Nový Saab 9-5 podstoupil tvrdý crash test, naboural sám do sebe

Vskutku pozoruhodným způsobem se Saab rozhodl prezentovat bezpečnost svého nejžhavějšího želízka v ohni trhu, nové 9-5. Crash testy jsou nám všem jistě dobře známou metodou ověřování pasivní bezpečnosti osobních automobilů - to se ve své podstatě v laboratorních podmínkách pošle vůz proti překážce jistých parametrů a vyhodnotí se, jaký měl náraz následky pro samotný vůz a především pro jeho posádku tvořenou pochopitelně testovacími figurínami.

Saab na to ale šel jinak a trochu masochisticky poslal dva vozy typu 9-5 proti sobě. Naštěstí nezašel až tak daleko, že by dovnitř posadil své lidi odpovědné za vývoj bezpečnostních prvků, i tak ale celá situace více připomíná to, co se může stát ve skutečném provozu. Jakkoli je zrovna čelní náraz dvou vozů dost nepravděpodobný a tudíž výjimečný, je právě taková nehoda jednou z nejnebezpečnějších.

S jakými následky náraz dvou „devět-pětek” skončil zhodnoťte sami z přiloženého videa. My jen dodáme, že náraz proběhl v rychlosti 60 km/h. Zajímavé je, že i na oficiálním videu automobilky si celou událost komentující dáma dovolí zmínit součet rychlosti obou vozů, což je naprosto zbytečný a nicneříkající údaj. Takovýto čelní náraz dvou stejně těžkých a stejně defomovatelných vozů, kdy každý z nich jede 60 km/h, pochopitelně odpovídá nárazu každého z nich do pevné nedeformovatelné překážky v téže rychlosti tj. není o nic nebezpečnější než případný crash test šedeátkou „do zdi”. Zmiňování cifry 120 km/h je jen zbytečně matoucí, vyvolává už tak dostatećně zakořeněný mylný dojem, že při čelním nárazu dvou vozů se rychlosti obou z nich sčítají a následky odpovídají nárazu každého z vozů do pevné pŕekážky ve výsledné rychlosti. To je samozřejmě absolutní nesmysl, následky nárazu Saabu 9-5 do pevné překážky v rychlosti 120 km/h by byly přibližně čtyřikrát horší než v případě této nehody a z imaginární posádky by pravděpodobně zbylo něco jako reálná kaše. Ale to je téma, které se na AutoRevue.cz přetřásalo již několikrát a uvědomělému čtenáři je toto vše jistě dobře známo...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků