Nový Seat Ibiza je zde: první foto a informace

Seat konečně vypustil do světa první fotografie a informace o nové Ibize. Ta se od předchozí generace hodně liší.

Představením nové Ibizy začíná španělská automobilka novou ofenzívu modelů, která se má výrazně podepsat na zlepšení prodejů. Další modely budou následovat zanedlouho, koncem příštího roku se dočkáme také dalších karosářských variant Ibizy.

Tvary čtvrté generace tohoto populárního kompaktu nižší třídy dostal na starosti Luc Donckerwolke, který pracoval také u Lamborghini. Do malého vozu se nastěhovala výbava, která byla předchozí generaci cizí. Ta zahrnuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, asistent rozjezdu do kopce nebo mlhovky s corner funkcí či konektory USB a aux-in pro připojení externího audia. Zajímavými jsou také bi-xenonové světlomety nebo do rádia integrovaná hands-free sada využívající technologie Bluetooth. Výbavové stupně se budou jmenovat klasicky Reference, Stylance a Sport.

Co je ale prvořadé, Ibiza přichází s novou podvozkovou platformou, kterou později dostanou i další modely koncernu. Ta je širší a delší než ta předchozí, což přinese především více prostoru pro posádku. Do délky měří nová Ibiza 4,05 m (minulý model 3,97 m), svůj přínos má i rozchod kol - vpředu větší o 30 mm, vzadu pak o 33 mm, rozvor náprav přitom narostl o 7 mm. Standardem má být také bohatá bezpečnostní výbava. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 25 litrů na konečných 292 litrů.

Pod kapotou se objeví známé tří i čtyřválcové agregáty. Základem bude právě zážehový tříválec 1,2 12V s výkonem 70 k, následují čtrnáctistovka s výkonem 86 k a šestnáctistovka s výkonem 105 k. Naftu zastupují motory dva, známé 1,4 TDI a 1,9 TDI ve výkonových variantách 80, 90 a 105 koní. Standardně bude výkon na přední kola přenášen skrze pětistupňovou manuální převodovku.

Nová Ibiza se bude opět vyrábět v moderním závodě v Martorellu poblíž Barcelony a měla by pro značku Seat přinést výrazný posun v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Standardem je čtveřice airbagů, přičemž ty boční mají novou konstrukci, účinněji chránící hrduníky a hlavy cestujících při bočním nárazu. Celých 95% vozu je vyrobeno z recyklovatelných materiálů, na český trh se nová Ibiza dostane počátkem letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

bazar

Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 629 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 73 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků