Nový Seat Toledo: španělský král přijíždí

Na autosalonu v Madridu vyrazil Seat všem přítomným dech. Nové Toledo, které se zapsalo do paměti jako sedan, se úplně změnilo. Po šokujícím konceptu Seat vypustil oficiální obrázky sériové verze a potvrdil, že to s novým designem myslí naprosto vážně.
Nový Seat Toledo: španělský král přijíždí

Seat sice vystrčil několikrát růžky a odvážnými studiemi naznačil, že možná změní tvář, s takovou proměnou ovšem počítal málokdo. Těžko uvěřit, že automobilka z konzervativního koncernu VW následuje svými nejnovějšími modely novátory z Francie a připomíná krasavce z Itálie (tady jsou nápady bývalého designéra Alfy Romeo nepřehlédnutelné). Proces nastartovaný kompaktním MPV Altea nyní pokračuje modelem Toledo a můžeme se jen těšit, co předvede Seat příště.

Tip: stáhněte si plakáty nového Seatu Toledo

Je dobré připomenout, že sériová verze Seatu Altea se proti studii trochu umírnila (aby zákazníci takové výrazné změny rozdýchali) a stejný posun se očekával u nového Toleda. Vedení automobilky ovšem upozorňovalo, že rozdíl mezi studií a sériovou verzí nebude u Toleda výrazný. Zatímco sériová Altea se podobala studii ze 70%, nové Toledo se mělo podobat konceptu z 80%. Výsledek vidíte sami. Výrazné prvky zůstaly zachovány (resp. většina), což potěší všechny příznivce nových tvarů.

Nové tvary mají úspěch

A vězte, není jich málo. Proti původním černým vizím, které počítaly s rezervovanými až odmítavými postoji zákazníků, se vyjádřilo téměř 50 % respondentů prvotního marketingového průzkumu ve prospěch Toleda. Seat si může tedy částečně oddechnout a zaměřit svoji pozornost na pařížský autosalon, kde se novinka představí poprvé živě. V salonech by se měla objevit na konci letošního roku. Nemá smysl znovu připomínat, jaký skok nové Toledo udělalo a nakolik nabouralo koncepci svého předchůdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový tvar karoserie vyvolává sice pochybnosti, zda stojíme tváří v tvář hatchbacku, liftbacku či MPV, nicméně svůj základní účel splní nepochybně dokonale. Velký vnitřní prostor, komfortní interiér a objemný zavazadlový prostor dnes zákazníci vyžadují a Seat jim zkrátka dává, co chtějí. Toledo s rozměry 4,5 m x 1,77 m x 1,57 m s vnitřním prostorem na štíru skutečně nebude. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 500 litrů. Interiér vozu připomíná Alteu. Shodné prvky naleznete na středové konzole, volantu i středovém tunelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bohužel zůstaly zachovány i příčky spojující středovou konzolu a tunel. Ty se již dříve ukázaly jako nepříliš praktické, neboť si o ně řidič otlačí pouze koleno (jejich praktický účel mi stále uniká). Uspořádání interiéru i rozmístění prvků na středové konzole vypadá klasicky, tady nečeká zákazníky asi žádná věší změna, žádný problém. Na podrobné informace o výbavách, příplatkových položkách a cenách je příliš brzy, automobilka zveřejnila pouze základní informace.

TDI nebo FSI?

Mezi nimi ovšem nechybí zmínka a bluetooth technologii, která usnadní telefonování a rádiu s CD a MP3 přehrávačem integrovaném ve středové konzole. Pod kapotou se objeví zpočátku dva zážehové a dva vznětové motory. Benzín zastoupí 1.6 s výkonem 75 kW/102 k a 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k. Z dieselových motorů bude k dispozici 1.9 TDI s výkonem 77 kW/105 a 2.0 TDI s výkonem 103 kW/140 k. Dvoulitrové motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za příplatek bude možné získat Tiptronic a u motoru 2.0 TDI rovněž převodovku DSG. O bezpečnost se v Toledu postará kromě dostatečně tuhého skeletu šest airbagů (čelní, boční a hlavové), tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači, neschází ani úchyty ISOFIX. Samozřejmostí jsou systémy ABS, TCS, ESP. To vše je postaveno na známé platformě. Seat počítá s tím, že v Evropě prodá ročně asi 40 000 kusů nového Toleda. Vyrábět se bude v továrně ve španělském Martorellu.

Parametry

  • Seat Toledo
  • Rozměry: 4 491 x 1 582 x 1 768 mm
  • Rozvor: 2 578 mm
  • Motory: 1.6 (75 kW/102 k), 2.0 FSI (110 kW/150 k), 1.9 TDI (77 kW/105 k), 2.0 TDI (103 kW/140 k)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků