Nový šéf Volkswagenu chystá velké změny, Škoda možná získá

Budoucí šéf koncernu Volkswagen představil své plány, kam chce tento automobilový gigant posunout. Martin Winterkorn, který se v příštích dnech stane oficiálně šéfem celého koncernu, chce primárně přebudovat celou strukturu podniku a zaměřit jednotlivé značky na jiné zákazníky.

Základem reorganizace bude rozdělení automobilek do dvou skupin. Prémiovou bude tvořit Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini a běžnou Seat, Škoda a Volkswagen.

Toto rozdělení je přitom zásadní, protože se od něj odvíjí vývoj jednotlivých modelů a také politika vnitřní konkurence, kdy si nemají dvě automobilky v určitém segmentu a určitém zacílení zákazníků konkurovat.

Nové rozdělení je tak výrazně odlišné od toho stávajícího, které automobilky dělí na sportovní třídu: Audi, Seat a Lamborghini a běžnou třídu: Bentley, Bugatti, Škoda a Volkswagen. Každá tato třída pak měla jednoho lídra (Audi a Volkswagen), který byl zodpovědný za výsledky ostatních automobilek ve skupině.

Nové rozdělení, které více odpovídá prestiži a zacílení automobilek, má přinést snížení nákladů, snížení konkurence mezi sebou na trhu a jasnou orientaci jednotlivých modelů na určitý typ zákazníků. V budoucnu by se také již nemělo stát, že v supersportovních vozech naleznete prvky z konfekčních vozů a naopak.

Navíc tímto rozdělením se má zamezit souběžným a často protichůdným aktivitám. Jeden vývoj lze využít ve více značkách a přitom být zcela originální.

Co to pro českou škodu bude znamenat? V počátku asi nic, ale díky tomu, že se podobné automobilky posunou blíźe k sobě, může dojít v budoucnu ke změně nabídky modelů a větší orientaci na užší spektrum zákazníků, které by se mělo méně překrývat se zákazníky jiných značek. Jaké to bude mít konkrétní následky, můžeme nyní jen hádat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků