Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Opel postupně nahrazuje svou zastaralou paletu turbodieselů novou generací pohonných jednotek. Novinky, které právě začíná značka prodávat, mají zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor se teď prodává i v SUV Opel Mokka, ve kterém nahrazuje jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI nabídne o 6 koní a 10 Nm víc, čili 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s tímto dieselem zvládne stovku za 9,9 s a rozjede se na 191 km/h. Motor splňuje emisní normu Euro 6 a podle normovaného cyklu spotřebuje 4,1 l/100 km, o půl litru méně než starý motor. Ve výbavě Enjoy stojí nový motor od 501 900 korun, příplatek za čtyřkolku činí 50 000 korun. Za automat k verzi s pohonem předních kol si připlatíte 35 000 korun.

Testy | Ojetiny | Volkswagen | Ford | Srovnávací testy | Opel | Volkswagen Passat | Ford Mondeo

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Nejvíce se ale na nové motory těší potenciální zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, ačkoli byl silný, se prostě svým hlučným a hrubým projevem už pod kapotu moderního auta nehodil. Nový dvoulitr CDTI se dá kombinovat i s pohonem všech kol.

Nový motor sice nese stejné označení 2.0 CDTI, ale Opel o něm hovoří jako o „šeptajícím dieselu“. Pod kapotou Insignie nabídne o 4 % vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14 % vyšší točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrychlí na stovku za devět sekund a rozjede se na 225 km/h.

Nový motor figuruje i v českém ceníku Opelu Insignia. Nejlevněji jde koupit ve verzi sedan s výbavou Edition od 683 900 korun, v kombinaci s pohonem všech kol stojí od 770 900 korun. Příplatek za hatchback je 10 000 korun, za kombi 35 000 korun.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků