Nový Seat Altea: pětkový Golf v provedení MSV (představení)

Už příští rok rozšíří Altea řadu modelů španělského Seatu. Stejně jako nový Leon bude i tento model postaven na podvozku pětkového Golfu, nicméně bude mít nejen jiný kabát, ale hlavně odlišnou filozofii; nejde o klasický hatchback, ale zástupce nové třídy MSV. (fotogalerie, kompletní technické parametry)
Nový Seat Altea: pětkový Golf v provedení MSV (představení)
Seznam kapitol
  1. Design, technika, nová kategorie MSV, interiér
  2. Motory, konkurence, podrobné technické parametry

MSV = nová kategorie

Seat Altea Prototipo hned na první pohled připomíná současné vozy kategorie MPV, tedy vozidel s vyšší stavbou karoserie bez výrazného předělu mezi prostorovým motorem a kabinou. Seat jde v tomto ohledu ještě dále, svůj prototyp zařazuje do kategorie MSV, tedy Multi Sport Vehicle; chce tím vyjádřit stanovisko, že i MPV může mít sportovního ducha. Při pohledu z boku připomíná Altea Ibizu, nicméně ta má výraznější předěl mezi předním oknem a kapotou motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nová tvář: kočka

Altea, která má v této prototypové podobě velice blízko k sériové výrobě, ukazuje směr, jakým půjde design nových automobilů této značky. Maska ještě více zvýrazňuje dynamickou tvář značky, která patří v koncernu Volskwagen spolu s Lamborghini a Audi do „sportovní“ větve. Výraznou příď už mají v současné době modely Ibiza a Cordoba, nicméně Altea jde ještě dále - maska chladiče vytváří podklad pro velké logo automobilky a společně s velkými světlomety s tmavým překryvem připomíná hlavu kočky. Sportovní charakter dokreslují také masivní podběhy kol a zejména kola samotná; prototyp má 19" kola z lehké slitiny, které v sériové verzi nahradí civilnější rozměr.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Základem je Golf

Altea bude postavena na podvozku Golfu V, resp. Audi A3, který dostane i nová Octavia, Seat Leon a Toledo. Tím je dán zejména rozvor 2 578 mm a tedy vnitřní prostor. Délka vozu bude činit 4 292 mm, což je více, než má současný Leon, výška pak 1 552 mm, což odpovídá současným trendům v kategorii MPV. Vyšší karoserie zvětšuje vnitřní prostor a má rovněž vliv na využitelnost zavazadlového prostoru. V prototypu je použita koncepce sedadel 2+2, kdy každý cestující má svoje sedadlo, nicméně v prodejní verzi bude vzadu typická lavice pro tři cestující, která je z hlediska maximálního počtu cestujících praktičtější. Jen dodávám, že sériová verze může být o něco delší. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Přístrojová deska bude v sériové verzi trošku obměněna

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Sportovní sedačky dotváří charakter vozu --- Prototyp používá šestistupňový Tiptronic

Pár zajímavostí

Vzhledem k tomu, že prototypy používají různé technologické novinky, které se nakonec do série nedostanou, případně se jich použije v omezené míře, nemá smysl se o nich příliš rozepisovat. Vzpomenu snad zajímavé schování  předních stíračů v klidovém stavou do A sloupků či elektrickému sklápění zadních sedaček; odpadá tak složitá manipulace v případě, že potřebujete převést rozměrnější náklad. Na obrázcích jste si určitě všimli schování kliky zadních dveří do C sloupků, podobně jako u Alfy Romeo 156. Opisování má na svědomí Walter de Silva, který od Alfy přešel právě k Seatu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu připomíná Altea trochu svého menšího bratříčka Ibizu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní sedačky jsou v prototypu samostatné, po sklopení vytvoří ložnou plochu;
v produkční verzi zde ale bude běžná lavice

Plakáty

Stáhněte si plakáty na plochu!

     

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, technika, nová kategorie MSV, interiér
  2. Motory, konkurence, podrobné technické parametry
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků