Nový šéf Volkswagenu chystá velké změny, Škoda možná získá

Budoucí šéf koncernu Volkswagen představil své plány, kam chce tento automobilový gigant posunout. Martin Winterkorn, který se v příštích dnech stane oficiálně šéfem celého koncernu, chce primárně přebudovat celou strukturu podniku a zaměřit jednotlivé značky na jiné zákazníky.

Základem reorganizace bude rozdělení automobilek do dvou skupin. Prémiovou bude tvořit Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini a běžnou Seat, Škoda a Volkswagen.

Toto rozdělení je přitom zásadní, protože se od něj odvíjí vývoj jednotlivých modelů a také politika vnitřní konkurence, kdy si nemají dvě automobilky v určitém segmentu a určitém zacílení zákazníků konkurovat.

Nové rozdělení je tak výrazně odlišné od toho stávajícího, které automobilky dělí na sportovní třídu: Audi, Seat a Lamborghini a běžnou třídu: Bentley, Bugatti, Škoda a Volkswagen. Každá tato třída pak měla jednoho lídra (Audi a Volkswagen), který byl zodpovědný za výsledky ostatních automobilek ve skupině.

Nové rozdělení, které více odpovídá prestiži a zacílení automobilek, má přinést snížení nákladů, snížení konkurence mezi sebou na trhu a jasnou orientaci jednotlivých modelů na určitý typ zákazníků. V budoucnu by se také již nemělo stát, že v supersportovních vozech naleznete prvky z konfekčních vozů a naopak.

Navíc tímto rozdělením se má zamezit souběžným a často protichůdným aktivitám. Jeden vývoj lze využít ve více značkách a přitom být zcela originální.

Co to pro českou škodu bude znamenat? V počátku asi nic, ale díky tomu, že se podobné automobilky posunou blíźe k sobě, může dojít v budoucnu ke změně nabídky modelů a větší orientaci na užší spektrum zákazníků, které by se mělo méně překrývat se zákazníky jiných značek. Jaké to bude mít konkrétní následky, můžeme nyní jen hádat.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků