Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Nový „šeptající“ diesel dorazil konečně také do Opelu Insignia

Opel postupně nahrazuje svou zastaralou paletu turbodieselů novou generací pohonných jednotek. Novinky, které právě začíná značka prodávat, mají zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor se teď prodává i v SUV Opel Mokka, ve kterém nahrazuje jednotku 1.7 CDTI.

Opel Mokka 1.6 CDTI nabídne o 6 koní a 10 Nm víc, čili 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s tímto dieselem zvládne stovku za 9,9 s a rozjede se na 191 km/h. Motor splňuje emisní normu Euro 6 a podle normovaného cyklu spotřebuje 4,1 l/100 km, o půl litru méně než starý motor. Ve výbavě Enjoy stojí nový motor od 501 900 korun, příplatek za čtyřkolku činí 50 000 korun. Za automat k verzi s pohonem předních kol si připlatíte 35 000 korun.

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Nejvíce se ale na nové motory těší potenciální zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, ačkoli byl silný, se prostě svým hlučným a hrubým projevem už pod kapotu moderního auta nehodil. Nový dvoulitr CDTI se dá kombinovat i s pohonem všech kol.

Nový motor sice nese stejné označení 2.0 CDTI, ale Opel o něm hovoří jako o „šeptajícím dieselu“. Pod kapotou Insignie nabídne o 4 % vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14 % vyšší točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrychlí na stovku za devět sekund a rozjede se na 225 km/h.

Nový motor figuruje i v českém ceníku Opelu Insignia. Nejlevněji jde koupit ve verzi sedan s výbavou Edition od 683 900 korun, v kombinaci s pohonem všech kol stojí od 770 900 korun. Příplatek za hatchback je 10 000 korun, za kombi 35 000 korun.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků