Nový Seat Ateca oficiálně: SUV z Česka má nový motor a chytré ovládání hlasem

Podle plánu se nám odhaluje modernizovaná Ateca, která přináší novinky ve všech ohledech.

SUV Ateca vyráběné v českých Kvasinách je silně populárním modelem Seatu. Od uvedení v roce 2016 si ho koupilo přes 300.000 lidí a nyní španělská automobilka ukazuje vylepšenou variantu pro nadcházející léta. Po stránce designu však o kdovíjaké změny nejde, především se ale na fotkách předvádí nová vrcholná úroveň výbavy Xperience.

Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Nyní tak může Ateca vypadat ještě robustněji s panely nárazníků a prahů ve stylu hliníku v kombinaci s černě lakovanými díly. Do nabídky modelu však celkově přichází i nové designy kol, nové odstíny laků karoserie, přičemž standardně dostává SUV i nově tvarované full-LED přední světlomety a zadní svítilny (s dynamickým osvětlením u vyšších výbav). 

Taky Ateca se musí držet nejnovější technologické výbavy, takže uvnitř došlo na poslední 10,25palcový digitální přístrojový štít, doplněný o 8,25- či 9,2palcový infotainment – větší jednotce nechybí trvalé připojení k internetu přes eSIM a tedy on-line navigační systém, chytré ovládání hlasem a podpora rozhraní Apple Car Play (bezdrátově) a Android Auto (stále kabelem).

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Uvnitř se nově objevují hned čtyři osvětlené USB-C konektory (dva předu, dva vzadu). Po stránce asistentů a bezpečnosti teď dostává Ateca i prediktivní adaptivní tempomat nebo sledování bočního provozu například při couvání z parkoviště ve spojení s autonomním krizovým brzděním.

Největší změnou pod kapotou Atecy je odchod naftového čtyřválce 1.6 TDI, který nahrazuje poslední nejčistší a nejúspornější diesel 2.0 TDI Evo – ten bude dostupný buď s výkonem 85 kW (115 koní) a manuální převodovkou, nebo o síle 110 kW (150 koní) a možností volby manuálu či DSG a rovněž systému pohonu všech kol.

Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

Jinak najdete v nabídce modernizované Atecy jak benzinový základ ve formě tříválce 1.0 TSI (81 kW/110 k), tak výkonnější litrovku o síle 85 kW (115 koní), známé 1.5 TSI (110 kW/150 k) ve spojení s manuálem i DSG a nakonec i benzinové 2.0 TSI (140 kW/190 k) s DSG a pohonem všech kol.

Datum uvedení a ceny vylepšeného Seatu Ateca na českém trhu zatím neznáme. Později samozřejmě dorazí i modernizace ostřejší varianty od značky Cupra.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků