Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Opel postupně nahrazuje svou zastaralou paletu turbodieselů novou generací pohonných jednotek. Novinky, které právě začíná značka prodávat, mají zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor se teď prodává i v SUV Opel Mokka, ve kterém nahrazuje jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI nabídne o 6 koní a 10 Nm víc, čili 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s tímto dieselem zvládne stovku za 9,9 s a rozjede se na 191 km/h. Motor splňuje emisní normu Euro 6 a podle normovaného cyklu spotřebuje 4,1 l/100 km, o půl litru méně než starý motor. Ve výbavě Enjoy stojí nový motor od 501 900 korun, příplatek za čtyřkolku činí 50 000 korun. Za automat k verzi s pohonem předních kol si připlatíte 35 000 korun.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Nejvíce se ale na nové motory těší potenciální zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, ačkoli byl silný, se prostě svým hlučným a hrubým projevem už pod kapotu moderního auta nehodil. Nový dvoulitr CDTI se dá kombinovat i s pohonem všech kol.

Nový motor sice nese stejné označení 2.0 CDTI, ale Opel o něm hovoří jako o „šeptajícím dieselu“. Pod kapotou Insignie nabídne o 4 % vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14 % vyšší točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrychlí na stovku za devět sekund a rozjede se na 225 km/h.

Nový motor figuruje i v českém ceníku Opelu Insignia. Nejlevněji jde koupit ve verzi sedan s výbavou Edition od 683 900 korun, v kombinaci s pohonem všech kol stojí od 770 900 korun. Příplatek za hatchback je 10 000 korun, za kombi 35 000 korun.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků