Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Zbrusu nová generace španělského Golfu se oficiálně představí až v příštím roce, už teď se ale objevují první informace o tom, co můžeme čekat po stránce techniky či výbavy.

Současná třetí generace Leonu byla představena na podzimním pařížském autosalonu v roce 2012, a pokud budeme brát do úvahy standardní šestiletý životní cyklus běžného koncernového vozu, má Seat nejvyšší čas, aby svou chloubu nižší střední třídy pomalu vyměnil.

Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]

Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]

K tomu podle kolegů z německého magazínu Auto Zeitung dojde v příštím roce, přičemž základem se opět stane modulární platforma MQB. Jestli to bude ta samá verze, která se i dnes objevuje napříč různými modelovými řadami v rámci koncernu VW, můžeme jen hádat. Předpokládáme, že technici na této konstrukci pracují průběžně a podle možností ji neustále vylepšují, každopádně varianta připravená pro budoucí Leon v něčem bude podstatně jiná.

Německá média tvrdí, že nový Seat dostane rozvor náprav prodloužený až o 50 mm, takže bychom u novinky měli naměřit minimálně 2,68 metru, což je mimochodem parametr shodný se současnou Škodou Octavia. Naroste také celková délka. Auto by mělo překonat hodnotu 4,3 metru, zatímco prodloužené provedení Leon ST bude mít nejméně 4,6 metru.

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Podle očekávání Leon dostane příplatkový plně digitální přístrojový panel (nabízí se již v současnosti), softwarové aktualizace by mělo být možné od roku 2020 provádět na dálku, a navíc se má součástí multimediálního rozhraní stát hlasová asistentka Alexa od internetového gigantu Amazon.

Pokud jde o plánované pohonné jednotky, tady se překvapení – alespoň zezačátku – nejspíše nedočkáme. Čtvrté vydání Leonu dostane přeplňované tří a čtyřválcové motory o objemu od 1,0 do 2,0 litru, jejichž výkon se bude pohybovat zhruba od 120 do 300 koní, které dostane nejostřejší Cupra. S přibývajícím časem se však nedá vyloučit (a vlastně je to více než pravděpodobné), že se pod kapotou Leonu objeví i elektromotor a v podlaze sada lithium-iontových akumulátorů.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Bude to nevyhnutné v zájmu snížení emisí značky i celého koncernu, pokud VW nechce platit vysoké pokuty, navíc je známou věcí, že Volkswagen momentálně skutečně pracuje na elektrických jednotkách s dojezdem od 250 do 500 kilometrů.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků