Nový Seat Altea XL je na světě (první info a foto)

Seat nečekaně ještě před pařížským autosalonem představil svou další variaci na kompaktní téma. Co nového přináší Altea XL?

Ještě minulý týden byl nový model Seatu opředen rouškou tajemství, když jsme vám ukazovali jeho špionážní foto. Uběhlo jen pár dní a automobilka přišla s oficiálním představením své novinky. S téměř 19 cm (187 mm) přidanými k velikosti běžné Altey představuje verze XL jakési poloMPV/polokombi, kterým chce Seat oslovit své prakticky orientované zákazníky. K dosavadním trojlístku Altea/Toledo/Leon tak španělská automobilka přidává další variaci na své současné hlavní designové téma.

Hlavním přínos Altey XL spočívá ve vnitřním prostoru. Ten bude velkorysý k zavazadlům i pasažérům, když v zavazadelníku nabídne nejméně 532 litrů, s příplatkovými posuvnými zadními sedadly až 635 litrů. Posuvná zadní sedadla jsou dalším z klíčových vylepšení, měla by nabídnout nejen větší variabilitu, ale v nejzazší pozici i větší prostor pro cestující vzadu než běžné verze Altey. Více pozornosti se dostalo i všemožným odkládacím prostorům, štědřejší bude v tomto směru jak prostor pro zavazadla, tak pro posádku. Zkrátka a jednoduše, pokládáte-li si v autě často nerudovskou otázku kam s nimi, pak může být Altea XL tou pravou odpovědí.

Designově nepřináší XL nic zásadně nového, zepředu jí těžko rozeznáte od menší sestřičky nebo sedanovitého Toleda. Pohled zezadu větší rozměry neskryje, bez bližšího zkoumání vám patrně neunikne ani nové provedení zadních světlometů. V interiéru se zdá být vše při starém, první oficiální fotografie nenaznačují žádnou zásadní inovaci proti současným kompaktním Seatům.

Pod kapotou si najde místo jeden z pěti nabízených motorů, dvou benzinových a tří dieselových. Benzin zastupují klasici 1,6 MPI 75 kW a 2,0 FSI 110 kW, naftu pak hájí 1,9 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW. Bližši technické informace ani další detaily zatím nebyly zveřejněny. Vůz bude nabízen ve výbavách Reference, Stylance a Sport-Up a lze tak očekávat stejné specifikace jako v případě běžné Altey. České ceny modelu zatím nejsou známy.

Možná vám vrtá hlavou, kam Seat vlastně míří, proč vedle sebe nabízí již čtyři tak podobné modely. To jistě nejste sami, ale pokud se na nabídku Seatu podíváte blíže, není až zas tak specifická - základem je Altea (5D hatchback), doplněná o Toledo (sedan), Leon (rádoby 3D verze, díky nižší stavbě ale jistě sportovnější model) a Alteu XL (kombi/MPV). To již smysl dává, problém je pouze v tom, že ani jeden model není pořádně tím, čím by měl být - Altea sama o sobě je cosi mezi hatchbackem a MPV, Toledo je podivný sedan, Leon falešný třídvéřák a Altea XL zvláštní kombi-MPV. Seat se vydal jakousi třetí cestou, zda je to směr správný, nebo jde spíše o scestí, ukáží další roky, žádný z jeho současných modelů ale není propadákem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků