Nový šestiválec Chrysler Pentastar pod kapoty Fiatů?

Koncern Chrysler představil svůj nový, klíčový zážehový šestiválec z generace Pentastar, jejíž název odkazuje na původní znak automobilky. Dostane se i pod kapotu nového Jeepu Grand Cherokee, který jsme vám představili na tomto místě, ale jeho úkol je podstatně rozsáhlejší: měl by nahradit plných sedm vidlicových šestiválců, které v současnosti Chrysler používá napříč spektrem svých modelových řad. Vývoj jednotky Pentastar stál několik miliard dolarů, zdá se však, že se Pentastar do dějin zapíše ještě z jiného důvodu. V rámci ohlášené aliance s Fiatem, s níž jsme vás seznámili na tomto místě, se budou tyto šestiválce v nejbližší době montovat také do italských vozů, přičemž se dostane zvláště na vozy Alfa Romeo. Spekuluje se o aplikaci v nástupcích typů 159 a 167 a v Breře.

Nic není zadarmo, a tak Chrysler na oplátku dostane k dispozici moderní přeplňované přímovstřikové čtyřválce, které nyní Fiat vyrábí v objemových třídách 1,4 a 1,8 l. Mimo hru však zůstane řada vznětových Multijetů JTD s ohledem na obtížné přizpůsobení jejich exhalací americkým standardům, které nesledují jen evropské božstvo v podobě emisí CO2.

Ve své základní konfiguraci má nový šestiválec Pentastar zdvihový objem 3,6 l a dává výkon až 280 koní, přičemž točivý moment dosahuje 353 Nm. Teprve během času dostane přímé vstřikování benzínu či systém pro odpojování válců. Pro tyto technologie je však jednotka připravena a v současnosti disponuje alespoň schopností spalovat benzín s etanolem ve formuli E85, a to bez kolísání výkonových parametrů. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků