Nový šéf Daimleru by mohl zrušit spolupráci s aliancí Renault-Nissan. Jaký má důvod?

Změny vedení a změny pořádků. Spolupráce mezi koncernem Daimler AG a aliancí Renault-Nissan by mohla podle nejnovějších informací zaniknout.

Nejnovější zprávy německé publikace Manager Magazin tvrdí, že dlouholetá úzká spolupráce mezi automobilovými giganty Daimler AG a Renault-Nissan možná již letos v květnu zanikne. Rozhodnutí prý bude mít na svědomí nový ředitel německého Daimleru Ola Kallenius, podle něhož by rozpuštění vztahů hrálo zásadní roli v současném masivním snižování nákladů společnosti.

Kallenius bude do funkce jmenován právě v květnu letošního roku po odchodu současného ředitele Dietera Zetscheho. Změna vedení by pak měla zapříčinit, že ze strany Kalleniuse již nebude spolupráce s aliancí Renault-Nissan prodloužena a společné projekty budou postupně ukončeny.

TEST Mercedes-Benz X 350 d 4Matic Power: Dělník ve fraku

TEST Mercedes-Benz X 350 d 4Matic Power: Dělník ve fraku

Mezi společné projekty Daimleru AG (po něhož patří Mercedes-Benz) a aliance Renault-Nissan v současnosti patří například sdílení techniky v případě výroby pick-upů Mercedesu třídy X a Nissanu Navara, nehledě na vzájemné využívání motorizací, kdy například v současném Mercedesu třídy A najdete jednotky původem od Renaultu.

Svůj dopad na celé partnerství má mít rovněž nedávné zatčení Carlose Ghosna, bývalého šéfa aliance Renault-Nissan, který měl mít úzké vztahy právě s odchozím ředitelem Daimleru Dieterem Zetschem.

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Pro mnohé může být překvapením, že Kallenius vidí v rozvázání spolupráce možné šetření nákladů společnosti, když za vytvářením podobných kooperací je většinou cíl ušetřit sdílením technologií velké finanční prostředky obou stran. Kallenius je nicméně přesvědčen, že tento krok pomůže nedávno představené strategii Daimleru AG s ušetřením až 6 miliard euro do roku 2021.

Společnost velké plány s reorganizací, snižováním nákladů a uvádění úsporných opatření představila již letos v únoru. Zisk německého koncernu byl totiž zasažen negativní situací na světovém trhu a velkými investicemi do rozsáhlé strategie elektrifikace svých modelů a vývoje nových technologií. Přestože následující informace nebyly oficiálně potvrzeny, utahováním opasků má rovněž zaniknout na 10.000 pracovních míst po celém světě.

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Dalším zatím nepotvrzeným faktorem na celé situaci má být údajné produkční pochybení při výrobě v americkém továrně Mercedesu v Alabamě. Až 30.000 nových vozů mělo sjet z výrobní linky s vadami na elektronice. Nápravou zasažených vozidel, pozastavením procesu výroby a dodávky vozů měla automobilka podle všeho vykázat ztrátu kolem 2 miliard eur.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků