0k
9. srpna • 7:12

AAAhaa tady už někdo myslí na předčasné volby. Nějaké věci jsou dobré, ale jinak je to všeobecné změkčení toho zákona.

ivve
9. srpna • 9:54

naprosto souhlasím ,je zde plno hovadskej zákonů a pokud.možná by větší užitek přineslo,kdyby policajti zvedli prdele a šli do ulic hídat jak se jezdí na nebezpečných místech místo buzerování za lékarničku nebo ojetý gumy.

Jirka
9. srpna • 17:53

jo to souhlas, s tim radi vyhrozujou kdyz se krive podivate nebo se chcete necemu divi ci se snad snazit obhajit. BTW sem dostal jeste jednu pokutu nez je ta zminema vyse a taky za 2 body a taky za 1000kc a mam pocit ze ta byla uz uplne buzerantska. Na miste kde byla 20KM rychlost a opodal zel. prejezd jsem jezdil 20km uz jen z principu ze sem si rikal je to tak schvalne pojedu na dvojku bez plynu, protoze tak asi reagovalo dost dalsich lidi a usek byl celkem prehlednej a s peknou cestou, jen tam cosi opravovali, tak tam dali 40km takze kdyzsem rano jel do prace byla tam 20 a cestou z5 uz 40km, ejchuchu sem se zaradoval a jel hrde 40km, co jsem si ale nejak neuvedomi ze tam je zeleznicni prejezd kde je 50m pred nim 30km/h a ve chvili kdyz sem si uvedomil ze tam je protoze jsem zahledl krabku na trojnozce a zpomalil cca 20m pred nim uz bylo pozde. Tahle hlidka snad dokonce byla nalita protoze jeden z nich mluvil jak z pomocne skoly druhej jen sedel a tupe ziral a jedinej co makal, spis tedy buzeroval nebyl ochoten sdilet ani zmala moji radost nad zvysenim rychlosti v onom useku a opet hrozil oblibenou veci jako gumy a lekarnicka, takze je nevim. Ridic kteryho pokutovali predemnou dostal 1bod a 1000kc za nevhodnou obuv navic. MEl sandale :-) hehe, za to bych pokutu bral radeji nez za tech 10km pres. no nic, asi budemem muset poslouchat a tupe skakat jak polisi piskaj, dyt maji takovou moc a kdyz pipnem jen sami sebe tipnem.

Majsner
9. srpna • 6:39

Paklize nekdo pochopi, ze zakony se musi dodrzovat, nema s novym silnicnim zakonem problem. Tresty jsou to nejmensi, pokud bude vlada zmirnovat tresty, vychazi vstric jedine lidem, co porusuji zakony, a to je podle me picovina. Chapu, ze se redaktori AutoRevue.cz zastavaji zlocincu, protoze prave takovi jsou jejich nejcastejsimi ctenari, ale jinak si myslim ze by novy silnicni zakon mel zustat jaky je. Snad jen vychytat drobne musky jako petidenni lhuta na doruceni dopisu se zahajenim spravniho rizeni o odebrani ridicaku apod....

simi
9. srpna • 15:24

Musim nesouhlasit. Dneska má ČR spoustu zákonů nad kterými zůstává rozum stát. Obecně říkáte, že se máme chovat jako ovce a nechat si všechno líbit. Není tomu tak. Mojí občanskou povinností je ozvat se v případě, když vidím, že je něco proti zdravému rozumu. Naši politici nás totiž velmi těžce omezují. Vypovídá o tom spousta nových nařízení, příkazů a zákazů. Za chvíli tu budeme jako v policejním státě. A o to nestojím. Osobně schvaluji nový bodový systém, ale měl být postaven jako výchovný systém a ne jako likvidační. Dneska vidíme na silnicích spoustu aktivních policistů, a já se ptám, kde byli dříve. Proč nebyli vidět - měli sice menší pravomoce, ale nástrojů dostatek k tomu, aby eliminovali neukázněné řidiče. A tak je to se vším!!!!!!!!!

klokan
9. srpna • 9:22

Ano, mate pravdu.
Ovsem brat ridicak za to, ze nekdo napr. omylem zaparkuje na vyhrazenem miste, kde je casto navic kolem jeste siroko daleko plno volnych mist, to je ponekud pritazene za vlasy, nemyslite ?
Poradna pokuta, to ano. Ale brat ridicak ? To muze schvalovat pouze zakomplexovane individuum, nenavidici ridice (tito lide nenavidi casto proto, ze sami nemaji cim nebo neumeji jezdit).

Lidr
9. srpna • 11:12

Dokud byl zákon velmi tolerantní, tak všichni na to házely bobka, takže se nedivme, že je teď zákon tak tvrdý. Těm, co s ním mají problémy bych doporučoval, ať si zajedou k našim sousedům třeba do Francie, Německa, Švýcarska atd. a zkusí jezdit jak prasata i tam. Zejména by mě zajímalo, zda budou držkovat na policisty a platit pokuty až ve správním řízení. Zákon by se měl určitě doladit, ale jenom proto, že ho podělaly právě ti, co teď velice mluví o jeho zmírnění (zástupci ze všech politických stran - naši páni poslanci).

centsm
9. srpna • 14:23

Asi ve Francii, Německu, Švýcarsku nejezdíte. Protože byste věděl, že na to, aby mohl být postižen pirát, není potřeba přísně postihovat běžného řidiče za banální přestupky. Když v těchto zemích něco vyvedete, tak musíte mít velké štěstí, aby Vás při tom policie nechytila. A velmi mnoho drobných přestupků tam policie řeší jen pohrození prstem, nikoliv 10-100tis. Kč pokuty. Jenže na rozdíl od naší policie, ja ta jejich trvale v provozu. Naši už jsou zase 14 dnů zalezlí a tomu nepomohou žádné tresty řidičům.

Luke
9. srpna • 7:50

Ten zákon měl být proti pirátům silnic. Je ale zbytečně přísný. Neadekvátně postihuje slušné řidiče za drobné přestupky. Je to jako na vojně. Pokud potrestám všechny, tak se ve statistikách dostanu do lepších čísel i když ti notoričtí průseráři budou dělat průsery dál. Dělá se to tak, protože je to snadné. Navrhovaná úprava je dostatečný kompromis.

Jirka
9. srpna • 17:40

No nevim, minule jsem predjizdel pidi fiatka kterej jel cca 80 a protoze se v pozvdali vynoril kamion tak jsem trosku pridal. Policajti kteri merili usek mi namerili kolem stovky. To ze jsem predjizdel je nezajimalo protoze na ten merenej usek vubec nevideli. Meli tam totiz nasep a na nem ker. Ti co me opodal zastavili mi dali 2 body a 1000KC pokutu. Co me prekvapilo ze ael nezastavili to auto co jelo pred tim fiatkem. To jelo totiz urcite rychleji nez ja a navic nepredjizdelo. No nic, neprotestoval jsem a pokutu jsem si vzal na slozenku. Trosku mi to udelalo diru do rozpoctu, ale kamos mi pujcil takze sem hlady netrpel. Policistum jsem podekoval a jal se odjet. Byl jsem slusny a nebyl to sarkasmus, proste jsem zvyklej podekovat. Jak me prekvapilo kdyz policista na to odvetil, abych ti neskontroloval lekarnicku! Trosku sem se leknul, zcervenal a refleksivne se omluvil ze to nebylo ve zlem. Nechali me odjet bez dalsi pokuty. Lekarnicku sice mam v poradku, ale kdyz by to zjistili tak by se jiste naslo neco jineho a to jsem nechtel riskovat. Autem jezdim cca 11 let a co je v obci 50 tak ji striktne dodrzuju a nemam stim problem. Mozna obcas prekrocim kdyz se vracim ve 3 rano domu, ale to jen vyjimecne a tak o 10km. Mam pocit ze jednani policistu nebylo zcela koser. Novy zakon by byl fajn, ale nesmeli by ty tresty udelaovat lide kteri to delaji proto ze jim to dela dobre a ne proto aby tim nekoho napravili.

MIZ
9. srpna • 23:14

To je klasická šikana. Remcá řidič proti trestu za cokoliv? Tak ho potrestáme za něco ještě dalšího? Neexistuje auto, které splňuje úplně všechno - na tom to je založené. Protože vše je otázka výkladu. Jednou jsem byl [naštěstí nakonec "mimo soutěž"] popotahován za to, že nemůžu najít náhradní žárovky dostatečně rychle! Kdysi zase dělali chytré aspoň s tím, že "tahle guma bude brzy ojetá".
Je potřeba vyžádat si hned zkraje informaci o tom, co vše za témata budeme řešit. Pokud to pak chlapci začnou 'tematicky obohacovat' o kontrolu lékárny apod., je to zneužití pravomoci, ale musíte na to mít svědky a nejlépe i zvukový záznam.

Paja
9. srpna • 7:23

souhlas - opravit drobnosti ale nepolevovat. skoro to vypada ze na silnicich se vsechno zacina vracet do stavu jak to bylo pred zakonem

Pytlík
9. srpna • 7:22

Majsnere, pakliže někdo "pochopí", že zákony se musí dodržovat, tak nemá problémy ani v diktátorských (a komunistických) režimech - a přitom většina slušných lidí jaksi cítí potřebu změny...

klasik
9. srpna • 7:50

Pytlíku, tak to je tedy věta hodna disidenta za socializmu.

michal
9. srpna • 10:23

Klasiku a Vase veta je hodna paroubkovskeho rozvedcika. Demokracie je o pravech VSECH lidi. Nijak nesnizuji utrpeni nemocnych a souhlasim, aby policie tyto mista kontrolovala a vysoce pokutovala. Ale odebrat za to ridicak, coz je pro mnohe jeden z hlavnich atributu nutnych pro vykonavani prace je nesmyslne.
Stejne policajti meri akorat tak u vypadove z mesta ven. To je prosta buzerace a ZNEUZIVANI zakona. Podle mne.
(ja jsem nikdy na takovem miste neparkoval co vim - to aby zas nepsal nejaky blb o cechaccich, to je trapne)

x12345678
9. srpna • 16:43

Pominu-li fakt, že k odebráni ŘP je nezbytně prokázat KDO s vozem na vyhrazeněm mistě zaparkoval, pak už to tak drastickě není. Tím ovšem nehodlám propagovat porušovvání tohoto zcela spravněho omezení pro nepostiženě.
I já si ale myslím, že věc je zralá na tučnou pokutu, ale odebrat řidičák je v tomto případě absurdní nesmysl.

Scitex
9. srpna • 6:34

Zakon se musi zmenit. Napriklad odebrani ridicaku, kdyz nekdo zastavi na miste pro invalidy. Blbost!!!!
Jo, kazdej si rekne - to je hruza, zastavil na miste pro invalidy. Chudaci si nemaji kde stoupnout.... Ale malo kdo si uvedomi, ze 90% "tech s tou nalepkou", vlastne vubec nejsou invalide. Invalide totiz nejsou jen ti na voziku, tech je jen hrstka, ale skoro kazdej, koho nekdy pichlo v zadech nebo mu nekdo slapl na palec a hned dostane nalepku. Vetsinou to jsou zcela zdravi. Jen vyjebavaji se statem a berou davky.
Nic proti skutecnym invalidum, ale myslim, ze na to, ze jich je asi jen 0,001% u nas, se vsechno podrizuje nim. Nemuzu pochopit, ze na parkovisti pro 10 aut, jsou 4 mista vyhrazeny pro invalidy, nebo pred nakupnim centrem, kde je 5 rad mist, jsou cele 2 rady pro invalidy. Vzdy jsou cele prazdne. Vychazi vubec nekdo z nejake statistiky?

Invalida
9. srpna • 9:17

To co jste zde napsal svědčí o Vašem charakteru.Tipuji dle Vašeho příspěvku,že jste ještě školou povinný a problémy invalidních občanů v jejich životě jsou Vám naprosto cizí.Pokud jste dosáhl svými léty za školní hranici,pak Vás lituji protože se svým egoismem to budete mít v životě těžší než mi.Takže mi nezbývá než Vám popřát hodně zdraví.

jen tak
9. srpna • 8:26

Je mi z tebe smutno. Úplně z tebe řve primitivizmus a čecháčkovství. Typickej nagelovanej votuzer s votuněným golfem. Nejdřív k těm procentům - opak je pravdou. Neoprávněně tu značku má asi 10% lidí, kteří ji získali klasicky, tak jak bylo a je u nás zvykem. A teď ke "skutečným invalidům". Primitivové a "homolkovi" si skutečně myslí, že "pravej invalida" jede na vozejku nebo se belhá s berlema. Normální vdělanej člověk ví, že existuje celá řada zdravotních problémů, u kterejch nejou na první pohled vidět příznaky, přesto ten člověk zdravotní problémy má. Asi nemá cenu se tady moc rozepisovat, ale abys neměl pocit že jen plkám - uvedu dva konkrétní příklady. Moje máma má problémy s "kloubama" (artrózou počínaje, problémama s vazivem konče). Na první pohled normálně vystoupí z auta, jde nakoupit , vrátí se domů a doma se svalí jak žok. Na první pohled zdravá ženská "který nic není". Ovšem jít ze zadní části parkoviště by mohlo znamenat že sebou při cestě zpátky v půlce cesty švihne a zůstane ležet. A lidi ji budou obcházet a mumlat si něco o alkoholičkách. Druhej příklad je roztroušená skleróza. Většina lidí zná poslední stádium nemoci, kdy pacient končí na vozíku, ale jen v čr je 50 000 lidí v "mírnějším stádiu". Tihle lidé na první pohled vypadají jako zdraví, ovšem opak je smutnou pravdou. A pro ně je 100m u obchodu jako 10km pro zdravýho člověka (zkus se podívat na www.roska-czmss.cz). Ale víš proč tě považuju za primitiva a typickýho čecháčka? Podle mě - i kdyby byl skutečně nemocnej jen jeden z tisíce, tak stojí za to mu ten život usnadnit. Jestli někdo těch výhod jen zneužívá - je to jeho věc a jeho svědomí. A že mají invalidi rezervováno "zbytečně" moc místa? Možná ano, ale já radši zaparkuju o 200m dál a budu doufat, že to volný místo jednou někdo využije... Mě těch 200m navíc nijak neobtěžuje, kdežto ty volný místa těmhle lidem můžou hodně zjednodušit život...

Bart
9. srpna • 16:22

Docela souhlasím, i když třeba u Makra v HK je tolik míst pro invalidy, že pokud by se při registraci přihlásili, tak tam každému můžou namalovat rovnou jméno :)
Sebrat řidičák je brutus, už se mi podařilo 2× nacouvat na invalidy omylem.

Pavel
9. srpna • 9:53

To že asi mají někteří lidé neoprávěněně oznašení ivalida na svém autě ještě není důvodem k tomu, aby se jakkoliv obhajovalo stání na takto vyhrazených místech. Parkování na místě pro invalidy mě přijde jako obvzlášť zavrženíhodné a je správné, že se za to bere řidičák. Tohle totiž není pochybení, které člověk udělá nevědomky, tohle se dělá zcela úmyslně. Jinak k tomu zneužívání označení snad jen tolik, že bych každému, kdo to označení zneužije přál, aby se invalidou skutečně stal. Podobné jednání mi přijde jako vrchol hnusu...

Marv
9. srpna • 22:08

Jenže podle současného zákona je stejný postih nejen za stání na místě pro invalidy, ale i zastavení. Stačí, abys tam je přibrzdil, abys někoho vysadil. Je to otázka pár vteřin, řidič sedí za volantem nastartovaného auta, takže případně hned odjede a přeste může přijít o řidičák, stejně jako ten, kdo tam zaparkuje na celý den. To ti příjde normální ?!?

muj nazor
9. srpna • 9:10

myslim si, ze spise chtel poukazat na to ze stat na invalidech, nema takovou spolecenskou nebezpecnost na to aby se hned sbiral ridicak.

Honza
9. srpna • 12:48

Uz se mi jednou na invalidovi podarilo zaparkovat, auto mi odtahli ... s tim bych souhlasil. Jenze jsem fakt prehledl, ze je to misto pro invalidu, v rade u chodniku jsem couval a couval, abych nenechal mezeru, az jsem zacouval na toto misto, pri couvani jsem si cedule invalidy jiz nevsiml a na zemi nic vyznaceno nebylo. Takze jsem se pak obaval, ze mi auto ukradly, fakt jsem to nevedel.
No a kdyby mi za tohle meli sebrat ridicak, tak to by se mi opravdu nelibilo! Umlslne to nebylo a nikoho jsem na zivote oproti tem, co delaji mysky v hustem provozu ...

abc
9. srpna • 9:40

Na me prispevek pusobil spis tak, ze vsichni invalide jsou simulanti. I kdyby to bylo jak pisete, tak kdo porusuje tenhle predpis, bude stejne bezohledne i jezdit. A to nebezpecne je (nevim, zda pro spolecnost, ale pro chudaka, ktereho sejme, urcite... :-)

abc
9. srpna • 8:48

Myslim, ze vsichni ZTP by svou "vyhodu" velmi radi vymenili za moznost byt zdravy. Bohuzel jsou lide, kteri to nechapou... (nevim, zda takovym lidem nadavat nebo je litovat...)Ac volic ODS, jejich navrhy ohledne zakona povazuji za populisticke.

Jakub
9. srpna • 11:51

Na tohle musim reagovat. Když říkátě že Vaše máma normálně vystoupí z auta a normálně jde nakoupit, tak může i normálně zaparkovat a epotřebuje k tomu rozšířený pruh na parkování, který je široký opravdu proto aby umožnil lepší vystupování vozíčkářů. Jsem z těch kterým těch 200 metrů dál k obchodu taky nic neudělá. Ale nepochopim proč u obchoďáku je deset 200 metrových řad na parkování a celá první je vyhrazena postiženým a neviděl jsem tam nikdy víc jak 5 aut. Tím ale neobhajuju parkování na místech pro postižený, je to prasárna, ale když je těch míst opravdu dost, je blbost to takhle tvrdě trestat. Možná by bylo lepší aby měli policajti v autě vozíček a nehcali toho hříšníka zkusit si na ten vozík přelézt na normálnímk místě a na místě pro postižený aby viděl ten rozdíl, a pak by to už nikdy neudělal.

Co-Man
9. srpna • 18:02

No protože nějaká CZ norma praví, že na každých 5 parkovacích míst musíš mít jedno místo pro invalidy. Známý si dělal u firmy soukromé parkoviště pro 6 aut a udělal jich 7, protože jedno musel vyhradit pro invalidy :-) To, že u nich nikdy žádný invalida nebyl a nikdy k nim nepřijde, to stavební úřad nezajímalo.

ivve
9. srpna • 9:50

souhlasím s předchozím článkem a rozdíl od tebe ,protože znám spoustu lidí co jezdím s takto označeným autem,,ale invalida je pouze někdo jiný z rodiny kdo ani auto pro tyto potřeby nevyužívá.možná by bylo zajímavé udělat někdy kontrolu jestli na označeném místě stojí skutěčně nemocný člověk ( pak si zaslouží pomoc )nebo jen vychcánek který zneužívá co se dá.pak by skutečně tolik míst pro invalidi nebylo potřeba.

gogin
9. srpna • 14:55

Moc lidí si to nedovolí, protože náhoda je blbec a kontrolou riskuješ odebrání znaku právě tomu invalidovi, kterým jsi to zneužil. To jenom pro upřesnění.

XXTeens
9. srpna • 6:14

XXTeens
9. srpna • 6:10

XXTeens
9. srpna • 6:08

Ace2
9. srpna • 17:01

Checht tenhle test jsem dělal, když jsem si dělal zdravotní certifikaci 1. stupně abych mohl vůbec začít lítat s ledadlem :-D

Jiří
9. srpna • 4:16

Právě včera jsem absolvoval psychotesty,coby budoucí řidič busu MHD,které trvaly celý půl den.Všechny testy a vyšetření na přístrojích jsem zvládal a nakonec přišel takový hřeb večera-test velikosti bočního okna osobního vozu o 30-ti řádcích a na jednom řádku 80 různých znaků-svisle dolů se měly podtrhávat znaky,které byly vyobrazeny na horní části testu-ostatní znaky vodorovně.Na každý řádek jsme měli 40 sekund.Obrázce byly pochopitelně malinkaté-tiťerné,takže už u 3-tího řádku se Vám všechno spíjí v jednu masu.Absolutně netuším k čemu je tohle dobré-maximálně tak k tomu,aby to uživilo všechny ty parazitující "psychology" a jejich poskoky,kteří se tím živí-za nemalý peníz-1 500 Kč za jedno půl denní vyšetření.
Majitel samopalu,nebo kulovnice,či pistole-tohle podstupovat nemusí-řidič autobusu MHD-ano...:-(

ACE
9. srpna • 23:22

Tento test zjití Vaši schopnost udržet soustředění a pozornost po delší dobu. Jinak tech. pozámka, samopal u nás pořídit nelze (alspoň legálně)

klokan
9. srpna • 8:25

No, cemu to slouzi ?
Samozrejme ze tomu, aby se mohli prizivit kamaradickove nejruznejsich ministerskych urednicku a podurednicku, kteri za tim ucelem zajiste prave zakladaji vselijake pochybne firmy s honosnymi nazvy, plne "odborniku" na psychologii, jejichz vzdelanim napr. byva Vysoka skola zemedelska (to mozne vzdelani tech "expertu" , prosim, uvadim z vlastni zkusenosti).

Bobhy
9. srpna • 17:01

Dovolím si malinko nesouhlasit. Tyto testy nemají otestovat Vaši rychlost nebo něco podobného. Vůbec nejde o kolik toho za těch 40 sekund stihnete nebo ne. Jde o to, že při tomto testu vyšetřující zkoumá Vaše chování a o to, jak se začnete chovat ve stresující situaci a pod časovým a psychickým tlakem. Daleko cenější než váš výsledek je jak se při tomto testu chováte a jak právě v takové situaci reagujete. Jako budoucí řidič autobusu budete zřejmě pracovat pod jistým tlakem a budete mít obrovskou zodpovědnost a tak je to možná na snadě. Podobné testy se dělají třeba i na bezpečnostní prověrky apod. Otázkou ovšem je, jaká je jejich optimální náročnost a kde všude by měli být vyžadovány a kde nikoli.

klokan
9. srpna • 17:11

Zrejme jste reagoval na prispevek predrecnika, ale to nevadi.
O kvalite techto testu vim sve a o kvalifikovanosti tech, kteri je provadeji, taktez. Nejde o nic jineho nez o snadno vydelane penize pro zname a rodinne prislusniky ministerskych uredniku.

Bobhy
9. srpna • 17:38

Ano , prispevek mel byt tematicky o jednu vetev nahore ve vlakne. Nicmene, urcite nerikam, ze se na tom spousta lidi nezivy a osobne jsem tech vysetreni absolvoval nekolik (z ruznych duvodu) a taky je nesnasim. Taky se mi zdají, že jsou občas zbytečně natažený. Ale globálně byh je neodsuzoval. Jak jsem již řekl, otázkou je: kde je požadovat a jak moc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Parkpoom
9. srpna • 18:37

nerekl bych, ze jsou zbytecne vzhledem k tomu co obcas vidam u profesionalnich ridicu..
Nicmene tento test slouzi k tomu, ze se sleduje, zda jste spis peclivy nebo pracujete rychle na ukor kvality, tzn. ze jste vic zbrkly, roztekany a tedy nepozorny, a tedy ze je vetsi sance, ze udelate chybu pri rizeni a zaroven to take ukazuje vasi uspesnost v testu v case, tj. jak rychle se snizuje vase psychicka vykonnost,plus take jak jste schopny koncentrace.
Tento test jsem delal nekolikrat.

Doporučujeme

Články odjinud