Nový Seat Leon: Kdy a za kolik se jej dočkáme v České republice?

Populární model španělské automobilky míří na trh se svěžím designem, novým stupněm výbavy a litrovým zážehovým motorem. Kdy bude dostupný u nás?
Nový Seat Leon: Kdy a za kolik se jej dočkáme v České republice?

Seat nabídne modernizovaný model Leon s novým výbavovým stupněm, který nese označení Xcellence. Oproti ostatním variantám se zákazníci mohou těšit na speciální čalounění, ozdobné prvky a vícebarevné dekorační osvětlení. Exteriér čekají změny v podobě nového předního i zadního nárazníku a řady chromových ozdobných prvků na přední masce. Chybět nebude ani bezklíčový přístupový systém jménem Kessy.

Kolik lidí navrhuje displej v Seatu? Více než je designérů exteriéru

Kolik lidí navrhuje displej v Seatu? Více než je designérů exteriéru

Mezi pohonnými jednotkami je pak nejzajímavější novinkou litrový tříválec s výkonem 85 kW. Zážehový agregát lze objednat v pěti i třídveřové variantě. Odpověď na aktuální trend v podobě downsizingu nabídne přímé vstřikování paliva i systém stop-start. Seat uvádí, že ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou bude průměrná spotřeba 4,4 litru na každých 100 kilometrů. Leon s tímto motorem dokáže zrychlit z klidu na stovku za méně než deset sekund a maximální rychlost je 202 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A teď důležité informace pro domácí trh: Seat už oficiálně oznámil, že první vozidla mohou zákazníci v České republice očekávat na počátku prosince letošního roku. Základní cena pětidveřového modelu s pohonnou jednotkou 1.2 TSI o výkonu 63 kW přijde na 339 900 Kč. Ceník dalších variant bude následovat. Pokud vás tento model zajímá, tak náš web pozorně sledujte i v následujících dnech. Aktuálně totiž nový Seat Leon testujeme ve španělské Barceloně a chystáme pro vás jízdní dojmy s řadou zajímavostí.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků