Nový Seat Ibiza je zde: první foto a informace

Seat konečně vypustil do světa první fotografie a informace o nové Ibize. Ta se od předchozí generace hodně liší.

Představením nové Ibizy začíná španělská automobilka novou ofenzívu modelů, která se má výrazně podepsat na zlepšení prodejů. Další modely budou následovat zanedlouho, koncem příštího roku se dočkáme také dalších karosářských variant Ibizy.

Tvary čtvrté generace tohoto populárního kompaktu nižší třídy dostal na starosti Luc Donckerwolke, který pracoval také u Lamborghini. Do malého vozu se nastěhovala výbava, která byla předchozí generaci cizí. Ta zahrnuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, asistent rozjezdu do kopce nebo mlhovky s corner funkcí či konektory USB a aux-in pro připojení externího audia. Zajímavými jsou také bi-xenonové světlomety nebo do rádia integrovaná hands-free sada využívající technologie Bluetooth. Výbavové stupně se budou jmenovat klasicky Reference, Stylance a Sport.

Co je ale prvořadé, Ibiza přichází s novou podvozkovou platformou, kterou později dostanou i další modely koncernu. Ta je širší a delší než ta předchozí, což přinese především více prostoru pro posádku. Do délky měří nová Ibiza 4,05 m (minulý model 3,97 m), svůj přínos má i rozchod kol - vpředu větší o 30 mm, vzadu pak o 33 mm, rozvor náprav přitom narostl o 7 mm. Standardem má být také bohatá bezpečnostní výbava. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 25 litrů na konečných 292 litrů.

Pod kapotou se objeví známé tří i čtyřválcové agregáty. Základem bude právě zážehový tříválec 1,2 12V s výkonem 70 k, následují čtrnáctistovka s výkonem 86 k a šestnáctistovka s výkonem 105 k. Naftu zastupují motory dva, známé 1,4 TDI a 1,9 TDI ve výkonových variantách 80, 90 a 105 koní. Standardně bude výkon na přední kola přenášen skrze pětistupňovou manuální převodovku.

Nová Ibiza se bude opět vyrábět v moderním závodě v Martorellu poblíž Barcelony a měla by pro značku Seat přinést výrazný posun v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Standardem je čtveřice airbagů, přičemž ty boční mají novou konstrukci, účinněji chránící hrduníky a hlavy cestujících při bočním nárazu. Celých 95% vozu je vyrobeno z recyklovatelných materiálů, na český trh se nová Ibiza dostane počátkem letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků