Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Vskutku pozoruhodným způsobem se Saab rozhodl prezentovat bezpečnost svého nejžhavějšího želízka v ohni trhu, nové 9-5. Crash testy jsou nám všem jistě dobře známou metodou ověřování pasivní bezpečnosti osobních automobilů - to se ve své podstatě v laboratorních podmínkách pošle vůz proti překážce jistých parametrů a vyhodnotí se, jaký měl náraz následky pro samotný vůz a především pro jeho posádku tvořenou pochopitelně testovacími figurínami.

Saab na to ale šel jinak a trochu masochisticky poslal dva vozy typu 9-5 proti sobě. Naštěstí nezašel až tak daleko, že by dovnitř posadil své lidi odpovědné za vývoj bezpečnostních prvků, i tak ale celá situace více připomíná to, co se může stát ve skutečném provozu. Jakkoli je zrovna čelní náraz dvou vozů dost nepravděpodobný a tudíž výjimečný, je právě taková nehoda jednou z nejnebezpečnějších.

S jakými následky náraz dvou „devět-pětek” skončil zhodnoťte sami z přiloženého videa. My jen dodáme, že náraz proběhl v rychlosti 60 km/h. Zajímavé je, že i na oficiálním videu automobilky si celou událost komentující dáma dovolí zmínit součet rychlosti obou vozů, což je naprosto zbytečný a nicneříkající údaj. Takovýto čelní náraz dvou stejně těžkých a stejně defomovatelných vozů, kdy každý z nich jede 60 km/h, pochopitelně odpovídá nárazu každého z nich do pevné nedeformovatelné překážky v téže rychlosti tj. není o nic nebezpečnější než případný crash test šedeátkou „do zdi”. Zmiňování cifry 120 km/h je jen zbytečně matoucí, vyvolává už tak dostatećně zakořeněný mylný dojem, že při čelním nárazu dvou vozů se rychlosti obou z nich sčítají a následky odpovídají nárazu každého z vozů do pevné pŕekážky ve výsledné rychlosti. To je samozřejmě absolutní nesmysl, následky nárazu Saabu 9-5 do pevné překážky v rychlosti 120 km/h by byly přibližně čtyřikrát horší než v případě této nehody a z imaginární posádky by pravděpodobně zbylo něco jako reálná kaše. Ale to je téma, které se na AutoRevue.cz přetřásalo již několikrát a uvědomělému čtenáři je toto vše jistě dobře známo...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků