Nový Seat Ibiza je zde: první foto a informace

Seat konečně vypustil do světa první fotografie a informace o nové Ibize. Ta se od předchozí generace hodně liší.

Představením nové Ibizy začíná španělská automobilka novou ofenzívu modelů, která se má výrazně podepsat na zlepšení prodejů. Další modely budou následovat zanedlouho, koncem příštího roku se dočkáme také dalších karosářských variant Ibizy.

Tvary čtvrté generace tohoto populárního kompaktu nižší třídy dostal na starosti Luc Donckerwolke, který pracoval také u Lamborghini. Do malého vozu se nastěhovala výbava, která byla předchozí generaci cizí. Ta zahrnuje sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, asistent rozjezdu do kopce nebo mlhovky s corner funkcí či konektory USB a aux-in pro připojení externího audia. Zajímavými jsou také bi-xenonové světlomety nebo do rádia integrovaná hands-free sada využívající technologie Bluetooth. Výbavové stupně se budou jmenovat klasicky Reference, Stylance a Sport.

Co je ale prvořadé, Ibiza přichází s novou podvozkovou platformou, kterou později dostanou i další modely koncernu. Ta je širší a delší než ta předchozí, což přinese především více prostoru pro posádku. Do délky měří nová Ibiza 4,05 m (minulý model 3,97 m), svůj přínos má i rozchod kol - vpředu větší o 30 mm, vzadu pak o 33 mm, rozvor náprav přitom narostl o 7 mm. Standardem má být také bohatá bezpečnostní výbava. Základní objem zavazadlového prostoru vzrostl o 25 litrů na konečných 292 litrů.

Pod kapotou se objeví známé tří i čtyřválcové agregáty. Základem bude právě zážehový tříválec 1,2 12V s výkonem 70 k, následují čtrnáctistovka s výkonem 86 k a šestnáctistovka s výkonem 105 k. Naftu zastupují motory dva, známé 1,4 TDI a 1,9 TDI ve výkonových variantách 80, 90 a 105 koní. Standardně bude výkon na přední kola přenášen skrze pětistupňovou manuální převodovku.

Nová Ibiza se bude opět vyrábět v moderním závodě v Martorellu poblíž Barcelony a měla by pro značku Seat přinést výrazný posun v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Standardem je čtveřice airbagů, přičemž ty boční mají novou konstrukci, účinněji chránící hrduníky a hlavy cestujících při bočním nárazu. Celých 95% vozu je vyrobeno z recyklovatelných materiálů, na český trh se nová Ibiza dostane počátkem letošního podzimu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků