Nový Seat Ibiza detailně: důraz na kvalitu

Podrobnosti o nové generaci Seatu Ibiza jsou zde. Sportovní švih zůstává, přichází nová platforma.

Ibiza nejnovější generace vznikla pod bedlivým dozorem Ericha Schmidta, díky kterému se Seatu poslední dobou začíná konečně opět dařit. Jak Schmidt v minulosti sliboval, při vývoji Ibizy stály v popředí zájmu konstruktérů optimalizace výrobního procesu, bezpečnost a kvalita. Nová Ibiza by měla přispět k oživení značky a jejímu posunu ve vnímání ze strany veřejnosti. Již proto nesdílí úzkou podlahovou plošinu s Fabií a Polem, ale jako první v koncernu stojí na zcela novém podvozku. Ve srovnánání s tím, jenž používaly předchozí Ibizy i obě Fabie, je ten nový v rozvoru delší o 7 mm (2 469 mm) a v rozchodu předních/zadních kol širší o 30, resp. 33 mm (1 465/1 457mm). Rozměrové změny jsou tedy minimální, celý podvozek však byl navržen podle současných požadavků. Jeho koncept se nezměnil, modifikovány však byly pomocné rámy, ramena či všechny pružné spoje a silentbloky. Ibiza je dlouhá 4 052 mm (na rozdíl od Fabie II se tedy již do kategorie čtyřmetrových vozů nevměstnala), široká 1 693 ma vysoká 1 445 mm. Zvětšil se prostor pro cestující a zavazadlový prostor nabyl o 25 litrů na 292 l, čímž Fabia II zůstává díky svým 300 litrům nepřekonána.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu z venčí je pochopitelně jasný vliv ženevské studie Bocanegra, s níž novou Ibizu spojuje jméno společného designéra Luca Donckerwolkea, jenž se kdysi podílel i na ztvárnění Fabie a Octavie prvních generací. Při konstrukci karosérie se podíl vysokopevnostních ocelí zvýšil až na 60%, což odpovídá značnému nárůstu tuhosti skeletu. Díky rozsáhlejšímu použití lepených spojů a zjednodušení některých skupin se však podařilo snížit hmotnost vozu v průměru o zhruba 50 kg. Očekává se standardní osazení čelními a bočními airbagy, jež jsou větší a chrání v případě nárazu nejen hrudník, ale i hlavu řidiče nebo jeho spolujezdce. V sériové či příplatkové výbavě se objeví také obvyklé systémy řízení podvozku včetně stabilizačního systému, asistent pro rozjezd do kopce, aktivní bi-xenonové světlomety, hands-free sada integrovaná do audiosoustavy, využívající technologie Bluetooth a umožňující připojení externích zvukových zařízení či mlhovky přisvěcující průjezd zatáčkou. Do standardní výbavy každé nové Ibizy by mělo patřit elektrické ovládání předních oken a dálkové centrální zamykání. Nabízet se bude rovněž sportovní naladění podvozku s výrazně tužšími pružinami, tlustším stabilizátorem a jinak odladěným posilovačem řízení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér v náznacích připomíná předchozí generaci Ibizy i některé její koncernové soukmenovce, každopádně je z něj cítit snaha konstruktérů novou Ibizu od ostatních odlišit. Ibiza jde proti trendu, ačkoli jsou u Fabie II přední sedadla zhruba o 3 centimetry výše uložená než ta ve Fabii I, v nové Ibize se bude sedět o nějaké 2 cm níže, což dále přispěje ke sportovnímu pocitu řidiče. Podle vyjádření představitelů automobilky lze očekávat kvalitní obkladové materiály a širokou nábídku jejich variant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka motorů zatím nepřináší žádné překvapení a do značné míry kopíruje sadu osvědčených jednotek nabízených i pro Fabii II. Příznivci benzínu mohou volit mezi českým tříválcem 1,2 HTP/51 kW a koncernovými čtyřválci 1,4i/63 kW a 1,6i/77 kW, naftu budou reprezentovat jednotky 1,4 TDI/59 kW a 1,9 TDI ve verzích 66 a 77 kW. V tabulce vám nabízíme údaje alespoň o těch z nich, jež se do prodejů dostanou zřejmě jako první.     

SEAT Ibiza - přehled motorizací
Motor
1,2 12V
1,4 16V
1,6 16V
1,9 TDI
Zdvihový objem [cm3]
1198
1390
1598
1896
Válce/ventily
3/4
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot.min-1]
51/5400
63/5000
77/5600
77/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot.min-1]
112/3000
132/3800
153/3800
240/1900
Max. rychlost [km/h]
163
175
187
186
Zrychlení 0-100 km/h [s]
15,0
12,2
10,5
10,6
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]
18,8
20,9
16,5
14,3
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,9
6,2
6,6
4,5

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků