Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tady. Už nemá osmiválec

Mercedes představil rozsáhlejší facelift dvoumístného kompaktního roadsteru SLK. Teď se jmenuje SLC.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SLC
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz SLC

V rámci faceliftu Mercedesu SLK, který bude mít výstavní premiéru na autosalonu v Detroitu, se mění dvě zásadní věci. Nejmenší roadster v nabídce značky Mercedes-Benz se už nejmenuje SLK, ale SLC. A už také nemá osmiválec, vrcholným motorem je dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l v modelu SLC 43.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šestiválcovou SLC 43 poznáte podle jiných koncovek výfuku a decentního zadního spoileru. Jinak je to poměrně nenápadné auto. Výkon 367 koní mu určitě bude stačit

Šestiválec se dvěma turby už pracuje třeba pod kapotou nového Mercedesu S400 Coupé. Má výkon 270 kW (367 k) v 5500 až 6000 ot./min. a točivý moment 520 Nm v 2000 až 4200 ot./min. To bude na kompaktní roadster samozřejmě stačit. Zrychlení na 100 km/h zvládne Mercedes SLC 43 za 4,7 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde ho zarazí omezovač. Kombinovaná spotřeba je 7,8 litru na 100 km.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Pak už dostanete jen čtyřválce, všechny s přeplňováním. Základním modelem je Mercedes SLC 180 s šestnáctistovkou o výkonu 115 kW (156 k) v 5300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 250 Nm v rozsahu 1200 až 4000 ot./min. Nejvyšší rychlost je 226 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne základní model za slušných 7,9 sekundy.

V modelech SLC 200 a SLC 300 najdete dvoulitrový čtyřválec, který má výkon 135 kW (184 k) ve slabším a 180 kW (245 k) v silnějším provedení. Točivý moment dosahuje na 300, respektive 370 Nm. SLC 200 akceleruje na 100 km/h za sedm sekund, silnější SLC 300 za 5,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je 240, resp. 250 km/h.

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

Opět je v nabídce i diesel. Model SLC 250d má stále čtyřválec 2,1 l o výkonu 150 kW (204 k) v 3800 ot./min. a točivý moment 500 Nm v rozsahu 1600 až 1800 ot./min. Na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy a rozjede se na 245 km/h.

Manuální převodovku Mercedes nabízí jen k verzím SLC 180 a SLC 200. Všechny ostatní motory mají výhradně devítistupňový automat. Automatickou převodovku si ale můžete přikoupit i k základním motorizacím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Manuální převodovkou mají pouze dvě základní motorizace. Opět si můžete koupit turbodiesel. Střecha se skládá elektricky i za jízdy v rychlostech do 40 km/h

Skládací střecha je opět pevná (SLK bylo jedno z prvních moderních aut, které s ní přišlo) a ovládá se elektricky v rychlostech do 40 km/h. Znovu si můžete připlatit za střešní okno Magic Sky, které stiskem tlačítka mění propustnost slunečních paprsků.

Jak už se stalo zvykem, bezpečnostní výbava se při faceliftu rozšířila o nové asistenční systémy. V nabídce rozmazlujících funkcí samozřejmě nechybí pro Mercedes typický systém Airscarf – přívod teplého vzduchu k zátylkům cestujících.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz SLC
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz SLC
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků