Přes model 93 a kombi 95 se automobilka v šedesátých letech dostala k licenčnímu čtyřtaktnímu čtyřválci Ford "V 4" který se usídlil i pod kapotou dnes již klasického modelu 99.model 93 - 96 licenční čtyřtaktnímu čtyřválci Ford "V 4" model 99 - 1750 ccm licence Triumph , 1850 ccm SAAB , 1985 ccm SAAB vč Turbo
Já vím, že to autor myslel jinak, nicméně napsat o Saabu "...protože létající Saab je špatný Saab..." je výrok hodný trestu ! :-D;-):-P
To vieš. Ešte aj najmodernejšie autá spojujú s lietedlami SAAB. A tak veľmi až sú z toho popletený!:-O:-D:-D
"poprvé si troufám tvrdit, že se Haldex vyrovnává mechanickému pohonu všech kol od Subaru" - myslí to autor upřímně?Jelikož stejný typ Haldexu používá i Octavia II 4x4/Scout, tak se asi může říct že Octavia II se co se týče pohonu 4x4 vyrovná např. Subaru Outback...
Vývoj jde stále dopředu, O2 používá 2.generaci systému Haldex. Saab 9-3 by měl dostat 4.generaci. Navíc se automobilka na jeho vývoji sama podílela. Zadní elektronický diferenciál dokáže rozdělit zvlášť točivý moment pro levé a pravé kolo podobně jako EVO9 + jetu viskózní spojka pro rozdělení momentu mezi nápravy.
Tak to by mě skutečně zajímalo, kde jste se dočetl o čtvrté generaci systému Haldex, když se relativně nedávno začala používat druhá generace? Jinak všem "expertům" doporučuji vyzkoušet Octavii Scout v terénu s opovrhovaným Haldexem a asi budou lapat po dechu. Mám poměrně značné zkušenosti se čtyřkolkami a Scout mě doslova šokoval. Čekal jsem, že to bude slušné auto, ale že toho zvládne až tolik, to by mě ani ve snu nenapadlo.
Scout je prostě dělo, prodávám Imprezu a jdu si ho koupit. To oplastování je opravdu cool a má óbrovký kufr :-D. Jo a taky mě šokuje jeho cena:-D
Haldex to neni jenom VW Group, ale taky Volvo a Saab. Treti generace uz se nejakej patek pouziva, od druhe generace se lisi v podstate jen vyssim zakladnim tlakem v systemu, takze prenasi bez prokluzu prednich kol na zadek 80Nm (I. a II: generace jen asi 7Nm) a pak jinym pretlakovym ventilem, takze dokaze prenest az 1500Nm.
A kdo dostal/dostane 3. generaci Haldexu?
Treti generaci maji vsechna volva krom s40.Jinak prosim redakci aby nepsala, ze zadni naprava prenese az 100% točiveho momentu. Plati to, ale jen kdyz zvednu predek do vzduchu, takze tohle dynamicke (nebo lepe PR hledisko) je trochu matouci. Pri stejnych adheznich podminkach obou naprav se na zadek vic jak 50% nedostane. byt 4. generaci neznam, nepredpokladam, ze by se mezinapravova spojka vyrazne lisila od treti generace.
To už se mě moc ptáš. Že dostane 4.generaci jsem se dočetl zase na jiném webu. To však nemění nic na to, že tenhle haldex toho zvládne mnohem více, než ten v O2 či nynějších Volvech. Proto ho nebudu hned zatracovat, jen proto že to není permanent. I na toho jednou dojde a pohltí ho elektronické systémy viz tento.
Takže Octavia III nebo IV nebo V ve verzi 4x4/Scout (s Haldexem 5. generace) bude v jízdních vlastnostech i v horších trakčních podmínkách (sníh, náledí, mokrá cesta, část vozovky suchá, část kluzká, sněhová břečka v zatáčce, výjezd do zledovatělého kopce) znatelně lepší než Subaru Outback (případně Impreza/Forester) a tedy patrně všichni v rally WRC přejdou z permanentních 4x4 na Haldex... To bude fajn, i když to bude (bohužel) znamenat úpadek či dokonce konec Subaru - neboť to staví tržní úspěch na svém vynikajícím 4x4...
Neni to tak davno co ve WRC zakazali aktivni diferencialy (elektronicky rizene vicelamelove spojky), takze neco jako "modernejsi haldex" tam uz fungovalo. Vzhledem k tomu, ze nevime jak bude Haldex V vypadat, tak tezko hodnotit jestli bude lepsi nez subaru. Problem Haldexu je v tom, ze potrebuje prokluz prednich kol aby prenes moment na zadek. Az se zbavi tech "archaickych" kruhovych vacek co slouzi ke zvysovani tlaku na spojku a nahradi je elektromotorem (jako xDrive) nebo elektromagnetickou spojkou ( EVO, WRX STi) a tudiz regulace tlaku pak bude nezavisla na prokluzu, tak uz si zadne subaru s viskosverkou ani neskrtne.
Pozor, omyl! Haldex nepotřebuje vždy prokluz předku! Haldex počítá s velkým množstvím dat (jak moc je sešlápnutý plyn, data z ESP, rychlost, úhel natočení volantu atd.) a mnohdy "zapojí zadek" i dříve, než některé z kol vůbec proklouzne, nebo dříve, než v zatáčce nastane smyk a pod. Dle dat stále přerozděluje hnací sílu na jednotlivá kola (ano kola, to, které se začne protáčet zkrátka přibrzdí), je možné na zadek přesunout i přes 90% výkonu a naopak. Poslední generace Haldexu pracuje velmi rychle a v mnohých případech ani jeho činnost nepocítíte. Max. při prudké akceleraci na kluzkém povrchu a to se ještě musíte soustředit, aby jste ten moment vycítili. Haldex je výborný a svou funkci plní tak, jak má. Pro bezpečnou jízdu po sněhu, či bahnem do kopců na chatu a na hory je dostačující a sám si troufám tvrdit, že není veliký rozdíl mezi Haldexem poslední generace a stálým pohonem Subaru, limitem zůstává už jen ten či onen daný vůz (jeho světlá výška, kvalita pneumatik atd). I s Haldexem se lze vyškrábat do vršku, kam se dostanete se Subaru (ani pohon Subaru totiž není spásný).
Ano a opravdu speciální Haldex má také Veyron ;-)
Haldex lepsi nez Subaru..je to heretik, upalme ho! :-)just kidding, nechci vyvolat flamewar. jezdil sem O2 4x4 i outbackem nebo imprezou a neodvazil bych se srovnavat..
Dulezite je, ze Saab konecne vyresil sve mnohalete problemy s absenci rozumneho dieseloveho motoru, kde se potacel stejne jako koncernovy bratricek Opel. S dodavkou motoru od Fiatu se situace vyrazne zlepsila a 1.9tka 110kW je opravdova spicka za kterou se ani jedna automobilka konecne nemusi stydet.
Takisto patrim tym, ktorym sa SAAB paci /mojim favoritom je 9-5 Aero/. Na druhej strane, tu zadnu cast mohli trochu napaditejsie navrhnut /design/. Pripomina mi to dvere na chladnicke....Ale celkovo musim povedat ze by som nebol proti, mat toto auto v garazi :-P:-P:-P
Chybi vam foto pristrojove desky, neslo by dodat?
Mne u tebe chybi PROSIM...H.
a tebe chyba - najskor napocitaj do 10 potom nieco napis, vole :-/
Krasa, krasa a jeste jednou krasa.chapu ze se to nelibi vsem (dalo by se rici mozna i vetsine) ale komu se saab nedostane pod kuzi, nepochopi. je to proste pan mezi automobily s hodne vytribenym vkusem. Muzete si myslet co chcete, ale kdyz tohle auto potkate mezi zaplavou octavii a passatu, tak je to velice mile pohlazeni, design se nikam nezene a nesazi na zadne modni vystrelky, ale je silne nadcasovy...jen tak dal
to rozhodne suhlasim, tento sa podaril!;-) ..ale u mna je stale najkrajsi starsi 9-5 http://www.saabcentral.com/gallery/gallery.php?gallery=4 /tu je dobra fotka...Pachi P. de Nanclares' 9-5 Aero../
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.