Nový Seat Ibiza již na českém trhu

Nový Seat Ibiza přichází na náš trh s velkými ambicemi. Ty podtrhuje i startovací cena začínající výrazně pod 300 000 Kč.

Španělská automobilka do Ibizy vkládá velké naděje. Čerstvě ověnčená pěti hvězdičkami z crashtestů Euro NCAP, přináší nová Ibiza do svého segmentu kompaktních vozů nové parametry pokud jde o design, dynamiku i kvalitu výroby. O snaze značky Seat posunout se v očích zákazníků výše v kvalitativních měřítcích jsme vás již na AutoRevue.cz informovali. Ibiza tentokrát stojí jako první v rámci koncernu na zcela nové platformě, byť odvozené z předchozích verzí.

Stejná kvalita jako u prémiové koncernové značky Audi - to bylo zadání, které nejvyšší management společnosti v čele s jejím presidentem Erichem Schmittem (jenž k Seatu přišel právě od Audi) důsledně vyžadoval a během každodenních ranních porad vývojářů pravidelně kontroloval. Každý, kdo do nové Ibizy usedne, má potvrdit, že toto zadání bylo splněno do posledního detailu.

Při vývoji existovalo i druhé zadání: cena nové Ibizy se nesmí vzdálit od předchozí generace. A to i přes to, že výbava je nyní bohatší než dříve. Jakými prostředky toho bylo dosaženo prozradil prezident automobilky Erich Schmitt v nedávném rozhovoru pro magazín Auto Motor und Sport: „Nebudeme již vyvíjet nic, co v koncernu existuje. Chtěl bych náš vývoj směrovat tak, abychom přemýšleli o dostupných koncepcích. Naši zákazníci nemají tolik peněz. Musíme nabízet řešení jako je navigační systém TomTom, neboť naši zákazníci si často drahá, integrovaná řešení nemohou dovolit. A chtějí získat rychlý update. Nemůžeme tady uvažovat v šestiletých rytmech.“

V nabídce nové Ibizy je u nás celkově 14 modelů, vytvořených z kombinací tří zážehových a tří vznětových motorů se třemi stupni výbavy Reference, Stylance a Sport. Cena nejlevnějšího modelu Reference s mladoboleslavským motorem 1,2 12V o výkonu 51 kW (70 k) byla stanovena na 289 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje u modelu Reference mimo jiné čtyři airbagy, ABS s EBD, elektrohydraulický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, tříramenný sportovní volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či dělená a sklopná zadní sedadla se třemi opěrkami hlavy.

Výběr výbavy na přání zákazníkům ulehčuje nová politika výhodných příplatků. Například stabilizační systém ESP+ EBV+ asistent rozjezdu do kopce stojí pro všechny modely jen 10 000 Kč, adaptivní bi-xenonové světlomety vyjdou na 16 900 Kč, automatická klimatizace Climatronic na 8 900 Kč a parkovací senzory vzadu na 3 900 Kč. To však může vypadat, že se Seat svým zákazníkům poněkud podbízí.

Modelová paleta zahrnuje dále výkonnější čtyřválec 1,4 16V (63 kW/85 k), který stojí v provedení Reference 304 900 Kč, motorizace 1,6 16V (77 kW/105 k) s bohatší výbavou Stylance vyjde na 374 900 Kč. Také stejně výkonný osvědčený turbodiesel 1,9 TDI se dodává až od prostředního stupně výbavy, takže jeho cena je 460 900 Kč. V provedení Reference lze objednávat slabší vznětové alternativy v podobě tříválce 1,4 TDI (59 kW/80 k) za 379 900 Kč nebo čtyřválce 1,9 TDI o výkonu 66 kW/90 k, jehož cena začíná na částce 394 900 Kč. Všechny motory spalující naftu jsou standardně vybavené filtrem pevných částic DPF.

Díky nově nastaveným procesům chce Seat brzy zdvojnásobit počet svých modelů a dosáhnout v roce 2018 zvýšení výroby z 500 000 na 800 000 kusů. Mezi novinkami budou i nové modely v segmentu B, které přijdou na trh v roce 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

 

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků