Nový šéfdesignér u Fordu

Ford Motor Company jmenovala kreativního ředitele svého nového londýnského designérského studia.
Nový šéfdesignér u Fordu

S účinností od 1. září se jím stane Henrik Fisker. Dánský návrhář byl ke stejnému datu jmenován také ředitelem odpovědným za design značky Aston Martin.

„Henrik Fisker je pro náš tým velkým přínosem,“ zdůraznil J. Mays, viceprezident Fordu pro design. „Spolu s dalšími nováčky našeho týmu přispějí k tomu, aby se naše designérské studio stalo nejlepším na světě. Fisker je nejen talentovaný designér, ale má i výjimečný cit pro obchod, což ho předurčuje pro tuto pozici,“ dodal Mays.

Dánský návrhář přešel do koncernu FMC z funkce prezidenta společnosti Designworks/USA se sídlem v kalifornském Newbury Park – dceřiné společnosti mnichovské automobilky BMW. Pod jeho vedením vznikla řada automobilových prototypů a dalších výrobků - např. mobilních telefonů, cyklistických sedel, snowboardů - pro společnosti na celém světě. Do čela společnosti Designworks/USA byl jmenován v lednu 2000. Předtím pracoval jako designér ve společnosti BMW AG, která je hlavním návrhářským centrem automobilky BMW.

V letech 1992 až 1997 se Henrik Fisker podílel na řadě projektů. K nejvýznamnějším patří výtvarné řešení exteriéru prototypu BMW Z07, určeného pro Tokijský autosalon 1997, a návrh vnějších tvarů roadsteru BMW Z8, který byl uveden do sériové výroby v roce 1999. V letech 1989 až 1992 působil jako návrhář v mnichovském studiu moderního designu BMW Technik GmbH.

Fisker se na podzim letošního roku ujme vedení londýnského designérského studia, dceřiné společnosti koncernu Ford Motor Company. Ve své funkci vnese konkrétnější představy do práce třicetičlenného týmu návrhářů, kteří přicházejí s novými nápady v oblasti designu výrobků i vývoji marketingových strategií expandujících značek, včetně značek sdružených v Premier Automotive Group.

Henrik Fisker se narodil 10. srpna 1963. Vysokoškolské vzdělání získal na fakultě designu Art Center College v americké Pasadeně a na univerzitě ve Švýcarsku.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků