Nový Seat Altea: pětkový Golf v provedení MSV (představení)

Už příští rok rozšíří Altea řadu modelů španělského Seatu. Stejně jako nový Leon bude i tento model postaven na podvozku pětkového Golfu, nicméně bude mít nejen jiný kabát, ale hlavně odlišnou filozofii; nejde o klasický hatchback, ale zástupce nové třídy MSV. (fotogalerie, kompletní technické parametry)
Nový Seat Altea: pětkový Golf v provedení MSV (představení)
Seznam kapitol
  1. Design, technika, nová kategorie MSV, interiér
  2. Motory, konkurence, podrobné technické parametry

MSV = nová kategorie

Seat Altea Prototipo hned na první pohled připomíná současné vozy kategorie MPV, tedy vozidel s vyšší stavbou karoserie bez výrazného předělu mezi prostorovým motorem a kabinou. Seat jde v tomto ohledu ještě dále, svůj prototyp zařazuje do kategorie MSV, tedy Multi Sport Vehicle; chce tím vyjádřit stanovisko, že i MPV může mít sportovního ducha. Při pohledu z boku připomíná Altea Ibizu, nicméně ta má výraznější předěl mezi předním oknem a kapotou motoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nová tvář: kočka

Altea, která má v této prototypové podobě velice blízko k sériové výrobě, ukazuje směr, jakým půjde design nových automobilů této značky. Maska ještě více zvýrazňuje dynamickou tvář značky, která patří v koncernu Volskwagen spolu s Lamborghini a Audi do „sportovní“ větve. Výraznou příď už mají v současné době modely Ibiza a Cordoba, nicméně Altea jde ještě dále - maska chladiče vytváří podklad pro velké logo automobilky a společně s velkými světlomety s tmavým překryvem připomíná hlavu kočky. Sportovní charakter dokreslují také masivní podběhy kol a zejména kola samotná; prototyp má 19" kola z lehké slitiny, které v sériové verzi nahradí civilnější rozměr.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Základem je Golf

Altea bude postavena na podvozku Golfu V, resp. Audi A3, který dostane i nová Octavia, Seat Leon a Toledo. Tím je dán zejména rozvor 2 578 mm a tedy vnitřní prostor. Délka vozu bude činit 4 292 mm, což je více, než má současný Leon, výška pak 1 552 mm, což odpovídá současným trendům v kategorii MPV. Vyšší karoserie zvětšuje vnitřní prostor a má rovněž vliv na využitelnost zavazadlového prostoru. V prototypu je použita koncepce sedadel 2+2, kdy každý cestující má svoje sedadlo, nicméně v prodejní verzi bude vzadu typická lavice pro tři cestující, která je z hlediska maximálního počtu cestujících praktičtější. Jen dodávám, že sériová verze může být o něco delší. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Přístrojová deska bude v sériové verzi trošku obměněna

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Sportovní sedačky dotváří charakter vozu --- Prototyp používá šestistupňový Tiptronic

Pár zajímavostí

Vzhledem k tomu, že prototypy používají různé technologické novinky, které se nakonec do série nedostanou, případně se jich použije v omezené míře, nemá smysl se o nich příliš rozepisovat. Vzpomenu snad zajímavé schování  předních stíračů v klidovém stavou do A sloupků či elektrickému sklápění zadních sedaček; odpadá tak složitá manipulace v případě, že potřebujete převést rozměrnější náklad. Na obrázcích jste si určitě všimli schování kliky zadních dveří do C sloupků, podobně jako u Alfy Romeo 156. Opisování má na svědomí Walter de Silva, který od Alfy přešel právě k Seatu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu připomíná Altea trochu svého menšího bratříčka Ibizu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní sedačky jsou v prototypu samostatné, po sklopení vytvoří ložnou plochu;
v produkční verzi zde ale bude běžná lavice

Plakáty

Stáhněte si plakáty na plochu!

     

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, technika, nová kategorie MSV, interiér
  2. Motory, konkurence, podrobné technické parametry
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků