Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Zbrusu nová generace španělského Golfu se oficiálně představí až v příštím roce, už teď se ale objevují první informace o tom, co můžeme čekat po stránce techniky či výbavy.

Současná třetí generace Leonu byla představena na podzimním pařížském autosalonu v roce 2012, a pokud budeme brát do úvahy standardní šestiletý životní cyklus běžného koncernového vozu, má Seat nejvyšší čas, aby svou chloubu nižší střední třídy pomalu vyměnil.

Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]

Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]

K tomu podle kolegů z německého magazínu Auto Zeitung dojde v příštím roce, přičemž základem se opět stane modulární platforma MQB. Jestli to bude ta samá verze, která se i dnes objevuje napříč různými modelovými řadami v rámci koncernu VW, můžeme jen hádat. Předpokládáme, že technici na této konstrukci pracují průběžně a podle možností ji neustále vylepšují, každopádně varianta připravená pro budoucí Leon v něčem bude podstatně jiná.

Německá média tvrdí, že nový Seat dostane rozvor náprav prodloužený až o 50 mm, takže bychom u novinky měli naměřit minimálně 2,68 metru, což je mimochodem parametr shodný se současnou Škodou Octavia. Naroste také celková délka. Auto by mělo překonat hodnotu 4,3 metru, zatímco prodloužené provedení Leon ST bude mít nejméně 4,6 metru.

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Podle očekávání Leon dostane příplatkový plně digitální přístrojový panel (nabízí se již v současnosti), softwarové aktualizace by mělo být možné od roku 2020 provádět na dálku, a navíc se má součástí multimediálního rozhraní stát hlasová asistentka Alexa od internetového gigantu Amazon.

Pokud jde o plánované pohonné jednotky, tady se překvapení – alespoň zezačátku – nejspíše nedočkáme. Čtvrté vydání Leonu dostane přeplňované tří a čtyřválcové motory o objemu od 1,0 do 2,0 litru, jejichž výkon se bude pohybovat zhruba od 120 do 300 koní, které dostane nejostřejší Cupra. S přibývajícím časem se však nedá vyloučit (a vlastně je to více než pravděpodobné), že se pod kapotou Leonu objeví i elektromotor a v podlaze sada lithium-iontových akumulátorů.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Bude to nevyhnutné v zájmu snížení emisí značky i celého koncernu, pokud VW nechce platit vysoké pokuty, navíc je známou věcí, že Volkswagen momentálně skutečně pracuje na elektrických jednotkách s dojezdem od 250 do 500 kilometrů.

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků