Nový šéf Volkswagenu chystá velké změny, Škoda možná získá

Budoucí šéf koncernu Volkswagen představil své plány, kam chce tento automobilový gigant posunout. Martin Winterkorn, který se v příštích dnech stane oficiálně šéfem celého koncernu, chce primárně přebudovat celou strukturu podniku a zaměřit jednotlivé značky na jiné zákazníky.

Základem reorganizace bude rozdělení automobilek do dvou skupin. Prémiovou bude tvořit Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini a běžnou Seat, Škoda a Volkswagen.

Toto rozdělení je přitom zásadní, protože se od něj odvíjí vývoj jednotlivých modelů a také politika vnitřní konkurence, kdy si nemají dvě automobilky v určitém segmentu a určitém zacílení zákazníků konkurovat.

Nové rozdělení je tak výrazně odlišné od toho stávajícího, které automobilky dělí na sportovní třídu: Audi, Seat a Lamborghini a běžnou třídu: Bentley, Bugatti, Škoda a Volkswagen. Každá tato třída pak měla jednoho lídra (Audi a Volkswagen), který byl zodpovědný za výsledky ostatních automobilek ve skupině.

Nové rozdělení, které více odpovídá prestiži a zacílení automobilek, má přinést snížení nákladů, snížení konkurence mezi sebou na trhu a jasnou orientaci jednotlivých modelů na určitý typ zákazníků. V budoucnu by se také již nemělo stát, že v supersportovních vozech naleznete prvky z konfekčních vozů a naopak.

Navíc tímto rozdělením se má zamezit souběžným a často protichůdným aktivitám. Jeden vývoj lze využít ve více značkách a přitom být zcela originální.

Co to pro českou škodu bude znamenat? V počátku asi nic, ale díky tomu, že se podobné automobilky posunou blíźe k sobě, může dojít v budoucnu ke změně nabídky modelů a větší orientaci na užší spektrum zákazníků, které by se mělo méně překrývat se zákazníky jiných značek. Jaké to bude mít konkrétní následky, můžeme nyní jen hádat.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků