Nový Seat Toledo: mix mezi Alteou a Vel Satisem

Seat na autosalonu v Madridu představil prototyp nového modelu Toledo. Nejde však o sedan, jak většina z nás předpokládala, ale o koncepčně zcela nový vůz, MPV někde na úrovni Touranu. Navíc má velmi zajímavě stylizovanou záď.
Nový Seat Toledo: mix mezi Alteou a Vel Satisem

Liftback, hatchback, nebo MPV?

Se svými 4,49 m délky a 1,58 m výšky už zkrátka nemá se současným Toledem nic společného. Záď je podobná Renaultu Vel Satis či Mégane - jsem zvědav, jak tento krok bude hodnotit odborná a laická veřejnost. Otázkou je, zda nazývat nové Toledo liftback, hatchback či MPV. Rozvor nového Toleda je stejný jako u Golfu nebo Altey - 2 578 mm, jde tedy jednoznačně o stejnou platformu, jakou používá VW pro všechny nové vozy této třídy. Rozhodně tedy nejde o konkurenci pro Touran, který má rozvor prodloužený na 2 677 mm. Toledu rovněž chybí třetí řada sedadel. Zavazadlový prostor má velikost 500 l a dvojité dno, kam lze ukrýt to, co má být skryto zrakům případných zlodějů.

Trošku větší Altea

Interiér je až příliš podobný Altee. Shodné rysy najdete na středové konzole, na volantu, středovém tunelu či příčkami spojující konzolu a tunel. Ty se neukázaly jako příliš praktické, řidič si od nich otlačí koleno. Sedadla mají v prototypu velmi dobré anatomické tvarování s dobrým bočním vedením, na exkluzivitě jim přidává velmi hezké barevné provedení a kožené potahy. V prototypu nechybí navigační systém, který zobrazuje data na 6,5palcovém barevném palubním displeji, či přehrávač DVD s dvěma displeji v opěrkách hlavy.

Bude i šestiválec

Studie je vybavena zážehovým motorem, klasikou 2.0 FSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 200 Nm; tento motor se nabízí v novém Golfu, A3, Altee a přibude i do Octavie. Další motory u nového Toleda budou stejné jako u Altee, v nejvýkonnější verzi se navíc můžete těšit na šestiválec. Studie vyjíždí na litých 19" kolech 235/35. Vzhledem k tomu, že se prototyp Altee hodně podobal sériovému modelu, je velmi pravděpodobné, že auto na obrázcích je rovněž velmi blízké finálnímu produktu. Otázkou je, zda se Toledo objeví také v jiné karosářské verzi - kombi, sedan atd. Na každý pád máme nové Toledo do konce roku na trhu.

Mimochodem, na novém Toledu je vidět, že se koncern VW snaží produkci svých dcer co nejvíce diverzifikovat - nebude Golf kombi, ale Golf Plus, v Evropě možná zmizí Bora, Seat Ibiza nemá verzi kombi, model Seat Alhambra nebude mít nástupce stejně jako malá Arosa... Zkrátka aby si jednotlivé modely co nejméně konkurovaly v rámci koncernu.

Parametry

  • Seat Toledo Prototipo
  • Rozměry: 4 491 x 1 582 x 1 768 mm
  • Rozvor: 2 578 mm
  • Hmotnost: 1 394 mm
  • Zavazadlový prostor: 500 l
  • Motor: 2.0 FSI, 110 kW/6 000 ot., 200 Nm/3 500 ot.
  • Zrychlení: 9,7 s
  • Max. rychlost: 206 km/h
  • Převodovka: šestistupňová manuální
  • Kola: litá, 235/35 R19

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků