Nový Seat Ateca oficiálně: SUV z Česka má nový motor a chytré ovládání hlasem

Podle plánu se nám odhaluje modernizovaná Ateca, která přináší novinky ve všech ohledech.

SUV Ateca vyráběné v českých Kvasinách je silně populárním modelem Seatu. Od uvedení v roce 2016 si ho koupilo přes 300.000 lidí a nyní španělská automobilka ukazuje vylepšenou variantu pro nadcházející léta. Po stránce designu však o kdovíjaké změny nejde, především se ale na fotkách předvádí nová vrcholná úroveň výbavy Xperience.

Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Nyní tak může Ateca vypadat ještě robustněji s panely nárazníků a prahů ve stylu hliníku v kombinaci s černě lakovanými díly. Do nabídky modelu však celkově přichází i nové designy kol, nové odstíny laků karoserie, přičemž standardně dostává SUV i nově tvarované full-LED přední světlomety a zadní svítilny (s dynamickým osvětlením u vyšších výbav). 

Taky Ateca se musí držet nejnovější technologické výbavy, takže uvnitř došlo na poslední 10,25palcový digitální přístrojový štít, doplněný o 8,25- či 9,2palcový infotainment – větší jednotce nechybí trvalé připojení k internetu přes eSIM a tedy on-line navigační systém, chytré ovládání hlasem a podpora rozhraní Apple Car Play (bezdrátově) a Android Auto (stále kabelem).

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Uvnitř se nově objevují hned čtyři osvětlené USB-C konektory (dva předu, dva vzadu). Po stránce asistentů a bezpečnosti teď dostává Ateca i prediktivní adaptivní tempomat nebo sledování bočního provozu například při couvání z parkoviště ve spojení s autonomním krizovým brzděním.

Největší změnou pod kapotou Atecy je odchod naftového čtyřválce 1.6 TDI, který nahrazuje poslední nejčistší a nejúspornější diesel 2.0 TDI Evo – ten bude dostupný buď s výkonem 85 kW (115 koní) a manuální převodovkou, nebo o síle 110 kW (150 koní) a možností volby manuálu či DSG a rovněž systému pohonu všech kol.

Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

Jinak najdete v nabídce modernizované Atecy jak benzinový základ ve formě tříválce 1.0 TSI (81 kW/110 k), tak výkonnější litrovku o síle 85 kW (115 koní), známé 1.5 TSI (110 kW/150 k) ve spojení s manuálem i DSG a nakonec i benzinové 2.0 TSI (140 kW/190 k) s DSG a pohonem všech kol.

Datum uvedení a ceny vylepšeného Seatu Ateca na českém trhu zatím neznáme. Později samozřejmě dorazí i modernizace ostřejší varianty od značky Cupra.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 57 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků