Nový Seat Ibiza detailně: důraz na kvalitu

Podrobnosti o nové generaci Seatu Ibiza jsou zde. Sportovní švih zůstává, přichází nová platforma.

Ibiza nejnovější generace vznikla pod bedlivým dozorem Ericha Schmidta, díky kterému se Seatu poslední dobou začíná konečně opět dařit. Jak Schmidt v minulosti sliboval, při vývoji Ibizy stály v popředí zájmu konstruktérů optimalizace výrobního procesu, bezpečnost a kvalita. Nová Ibiza by měla přispět k oživení značky a jejímu posunu ve vnímání ze strany veřejnosti. Již proto nesdílí úzkou podlahovou plošinu s Fabií a Polem, ale jako první v koncernu stojí na zcela novém podvozku. Ve srovnánání s tím, jenž používaly předchozí Ibizy i obě Fabie, je ten nový v rozvoru delší o 7 mm (2 469 mm) a v rozchodu předních/zadních kol širší o 30, resp. 33 mm (1 465/1 457mm). Rozměrové změny jsou tedy minimální, celý podvozek však byl navržen podle současných požadavků. Jeho koncept se nezměnil, modifikovány však byly pomocné rámy, ramena či všechny pružné spoje a silentbloky. Ibiza je dlouhá 4 052 mm (na rozdíl od Fabie II se tedy již do kategorie čtyřmetrových vozů nevměstnala), široká 1 693 ma vysoká 1 445 mm. Zvětšil se prostor pro cestující a zavazadlový prostor nabyl o 25 litrů na 292 l, čímž Fabia II zůstává díky svým 300 litrům nepřekonána.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu z venčí je pochopitelně jasný vliv ženevské studie Bocanegra, s níž novou Ibizu spojuje jméno společného designéra Luca Donckerwolkea, jenž se kdysi podílel i na ztvárnění Fabie a Octavie prvních generací. Při konstrukci karosérie se podíl vysokopevnostních ocelí zvýšil až na 60%, což odpovídá značnému nárůstu tuhosti skeletu. Díky rozsáhlejšímu použití lepených spojů a zjednodušení některých skupin se však podařilo snížit hmotnost vozu v průměru o zhruba 50 kg. Očekává se standardní osazení čelními a bočními airbagy, jež jsou větší a chrání v případě nárazu nejen hrudník, ale i hlavu řidiče nebo jeho spolujezdce. V sériové či příplatkové výbavě se objeví také obvyklé systémy řízení podvozku včetně stabilizačního systému, asistent pro rozjezd do kopce, aktivní bi-xenonové světlomety, hands-free sada integrovaná do audiosoustavy, využívající technologie Bluetooth a umožňující připojení externích zvukových zařízení či mlhovky přisvěcující průjezd zatáčkou. Do standardní výbavy každé nové Ibizy by mělo patřit elektrické ovládání předních oken a dálkové centrální zamykání. Nabízet se bude rovněž sportovní naladění podvozku s výrazně tužšími pružinami, tlustším stabilizátorem a jinak odladěným posilovačem řízení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér v náznacích připomíná předchozí generaci Ibizy i některé její koncernové soukmenovce, každopádně je z něj cítit snaha konstruktérů novou Ibizu od ostatních odlišit. Ibiza jde proti trendu, ačkoli jsou u Fabie II přední sedadla zhruba o 3 centimetry výše uložená než ta ve Fabii I, v nové Ibize se bude sedět o nějaké 2 cm níže, což dále přispěje ke sportovnímu pocitu řidiče. Podle vyjádření představitelů automobilky lze očekávat kvalitní obkladové materiály a širokou nábídku jejich variant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka motorů zatím nepřináší žádné překvapení a do značné míry kopíruje sadu osvědčených jednotek nabízených i pro Fabii II. Příznivci benzínu mohou volit mezi českým tříválcem 1,2 HTP/51 kW a koncernovými čtyřválci 1,4i/63 kW a 1,6i/77 kW, naftu budou reprezentovat jednotky 1,4 TDI/59 kW a 1,9 TDI ve verzích 66 a 77 kW. V tabulce vám nabízíme údaje alespoň o těch z nich, jež se do prodejů dostanou zřejmě jako první.     

SEAT Ibiza - přehled motorizací
Motor
1,2 12V
1,4 16V
1,6 16V
1,9 TDI
Zdvihový objem [cm3]
1198
1390
1598
1896
Válce/ventily
3/4
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot.min-1]
51/5400
63/5000
77/5600
77/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot.min-1]
112/3000
132/3800
153/3800
240/1900
Max. rychlost [km/h]
163
175
187
186
Zrychlení 0-100 km/h [s]
15,0
12,2
10,5
10,6
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]
18,8
20,9
16,5
14,3
Komb. spotřeba [l/100 km]
5,9
6,2
6,6
4,5

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Seat Ibiza
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků