Nový roadster Lamborghini Aventador S se umí rozjet na 350 km/hod

Odnímatelná střecha vozu s výkonem 740 koní má hmotnost pouhých šest kilogramů

Supervýkony jak na klasické silnici, tak i na závodním okruhu, slibují parametry ve Frankfurtu představeného otevřené verze modelu Lamborghini Aventador S.

Přitom i v něm je v případě potřeby možné jet s uzavřenou střechou, podobně jako v kupé, ze kterého je vůz odvozený. Odnímatelné střešní panely mají hmotnost pouhých necelých šest kilogramů. Pokud se počasí zase vylepší, je možné je rychle sejmout a uložit do zavazadlového prostoru v přídi. Pak lze také zasunout elektricky ovládané zadní okno.

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

Majitel Lamborghini Aventador SV zuří, měl být jediný v zemi a není

Hmotnost automobilu je jen o padesát kilogramů vyšší než v případě kupé. I díky tomu ho jeho dvanáctiválcový atmosférický motor s výkonem 740 koní vyšle k rychlosti sto kilometrů v hodině během pouhých tří sekund, zrychlování se pak zastaví na hodnotě 350 km/hod.

Přenos hnací síly na všechna kola zajišťuje sedmistupňová převodovka Lamborghini ISR, jejíž robotizované řazení zvládá změnu převodového stupně během 50 milisekund. Brzdy jsou keramické a kola mají vpředu ráfek s průměrem 20 a vzadu 21 palců.

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Lamborghini Countach (1974 - 1990): Gandiniho láhev od Coca-Coly

Lamborghini již také oznámilo cenu. Ta je 313 666 eur (téměř 8,2 milionu korun).

Na galerii snímků vozu se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků