Nový Seat Leon poprvé oficiálně v akci. Ukázal, jak si umí povídat se semafory

Seat začíná s propojováním automobilů a dopravní infrastruktury. Zatím to vypadá velmi zajímavě.

Řidiči vozů Seat budou zanedlouho vědět, jaká barva bude svítit na příštím semaforu. To všechno téměř v reálném čase přímo na obrazovce středového displeje automobilu.

Seat už prodává svůj první elektromobil. Je levnější než elektrická Škoda Citigo

Seat už prodává svůj první elektromobil. Je levnější než elektrická Škoda Citigo

Tento výsledek je plodem spolupráce Seatu se španělským Generálním ředitelstvím pro dopravu DGT, magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Traffic). Systém má fungovat i pro oznámení dopravních nehod třeba na dálnici.

Latence nemá být vyšší než 300 milisekund, jde tedy o přenos v téměř reálném čase, bez postřehnutelného zpoždění. Semafory jsou propojené s ředitelstvím pro dopravu. Jakmile pošlou signál o změně barvy, bude řidič Seatu upozorněn. Může pak pustit nohu z plynu ještě před oranžovou.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Má to samozřejmě svá ale. V rámci bezpečnosti totiž systém nereaguje, pokud jede řidič nad povolený rychlostní limit. Stačí překročit rychlost o jeden kilometr za hodinu a semafory už s vámi mluvit nebudou. Je to velmi zajímavá technologie, od které si Seat slibuje vyšší bezpečnost na silnicích.

Na zprávě je zajímavá ještě jedna věc. Nová technologie se světu představuje ve videu, ve kterém je hlavním hrdinou nový Seat Leon. Sice jde stále o maskovaný prototyp, ale s některými detaily se netají. Ostatně o tom se můžete přesvědčit ve videu níže.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků