Nový Saab 9-5 téměř odhalen. Ale opravdu jen téměř

V muzeu Švédské automobilky Saab sídlícího u města Trollhattan je v těchto dnech poněkud větší ruch, než v obyčejné dny. Tím neobyčejným tam je nový Saab 9-5 jak ve verzi sedan, tak i v delší verzi kombi, oba kousky jsou však stále zahaleny a těžko říci, kdy se poprvé objeví ve světle reflektorů. Prozatím jsou umístěny v místnosti nazvané jako future showroom, kde se kousek od nich nachází podobně zahalený crossover 9-4x.

Přibližnou představu o nové „devět-pětce” jsme mohli získat již z dřívějších špionážních fotografií, nyní získáváme alespoň přibližnou představu o celkových rozměrech, které se od předchozí verze příliš neliší. U sedanu stojí za pozornost C sloupek, který má větší sklon a očekáváme, že právě tento prvek mu dodá na sportovním charakteru. U verze kombi můžeme očekávat něco podobného, stejně jako u konkurence, i Saab zřejmě designoval nové kombi tak, aby nebylo pouze nudnou krabicí, ale na úkor prostoru působil dynamicky a sportovně.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek
Jedna ze skic naznačující možnou podobu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků