Nový roadster se čtyřválcovými motory: Porsche 718 Boxster

Nový roadster se čtyřválcovými motory: Porsche 718 Boxster

Přesně 20 let od první premiéry Boxster, Porsche inovuje své roadstery s motorem uprostřed. Označení pro novou modelovou generaci je 718 Boxster a 718 Boxster S. Dvoumístné otevřené vozy jsou nyní ještě výkonnější a úspornější. Porsche tak pokračuje v tradici čtyřválcových plochých motorů pohánějících sportovní vozy Porsche 718 s motorem uprostřed. V 50. a 60. letech vyhrály mnoho závodů, mezi něž patří legendární Targa Florio a Le Mans.

Hlavním prvkem modelové řady 718 je nově vyvinutý přeplňovaný čtyřválcový plochý motor typu boxer. Porsche 718 Boxster z dvoulitrového objemu generuje výkon 220 kW (300 k) a 718 Boxster S z 2,5litrového motoru pak 257 kW (350 k). Model S využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Značka Porsche je jediným výrobcem automobilů, který sériově nabízí technologii VTG (Variable Turbine Geometry) u zážehových modelů 911 Turbo a 718 Boxster S. Impozantní je nárůst výkonu o 26 kW (35 k) ve srovnání s předchozí generací modelu Boxster, stejně tak jako hospodárnost nových přeplňovaných motorů. Nové modely 718 Boxster vykazují až o 13 procent nižší spotřebu paliva.

Kompletně nově naladěný podvozek a výkonnější brzdy poskytují mimořádný sportovní zážitek a potěšení z jízdy. Design nové modelové řady byl s výjimkou víka zavazadlového prostoru, čelního skla a plátěné střechy kompletně přepracován. Interiér vyplňuje nově navržená přístrojová deska, součástí standardní výbavy je pak nejnovější generace systému Porsche Communication Management (PCM) s dotykovým displejem. Součástí výbavy na přání je navigační systém.

Hospodárné přeplňované čtyřválce.

Uvedením nové generace 718 Boxster se Porsche vrací ke svým sportovním vozům s plochými čtyřválcovými motory boxer, které naposledy použilo na konci 60. let. Přeplňování výrazným způsobem zvyšuje točivý moment: dvoulitrový motor modelu 718 Boxer se vyznačuje maximálním točivým momentem 380 Nm (nárůst o 100 Nm), který je dostupný v rozmezí od 1950 do 4500 otáček. Boxster S s 2,5 litrovým motorem dosahuje točivého momentu 420 Nm (nárůst o 60 Nm) v rozmezí od 1900 do 4500 otáček.

To znamená, že nové modely 718 Boxster jsou ve sprintu z 0 na 100 km/h ještě rychlejší. Model 718 Boxster s převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy (o 0,8 sekundy rychleji). Model 718 Boxster S se stejnou převodovkou dokončí tuto disciplínu za 4,2 sekundy (o 0,6 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost 718 Boxster činí 275 km/h, 718 Boxster S se vyznačuje maximální rychlostí 285 km/h.

Přeplňování modelů Porsche zvyšuje výkon a zároveň současně snižuje spotřebu paliva. Čtyřválcový dvoulitrový motor modelu 718 Boxster s převodovkou PDK vykazuje v testovacím cyklu NDEC spotřebu 6,9 l/100 km (o 1,0 l/100 km nižší). Přeplňovaný 2,5litrový boxer modelu 718 Boxster S s převodovkou PDK spotřebuje pouze 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km méně).

Modely 718 jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Volitelně nabídka zahrnuje dvouspojkovou převodovku Porsche Doppelkupplung (PDK), která přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Nový design, ostřejší profil.

Modelová řada 718 je rozpoznatelná na první pohled. Přední část nového roadsteru má mnohem propracovanější tvary, širší a mužnější vzhled. V přední části jsou umístěny větší nasávací otvory pro přívod chladicího vzduchu a jsou vnějším vyjádřením nově použitých přeplňovaných motorů. Přední část modelu 718 Boxster dotvářejí nově tvarované bi-xenonové světlomety s integrovanými čtyřbodovými LED světly pro denní svícení, které jsou nově součástí příplatkové výbavy.

Při pohledu z boku zaujmou nové, výraznější blatníky a boční prahy. Dynamický vzhled z bočního pohledu zvýrazňují větší nasávací otvory se dvěma lamelami, dveře nyní nedisponují prohloubením pro kliky. 718 Boxster S standardně jezdí na 19palcových kolech, 20palcová kola jsou součástí volitelné výbavy.

Přepracovaná zadní část 718 Boxster působí velmi širokým dojmem – především díky pruhu s nápisem Porsche mezi zadními svítilnami, které jsou zcela přepracované. Charakterizuje je trojrozměrná LED technologie a čtyřbodová brzdová světla.

Sportovněji naladěný podvozek pro ještě větší agilitu.

Svým dynamickým jízdním projevem jde nový roadster ve stopách původního Porsche 718. Zcela přepracovaný podvozek zlepšuje schopnost vozu zatáčet. Elektromechanické řízení má o 10 procent strmější převod, díky čemuž se 718 Boxster chová ještě agilněji a ochotněji zatáčí jak na okruhu, tak v každodenním provozu.

Minus deset a minus dvacet: Porsche Active Suspension Management.

Součástí volitelné výbavy roadsteru je aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM), který má o 10 mm menší světlou výšku. Vůbec poprvé je pro 718 Boxster S k dispozici na přání také sportovní podvozek PASM s o 20 milimetrů menší světlou výškou. Aktivní podvozek, který prošel zušlechťovací kúrou, nabízí širší rozpětí mezi cestovním komfortem na dlouhé vzdálenosti a dynamickou sportovní tuhostí.

Rozšířený paket Sport Chrono pro dynamické jízdní zážitky.

Stejně jako v případě modelu 911 se součástí volitelného paketu Sport Chrono nyní stává režim Individual, který doplňuje tři zbývající nastavení Normal, Sport a Sport Plus. Ve sportovních vozech vybavených převodovkou PDK se nově objevuje tlačítko Sport Response, které se nachází uprostřed přepínače jízdních programů. Tlačítko Sport Response pochází ze světa motorsportu a řidiči umožňuje ovlivnit reakce motoru a rychlost převodovky PDK.

Nový systém Porsche Communication Management jako součást standardní výbavy.

V kokpitu 718 Boxster na řidiče čeká známé prostředí s novým přístrojovým panelem nebo jednotkou Porsche Communication Management (PCM) s přípravou na mobilní telefon, audio rozhraním a systémem Sound Package Plus o výkonu 110 W. PCM lze rozšířit pomocí volitelných modulů, které ho dokáží přizpůsobit osobním požadavkům majitele. V nabídce je například navigační systém s hlasovým ovládáním, usnadňujícím zadávání cílových destinací. Kromě toho lze navigační systém vylepšit modulem Connect Plus, který nabízí rozšířené online služby.

Prodej nového sportovního vozu s motorem uprostřed bude v Evropě zahájen 30. dubna. Ceny modelu 718 Boxster začínají na částce 53 646 eur, ceny za model 718 Boxster S startují na částce 66 141 eur, v obou případech s výbavou pro daný trh a DPH.

718 Boxster: kombinovaná spotřeba paliva 7,4–6,9 l/100 km, město 9,9–9,0 l/100 km, mimo město 6,0–5,7 l/100 km; emise CO2 168–158 g/km; emisní třída (Německo): E–D.

718 Boxster S: kombinovaná spotřeba paliva 8,1–7,3 l/100 km, město 10,7–9,5 l/100 km, mimo město 6,5–6,0 l/100 km; emise CO2 184–167 g/km; emisní třída (Německo): F–E.

bazar

Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků