Nový Seat Ateca oficiálně: SUV z Česka má nový motor a chytré ovládání hlasem

34 komentářů

rts
15. června • 13:52

Ten interier je jak z multikáry- jestli ve mě má budit nějaké emoce, tak je to spíš chuť jít posekat trávník na zahradě...

RR
15. června • 15:38

Tak pokud jezdíte multikarou tak jo :-D

marco
15. června • 13:43

Tak trochu jsem předpokládal že, mildhybrid eTSI se objeví v nabídce už jsem jím jel u leonu a dynamika mezi 1500 - 2500 ot je super. Ono asi nelze to tam strčit to by byla moc velká změna. Uvnitř je vše při starém jen jinak učesané. Asi by to přepracování př. desky na volně stojící tablet nešlo nazvat jako facelift, ale jako nový model. Příští rok bude čekat facelift model Š Karoq. Bohužel to až poznáme cenu tak to zase bude za pěkný penízek. Komu je to jedno vezme skladovku za dobrou cenu je jich dost. Kdo pošetří koupí si FC verzi. Dalo by se o tomto modelu i uvažovat nebýt té ceny za dobře vybavenou specifikaci ke které je nutné spoustu věcí doobjednat aby to nebylo holátko.

ACE
15. června • 13:08

Je to jak nabízet furt dokola ten samej guláš, jen z jinejch talířů.

EL2020
15. června • 12:09

A PHEV zase nic? Koncern krutě zaspal.

Kodras
15. června • 12:41

Koncern VW nabízí v PHEV daleko největší škálu modelů/výkonů/motorů ze všech světových výrobců. Od osmiválců, přes šestiválce až po několik variant se čtyřválci.

EL2020
15. června • 14:06

To je tak široká škála, že třeba Tiguan PHEV doteď není a to ho slibovali už před x lety. A jsem zvědavý, jestli nakonec bude AWD a nebo jestli tam zase trapně nacpou tu 1.4TSI s DSG, co cpou do Passatu už 5 let a moc jim to nefunguje.

Kodras
15. června • 16:59

Jestli má Tiguan PHEV nebo nemå je čistě obchodní rozhodnutí, po technické stránce to není žádný problém, protože Tiguan=Passat nebo Superb nebo Tarraco a ti jej mají. Takže až usoudí, že je dostatečný zájem nebo budou mít nutnost dále snižovat CO2, tak ho tam prostě dají.

EL2020
15. června • 17:42

No nicméně ani jeden z těch 1.4TSI DSG vehiklů, co jsi jmenoval, není AWD.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kodras
15. června • 18:14

No a? Tak tu máš celou plejádu jiných SUV PHEV od koncernu, kde je plnohodnnotný pohon 4x4, začít můžeš třeba u Q5 TFSI e nebo pokud lpíš na značce VW, tak třeba Touareg R, to je PHEV, plnotučné 4x4 přes diferenciál, šestiválec. V podstatě jediná konkurence je od Porsche, ostatní se smutně dívají s hodně velké dálky.

EL2020
15. června • 18:48

Outlander PHEV AWD je na trhu už dlouhé roky, RAV4 PHEV AWD se představí v létě a do prodeje jde v září a určitě jsem na nějaká mainstreamová AWD SUV PHEV zapomněl.
V (polo)prémii, kterou se oháníš je konkurence od MB, BMW, případně Volva (a určitě se najdou i další).

Kodras
15. června • 18:54

Outlander je awd na baterky, tedy naprd. Jediné plnotučné awd od mainstreamového výrobce je ten Touareg.

EL2020
15. června • 19:26

Není důvod, aby elektrické AWD bylo naprd. To by pak musely být naprd i všechny AWD v elektromobilech. Teoreticky by naopak elektrické AWD mělo být to nejlepší. Tím neříkám, že prakticky zatím některá elekrická AWD (např. v RAV4 nebo v Lexusech) naprd nebyla.
Jinak Touareg je sice od maistreamového výrobce, ale mainstreamové auto to cenovkou zrovna není, to je minimálně na půl cesty k prémii (jako se o to snaží třeba i Volvo).

Kodras
15. června • 19:51

Důvod samoztřejmě je, u EV je awd řešeno stejně výkonnými motory vpředu i vzadu nebo ještě lépe výkonnějším motorem vzadu. Outlander má na předku ICE plus elekromotor vzadu jenom elektromotor. Takže ve výsledku za sebou tahá zadek jako chromý pes a když dojdou baterky, tak ani to ne. Stačí si přečíst testy nebo se podívat na YT jakou ostudu předvádí na válcích. Napsal jsi, že koncern krutě zaspal a když ti dám mainstreamového Touarega PHEV od koncernu, tak mu nejsi schopen najít maistreamovou konkurenci.

EL2020
15. června • 20:05

Protože Touareg za 2 mega je i v rámci nabídky VW trochu exot, to není klasické mainstreamové auto...
Jinak to AWD jasně, ale zase mít jen za zadní nápravě cca 120 elektrických koní mi nepřipadá nějak málo na to, aby to nemohlo spolu s předkem nějak rozumně fungovat. Podle mě mají problém spíš v softwaru, tzn. že to mají neodladěné (alespoň tak, jak si my tady v Evropě představujeme) a auto neví, co má dělat (tedy ne že by to hardwarově nešlo...)

torsen
16. června • 9:45

Takového teoretika jsem asi ještě neviděl. Řídils někdy třeba 10 kilometrů v 30-50cm vrstvě sněhu? Pak bys nejspíš přišel na to, že nějaká tvá pseudomoudra jsou naprosto k ničemu. Proč na trhu není dostatek PHEV AWD? Protože je to nesmysl a nikdo to nechce za ty prachy. Když se to udělá pořádně, tak to totiž bude něco stát. A ty tvoje pokusy s baterečkou hnaným zadkem jsou dobré tak pro americké maminy, aby to auto s těma jejich tlustejma prdelema vyjelo 2% stoupání od ulice k baráku, když tam jednou za rok napadne sníh a 99,999% aut jezdí celoročně na letních...

EL2020
16. června • 10:58

Svatá prostoto, 50 cm sněhu? A proč ne rovnou metr? 2 metry?
Jinak mrkni na srovnávací test hybridů RAV4 a CRV. RAV4 má vzadu "elektromotoreček s baterečkou" (zde fakt doslova baterečkou, protože PHEV ještě není na trhu), CRV má klasiku v dané třídě (něco jako haldex). RAV4 vyšla v terénu jako nepatrně lepší. Takže nepoužitelné to rozhodně není. Každý fakt nepotřebuje Humer H1 a nebo Audi Quattro, v 99% je to jako s kanonem na vrabce. Nakonec ono i 2WD při troše šikovnosti zvládne docela dost (ale do RWD se 150kg baterií vzadu bych nešel asi ani v osobáku, natož v SUV).

EL2020
16. června • 13:54

nicméně asi zapomínám, že tady je každý druhý Walter Rohrl navíc zdolávající pohoří Hindúkuše :-D.

torsen
16. června • 17:01

A jak to dělali naši tatíci a dědci? Zimy bývaly tužší, auto s malým výkonem bez asistentů, pneu na pikaču, čtyřkolku neměl naprosto nikdo... Kupodivu se na těch cestách nějak udrželi. To jen dnes každý ňouma potřebuje na 3cm sněhu, který je 3x za rok, čtyřkolku. Poslední tuhé zimy si pamatuju tak na přelomu tisíciletí - to jsem měl čerstvě řidičák a jezdil jsem běžně s předokolkou bez esp neudržované cesty mezi vesnicema. Když to do kopce klouzalo, tak se stačilo chytit kolama sněhu a jelo to. Pokud člověk neskončil na břiše, což se mi stalo jen jednou, tak prostě jel. Stačilo jen přemýšlet... Tak nějak jezdili všichni nebo snad i stále jezdí. Tak nějak mi přijde, že čtyřkolku na ježdění po našich cestách si kvůli obav ze sněhu může koupit tak leda naprostý neumětel.

EL2020
16. června • 18:40

Tady naprosto souhlasím (a mám z devadesátek obdobnou zkušenost, tehdy jsem ještě jako student jezdil v zimě Fordem Sierra (RWD) na letních gumách a kupodivu se nezabil :-D), tím spíš ale nechápu, proč se tak ofrňuješ nad nápomocí zadního elektromotoru. Mezi tvými dvěma extrémními situacemi a) na silnici je AWD zbytečné a b) v boji s terénem je potřeba minimálně torsen (ne-li MB G a tři uzávěrky) je ještě spousta situací mezi. A na to aby auto (třeba s přívěsným vozíkem) neuvázlo na rozmoklé louce a nebo aby na horách vyjelo ze závěje ten elektrický zadek prostě stačí (pokud to nemá nějakou úplně pitomou elektroniku). Další věc je, že jeden elektromotor navíc dramaticky zlepšuje akceleraci (na silnici) - stačí se podívat za kolik sekund má GrandlandX PHEV AWD nebo RAV4 PHEV AWD 0-100.

torsen
16. června • 19:52

Akceleraci ten elektromotor sice zlepšuje, na druhou stranu jsou ta auta těší, takže se hůř ovládají. Ono je vždy něco za něco. Jinak na to, co dokáže trochu lepší předokolka (což je dnes třeba od koncernu VW vše s motorem 1.0 TSI 81KW nahoru, kdy tam je automaticky XDS) je krásně vidět třeba na videu od Rasto Chvály - test Seat Ateca s 1.4TSI, kdy to auto vytáhne při křížení náprav jen jedno kolo. Volitelné profily trakce nabízí třeba pažout, opět skvělé video od Rasto chvály, kdy překonává polňačku zakrytou sněhem s dvěmi 3008. Jako proti čtyřkolkám určitě nejsem, sám jednu mám, ale myslím si, že jsou na ježdění na našich cestách velmi přeceňované, prostě je naprostá většina lidu nevyužije.

torsen
16. června • 13:48

V půl metru sněhu jsem jezdil naprosto běžně, když jsem se potřeboval dostat do našeho lesa, tak nevím, co je na tom k nevíře. Dokonce jsem tahával v půl metru sněhu i vozík s půltunou dřeva. A ona ta starší auta kupodivu fungovala, protože to nebyly zvednuté osobáky pro nafoukance a maminy vozící děcka do školy. CRV je dlouhodobě ve světě offroad brána jako auto určené pro výsměch, přehřívá se tomu ta jejich sranda, která má připojovat zadek. Golf s Haldexem 5. generace je v porovnání s tou Hondou přímo teréňák, nemluvě o zvednutém koncernu - a lidi si toho nejspíš i všimli, protože třeba té Atecy (ať nejsem pořád OT) se prodalo loni v EU 3x tolik co CRV a i jako předokolka má daleko lepší možnosti v lehkém terénu a na sněhu/ledu. Ne každý připojování zadku/předku nebo 4x4 potřebuje. Se čtyřkolkami všeho druhu jezdím 20 let a pokud bych se neměl brodit v tom půl metru sněhu, tak ani čtyřkolku nepotřebuji. Pokud se máme bavit o ježdění po silnici, tak v ČR člověk čtyřkolku vůbec nepotřebuje, a to ani pokud bydlí někde v Jeseníkách - stačí respekt k povrchu a dobré pneu, když se nedaří, tak se nasadí řetězy. Na ježdění na hory někam do Rakouska/Itálie je kup čtyřkolky už úplný nesmysl - alespoň za těch 20 let, co tam jezdím, se mi nestalo, že bych čtyřkolku využil. Nejvtipnější je, že jsem žádnou tu dnešní "čtyřkolku" nikde v zimě na louce nebo v lese, prostě tam, kam patří, ještě neviděl... Lidi to kupují jen pro jakýsi lepší pocit.

EL2020
16. června • 11:39

oprava FWD (ne RWD)

Kodras
15. června • 21:23

Proboha jaký exot? Je to prostě nejvyšší model SUV od VW. A mainstreamová konkurence na jeho PHEV nemá žádnou odpověď. Takže kruté zaspání ano, ovšem na straně konkurence. 70kW Outlanderu na zadku není myslím 120 koní, ale to je detail, jako awd funguje prostě blbě. Dobré awd u PHEV jde postavit jedině tak, že systémový výkon je přerozdělován torsenen nebo ekvivaletním diferenciálem mezi předek a zadek. Náhražky alá Outlander jsou jen cesta jak ušetřit náklady výrobce a odrbat zákazníka.

EL2020
16. června • 11:23

"exot" v tom smyslu, že se technikou a cenou vymyká všemu ostatnímu, co VW vyrábí, není to jen nejvyšší model SUV, je to daleko nejvyšší model vůbec (zbytek mají na MQB).

JoKo
15. června • 22:55

prosim, kde je k zakupeniu touareg phev?
pozrel som konfiguratov na nemeckej a ceskej stranke, nepodarilo sa mi najst phev, ale mozno zle hladam, dakujemhttps://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurat... ... "modelle-und-konfigurator_touareg_sectiongroup_1382686083_featureappsection"%3A"%2F%2B%2F3"%7D#CONFIGUREhttps://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW/V/drive/802...

EL2020
15. června • 19:28

Mimochodem v mainstreamu je přece ještě Opel GrandlandX PHEV AWD 300 HP a jeho ještě dražší bratranec od DS.

Allamarein
15. června • 13:22

A ani jedna není tak dobrá jako ostatní...

Kodras
15. června • 13:49

Bohužel, většina konkurence nemá v oblasti PHEV proti koncernu VW vůbec co postavit.

petr r. (petrumr)
15. června • 15:14

joo koncern má elektromotor před převodovkou dsg. On nedělá hybridy pro lidi, ale jen pro eu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
16. června • 8:28

Před převodovkou? Proboha, jak to víte?

Allamarein
15. června • 14:40

Většina konkurence má PHEV postavené od základu jako PHEV a ne jako bastl, což je jediné, co zatím VW dokázal. Taky proto to ostatním funguje i skutečně úsporně, i v realitě. Ale není všem dnům konec, i VW má šanci se za pár let dotáhnout aspoň na to, co mají teď ostatní. Ale ti budou zase o krok napřed.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kodras
15. června • 17:09

Všechny koncernové platformy (MQB, MLB i MSB) jsou od začátku koncipované pro zabudování PHEV.
A úsporné jsou stejně jako u velmi řídké konkurence. Stačí se podívat třeba na srovnávací test passatu gte, superbu iv a peugeotu 508 phev, což je v podstatě jediná konkurence v dané třídě.

Ffff
15. června • 12:33

PHEV si strčte víte kam. . . .

Doporučujeme

Články odjinud