Nový Seat Altea XL je na světě (první info a foto)

Seat nečekaně ještě před pařížským autosalonem představil svou další variaci na kompaktní téma. Co nového přináší Altea XL?

Ještě minulý týden byl nový model Seatu opředen rouškou tajemství, když jsme vám ukazovali jeho špionážní foto. Uběhlo jen pár dní a automobilka přišla s oficiálním představením své novinky. S téměř 19 cm (187 mm) přidanými k velikosti běžné Altey představuje verze XL jakési poloMPV/polokombi, kterým chce Seat oslovit své prakticky orientované zákazníky. K dosavadním trojlístku Altea/Toledo/Leon tak španělská automobilka přidává další variaci na své současné hlavní designové téma.

Hlavním přínos Altey XL spočívá ve vnitřním prostoru. Ten bude velkorysý k zavazadlům i pasažérům, když v zavazadelníku nabídne nejméně 532 litrů, s příplatkovými posuvnými zadními sedadly až 635 litrů. Posuvná zadní sedadla jsou dalším z klíčových vylepšení, měla by nabídnout nejen větší variabilitu, ale v nejzazší pozici i větší prostor pro cestující vzadu než běžné verze Altey. Více pozornosti se dostalo i všemožným odkládacím prostorům, štědřejší bude v tomto směru jak prostor pro zavazadla, tak pro posádku. Zkrátka a jednoduše, pokládáte-li si v autě často nerudovskou otázku kam s nimi, pak může být Altea XL tou pravou odpovědí.

Designově nepřináší XL nic zásadně nového, zepředu jí těžko rozeznáte od menší sestřičky nebo sedanovitého Toleda. Pohled zezadu větší rozměry neskryje, bez bližšího zkoumání vám patrně neunikne ani nové provedení zadních světlometů. V interiéru se zdá být vše při starém, první oficiální fotografie nenaznačují žádnou zásadní inovaci proti současným kompaktním Seatům.

Pod kapotou si najde místo jeden z pěti nabízených motorů, dvou benzinových a tří dieselových. Benzin zastupují klasici 1,6 MPI 75 kW a 2,0 FSI 110 kW, naftu pak hájí 1,9 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW. Bližši technické informace ani další detaily zatím nebyly zveřejněny. Vůz bude nabízen ve výbavách Reference, Stylance a Sport-Up a lze tak očekávat stejné specifikace jako v případě běžné Altey. České ceny modelu zatím nejsou známy.

Možná vám vrtá hlavou, kam Seat vlastně míří, proč vedle sebe nabízí již čtyři tak podobné modely. To jistě nejste sami, ale pokud se na nabídku Seatu podíváte blíže, není až zas tak specifická - základem je Altea (5D hatchback), doplněná o Toledo (sedan), Leon (rádoby 3D verze, díky nižší stavbě ale jistě sportovnější model) a Alteu XL (kombi/MPV). To již smysl dává, problém je pouze v tom, že ani jeden model není pořádně tím, čím by měl být - Altea sama o sobě je cosi mezi hatchbackem a MPV, Toledo je podivný sedan, Leon falešný třídvéřák a Altea XL zvláštní kombi-MPV. Seat se vydal jakousi třetí cestou, zda je to směr správný, nebo jde spíše o scestí, ukáží další roky, žádný z jeho současných modelů ale není propadákem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků