Nový Seat Toledo: španělský král přijíždí

Na autosalonu v Madridu vyrazil Seat všem přítomným dech. Nové Toledo, které se zapsalo do paměti jako sedan, se úplně změnilo. Po šokujícím konceptu Seat vypustil oficiální obrázky sériové verze a potvrdil, že to s novým designem myslí naprosto vážně.
Nový Seat Toledo: španělský král přijíždí

Seat sice vystrčil několikrát růžky a odvážnými studiemi naznačil, že možná změní tvář, s takovou proměnou ovšem počítal málokdo. Těžko uvěřit, že automobilka z konzervativního koncernu VW následuje svými nejnovějšími modely novátory z Francie a připomíná krasavce z Itálie (tady jsou nápady bývalého designéra Alfy Romeo nepřehlédnutelné). Proces nastartovaný kompaktním MPV Altea nyní pokračuje modelem Toledo a můžeme se jen těšit, co předvede Seat příště.

Tip: stáhněte si plakáty nového Seatu Toledo

Je dobré připomenout, že sériová verze Seatu Altea se proti studii trochu umírnila (aby zákazníci takové výrazné změny rozdýchali) a stejný posun se očekával u nového Toleda. Vedení automobilky ovšem upozorňovalo, že rozdíl mezi studií a sériovou verzí nebude u Toleda výrazný. Zatímco sériová Altea se podobala studii ze 70%, nové Toledo se mělo podobat konceptu z 80%. Výsledek vidíte sami. Výrazné prvky zůstaly zachovány (resp. většina), což potěší všechny příznivce nových tvarů.

Nové tvary mají úspěch

A vězte, není jich málo. Proti původním černým vizím, které počítaly s rezervovanými až odmítavými postoji zákazníků, se vyjádřilo téměř 50 % respondentů prvotního marketingového průzkumu ve prospěch Toleda. Seat si může tedy částečně oddechnout a zaměřit svoji pozornost na pařížský autosalon, kde se novinka představí poprvé živě. V salonech by se měla objevit na konci letošního roku. Nemá smysl znovu připomínat, jaký skok nové Toledo udělalo a nakolik nabouralo koncepci svého předchůdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový tvar karoserie vyvolává sice pochybnosti, zda stojíme tváří v tvář hatchbacku, liftbacku či MPV, nicméně svůj základní účel splní nepochybně dokonale. Velký vnitřní prostor, komfortní interiér a objemný zavazadlový prostor dnes zákazníci vyžadují a Seat jim zkrátka dává, co chtějí. Toledo s rozměry 4,5 m x 1,77 m x 1,57 m s vnitřním prostorem na štíru skutečně nebude. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 500 litrů. Interiér vozu připomíná Alteu. Shodné prvky naleznete na středové konzole, volantu i středovém tunelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bohužel zůstaly zachovány i příčky spojující středovou konzolu a tunel. Ty se již dříve ukázaly jako nepříliš praktické, neboť si o ně řidič otlačí pouze koleno (jejich praktický účel mi stále uniká). Uspořádání interiéru i rozmístění prvků na středové konzole vypadá klasicky, tady nečeká zákazníky asi žádná věší změna, žádný problém. Na podrobné informace o výbavách, příplatkových položkách a cenách je příliš brzy, automobilka zveřejnila pouze základní informace.

TDI nebo FSI?

Mezi nimi ovšem nechybí zmínka a bluetooth technologii, která usnadní telefonování a rádiu s CD a MP3 přehrávačem integrovaném ve středové konzole. Pod kapotou se objeví zpočátku dva zážehové a dva vznětové motory. Benzín zastoupí 1.6 s výkonem 75 kW/102 k a 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k. Z dieselových motorů bude k dispozici 1.9 TDI s výkonem 77 kW/105 a 2.0 TDI s výkonem 103 kW/140 k. Dvoulitrové motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za příplatek bude možné získat Tiptronic a u motoru 2.0 TDI rovněž převodovku DSG. O bezpečnost se v Toledu postará kromě dostatečně tuhého skeletu šest airbagů (čelní, boční a hlavové), tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, neschází ani úchyty ISOFIX. Samozřejmostí jsou systémy ABS, TCS, ESP. To vše je postaveno na známé platformě. Seat počítá s tím, že v Evropě prodá ročně asi 40 000 kusů nového Toleda. Vyrábět se bude v továrně ve španělském Martorellu.

Parametry

  • Seat Toledo
  • Rozměry: 4 491 x 1 582 x 1 768 mm
  • Rozvor: 2 578 mm
  • Motory: 1.6 (75 kW/102 k), 2.0 FSI (110 kW/150 k), 1.9 TDI (77 kW/105 k), 2.0 TDI (103 kW/140 k)
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků