Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Vskutku pozoruhodným způsobem se Saab rozhodl prezentovat bezpečnost svého nejžhavějšího želízka v ohni trhu, nové 9-5. Crash testy jsou nám všem jistě dobře známou metodou ověřování pasivní bezpečnosti osobních automobilů - to se ve své podstatě v laboratorních podmínkách pošle vůz proti překážce jistých parametrů a vyhodnotí se, jaký měl náraz následky pro samotný vůz a především pro jeho posádku tvořenou pochopitelně testovacími figurínami.

Saab na to ale šel jinak a trochu masochisticky poslal dva vozy typu 9-5 proti sobě. Naštěstí nezašel až tak daleko, že by dovnitř posadil své lidi odpovědné za vývoj bezpečnostních prvků, i tak ale celá situace více připomíná to, co se může stát ve skutečném provozu. Jakkoli je zrovna čelní náraz dvou vozů dost nepravděpodobný a tudíž výjimečný, je právě taková nehoda jednou z nejnebezpečnějších.

S jakými následky náraz dvou „devět-pětek” skončil zhodnoťte sami z přiloženého videa. My jen dodáme, že náraz proběhl v rychlosti 60 km/h. Zajímavé je, že i na oficiálním videu automobilky si celou událost komentující dáma dovolí zmínit součet rychlosti obou vozů, což je naprosto zbytečný a nicneříkající údaj. Takovýto čelní náraz dvou stejně těžkých a stejně defomovatelných vozů, kdy každý z nich jede 60 km/h, pochopitelně odpovídá nárazu každého z nich do pevné nedeformovatelné překážky v téže rychlosti tj. není o nic nebezpečnější než případný crash test šedeátkou „do zdi”. Zmiňování cifry 120 km/h je jen zbytečně matoucí, vyvolává už tak dostatećně zakořeněný mylný dojem, že při čelním nárazu dvou vozů se rychlosti obou z nich sčítají a následky odpovídají nárazu každého z vozů do pevné pŕekážky ve výsledné rychlosti. To je samozřejmě absolutní nesmysl, následky nárazu Saabu 9-5 do pevné překážky v rychlosti 120 km/h by byly přibližně čtyřikrát horší než v případě této nehody a z imaginární posádky by pravděpodobně zbylo něco jako reálná kaše. Ale to je téma, které se na AutoRevue.cz přetřásalo již několikrát a uvědomělému čtenáři je toto vše jistě dobře známo...

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků